Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Britové přestavěli závodní Nissan GT-R na silniční model, GT23 je skutečný extrém

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Nissan GT-R je navzdory svému věku stále působivým sportovním vozem, jenže co když chcete ještě něco extrémnějšího? Třeba takový skutečný silniční závoďák?

Podobnými výrazy se chlubí celá řada výrobců sportovních vozů, britská společnost JRM Group ho však dotáhla k dokonalosti. Jejich projekt GT23 je totiž závodním speciálem Nissan GT-R GT1, který prošel pouze nezbytnými úpravami k získání homologace pro běžný silniční provoz.

Začněme ale nejprve u společnosti JRM Group, která má ve světě závodních speciálů celkem jasné místo. Její podnikání se totiž motá právě kolem stavby, úprav a provozu závodních speciálů. Pro své zákazníky staví a provozuje závodní modely GT-R ve verzi GT3 a v roce 2011 si připsala vítězství ve FIA GT1 Drivers World Championship.

Všechny úpravy speciálu GT23 tak vycházejí z vlastních zkušeností a namísto líbivého designu či komfortu slibují pouze ryzí funkčnost. Tohle auto zkrátka nebylo stavěné na pohodové vyjížďky po venkově, ale srážení desetinek sekund na závodních tratích.

Na první pohled je jasně vidět, že vůz dostal výrazně upravenou karoserii s řadou funkčních aerodynamických prvků. Pod upraveným předním nárazníkem je umístěn výrazný splitter, kapota dostala dvojici výrazných otvorů, nechybí rozšíření podběhů, nástavce prahů a vzadu můžeme vidět kromě upraveného nárazníku s difuzorem a dvojicí uprostřed umístěných koncovek výfuku i masivní křídlo.

Z kabiny zmizelo všechno nepotřebné. JRM instalovalo bezpečnostní rám s certifikací FIA, sportovní sedačku, závodní bezpečnostní pásy a hasicí přístroj. Všechny důležité informace jsou zobrazeny na malém displeji za závodním volantem, na kterém je rozmístěna většina ovládacích prvků.

Po stránce techniky prošly revizí a úpravou všechny důležité systémy. Samozřejmě došlo na úpravy podvozku, snižovala se hmotnost (na výsledných 1.275 kg) a také její rozložení, což nakonec vedlo k úpravám uchycení motoru a převodovky, která je nově sekvenční s šesti stupni.

Pod kapotou je uložen upravený 3.8 litrový motor VR38DETT, který by měl nabízet výkon přes 650 koní přímo na kolech. Zajímavostí je přitom skutečnost, že GT23 nevyužívá standardní pohon všech kol, ale stejně jako závodní vozy posílá všechen výkon pouze na kola zadní.

Výsledkem úprav by měl být poměr výkonu a váhy zhruba 500 koní na tunu a schopnost projíždět zatáčky při přetížení až 2G – ovšem s odpovídajícími závodními slicky na kolech.

Výroba modelu GT23 bude omezena na pouhých 23 kusů, přičemž prodejní cena bude startovat od 380.000 liber, tedy cca 11.630.000 Kč. JRM Group začala přijímat objednávky již 10 prosince, přičemž výroba prvních kusů je naplánována na jaro příštího roku.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme