Brzdové obložení Ferodo: Delší výdrž
Z neplánovaného prostoje vozidla nebo i kratších intervalů na pravidelnou údržbu nemá žádný dopravce radost, protože mu krátí zisk. Proto předvídaví dopravci považují preventivní údržbu za klíčový předpoklad spolehlivé provozuschopnosti svého vozového parku, a tedy i ziskového podnikání. I pro servisy je proto velmi důležité, aby používaly kvalitní, solidní spotřební díly, které se rychle neopotřebovávají a neohrožují tak spolehlivost provozu. To platí zejména v případě brzd, u nichž se kvalita originálních dílů pro prvovýrobu a vývoj pokrokových třecích materiálů projevuje prodlužováním životnosti i lepšími charakteristikami NVH (Noise-Vibration-Harshness; hlučnost-vibrace-drsnost).
Zatímco kvalitou brzdových kotoučů a destiček se manažeři údržby poměrně důkladně zabývají, brzdové obložení používané v návěsech podle manažera společnosti Federal-Mogul Jonathana Allena překvapivě často přehlížejí. „Cílem společnosti Ferodo je minimalizovat údržbu a nutné opravy vozidel tím, že nabízí ucelenou řadu odolných, vysoce výkonných brzdových třecích materiálů pro nejrůznější použití. Užitková vozidla a návěsy jsou během provozu v nejrůznějších podmínkách vystaveny mimořádnému zatížení, takže je velmi důležité, aby si spolehlivé brzdové obložení jak během standardního opotřebovávání, tak i při vystavení extrémním podmínkám zachovávalo dlouhou živostnost a stále stejnou výkonnost.“
Úkolem společnosti Ferodo však nejsou jen dodávky brzdového obložení, které vydrží co nejdéle. Současně musí hledat také rovnováhu mezi postupným opotřebováváním brzdového třecího materiálu a opotřebováváním vlastního brzdového bubnu.
Materiály brzdového obložení Ferodo prošly intenzivními srovnávacími zkouškami s konkurenčními výrobky, které prokázaly jejich hmatatelné přednosti v nejrůznějších parametrech opotřebení. W-07 test vychází z OE zkouškového programu. Obsahuje nejprve 300 brzdných cyklů při různém zatížení a teplotách, aby došlo k usazení obložení. Když je zajetí třecího materiálu provedeno, následuje vlastní test opotřebení z rychlosti 40 km/h, který se provádí za různých podmínek a teplot. Každá část testu se skládá z 247 brzdných cyklů při teplotách od 150 do 350 °C a tlaku 0,23 a 0,6 MPa. Měření opotřebení se opakuje šestkrát, takže dává celkem sedm výsledků. Podle společnosti Ferodo se jeho brzdové obložení opotřebovává nejpomaleji ze všech konkurenčních výrobků. Ještě důležitější však je, že předstihuje konkurenty i ve zkouškách stlačitelnosti obložení, v nichž dosahuje nejlepší výsledky vůbec. „Vyšší hodnoty kompresní síly poskytují lepší schopnost v heavy duty brzdných podmínkách, pomáhají zvýšit odolnost proti popraskání a snižují pravděpodobnost selhání při extrémním zatížení,“ vysvětluje Jonathan Allen. „Takové výsledky zlepšují trvanlivost, snižují požadavky na prostoje během servisu a – co je nejdůležitější – náklady na opravy.“
„Pokud jde o srovnání nákladů a výkonnosti, nabízí Ferodo jedny z nejnižších hodnot, a tedy i nejžádanějších parametrů na trhu,“ pokračuje Jonathan Allen před objasněním dalších výhod vývoje pokrokových materiálů brzdového obložení. „Komponenty vyšší kvality nabízejí pomalejší opotřebení a v kombinaci s efektivním seřízením zajišťují, že si brzdová čelist zachovává strukturální celistvost během celé životnosti. Pomáhá tak zajistit delší živostnost dílu a snížit související náklady na údržbu. Pokud dokáží servisy pomáhat svým zákazníkům snižovat prostoje a prodlužovat dobu aktivního provozu jejich vozidel, může je to odlišit od konkurence a zvýšit šance, že se k nim zákazníci budou pravidelně vracet.“