Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brzdové obložení Ferodo: Delší výdrž

Ivo Semrád Ivo Semrád 17. 10. 2016 • 17:20
4
4
Vyšší životnost brzdového obložení usnadňuje dopravcům život a servisům pomáhá, aby uspokojily zákazníky.

Z neplánovaného prostoje vozidla nebo i kratších intervalů na pravidelnou údržbu nemá žádný dopravce radost, protože mu krátí zisk. Proto předvídaví dopravci považují preventivní údržbu za klíčový předpoklad spolehlivé provozuschopnosti svého vozového parku, a tedy i ziskového podnikání. I pro servisy je proto velmi důležité, aby používaly kvalitní, solidní spotřební díly, které se rychle neopotřebovávají a neohrožují tak spolehlivost provozu. To platí zejména v případě brzd, u nichž se kvalita originálních dílů pro prvovýrobu a vývoj pokrokových třecích materiálů projevuje prodlužováním životnosti i lepšími charakteristikami NVH (Noise-Vibration-Harshness; hlučnost-vibrace-drsnost).

Zatímco kvalitou brzdových kotoučů a destiček se manažeři údržby poměrně důkladně zabývají, brzdové obložení používané v návěsech podle manažera společnosti Federal-Mogul Jonathana Allena překvapivě často přehlížejí. „Cílem společnosti Ferodo je minimalizovat údržbu a nutné opravy vozidel tím, že nabízí ucelenou řadu odolných, vysoce výkonných brzdových třecích materiálů pro nejrůznější použití. Užitková vozidla a návěsy jsou během provozu v nejrůznějších podmínkách vystaveny mimořádnému zatížení, takže je velmi důležité, aby si spolehlivé brzdové obložení jak během standardního opotřebovávání, tak i při vystavení extrémním podmínkám zachovávalo dlouhou živostnost a stále stejnou výkonnost.“

Úkolem společnosti Ferodo však nejsou jen dodávky brzdového obložení, které vydrží co nejdéle. Současně musí hledat také rovnováhu mezi postupným opotřebováváním brzdového třecího materiálu a opotřebováváním vlastního brzdového bubnu.

Materiály brzdového obložení Ferodo prošly intenzivními srovnávacími zkouškami s konkurenčními výrobky, které prokázaly jejich hmatatelné přednosti v nejrůznějších parametrech opotřebení. W-07 test vychází z OE zkouškového programu. Obsahuje nejprve 300 brzdných cyklů při různém zatížení a teplotách, aby došlo k usazení obložení. Když je zajetí třecího materiálu provedeno, následuje vlastní test opotřebení z rychlosti 40 km/h, který se provádí za různých podmínek a teplot. Každá část testu se skládá z 247 brzdných cyklů při teplotách od 150 do 350 °C a tlaku 0,23 a 0,6 MPa. Měření opotřebení se opakuje šestkrát, takže dává celkem sedm výsledků. Podle společnosti Ferodo se jeho brzdové obložení opotřebovává nejpomaleji ze všech konkurenčních výrobků. Ještě důležitější však je, že předstihuje konkurenty i ve zkouškách stlačitelnosti obložení, v nichž dosahuje nejlepší výsledky vůbec. „Vyšší hodnoty kompresní síly poskytují lepší schopnost v heavy duty brzdných podmínkách, pomáhají zvýšit odolnost proti popraskání a snižují pravděpodobnost selhání při extrémním zatížení,“ vysvětluje Jonathan Allen. „Takové výsledky zlepšují trvanlivost, snižují požadavky na prostoje během servisu a – co je nejdůležitější – náklady na opravy.“

„Pokud jde o srovnání nákladů a výkonnosti, nabízí Ferodo jedny z nejnižších hodnot, a tedy i nejžádanějších parametrů na trhu,“ pokračuje Jonathan Allen před objasněním dalších výhod vývoje pokrokových materiálů brzdového obložení. „Komponenty vyšší kvality nabízejí pomalejší opotřebení a v kombinaci s efektivním seřízením zajišťují, že si brzdová čelist zachovává strukturální celistvost během celé životnosti. Pomáhá tak zajistit delší živostnost dílu a snížit související náklady na údržbu. Pokud dokáží servisy pomáhat svým zákazníkům snižovat prostoje a prodlužovat dobu aktivního provozu jejich vozidel, může je to odlišit od konkurence a zvýšit šance, že se k nim zákazníci budou pravidelně vracet.“

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
19. 10. 2016 08:36
Re: Nikdy více!
Hm, no môj FIAT sa takto správal, keď som vymenil doštičky - iná renomovaná značka, ale bol problém s vodítkami strmeňov, ktoré síce chodili, ale mali jednu polohu kde to drhlo. Potom čo som to rozobral, vyčistil a premazal Fiat zase začal brzdiť ako Fia. >:D
18. 10. 2016 08:58
Re: Nikdy více!
Ne, všechno je správně. Jen ty destičky se tak chovají. Teď to brzdí jako Škodovka a ne jako Fiat ;-)
Avatar - wakantanka
17. 10. 2016 12:21
Re: Nikdy více!
a určite to bude tvrdosťou doštičiek? Mne to skôr podľa toho čo si popísal ako iná vada, buď sú nedobre namontované, resp. nechodia ti vodítka stmeňov. Dobre to máš poskladané?
17. 10. 2016 09:53
Nikdy více!
Asi takhle - Ferodo nebrat ! Na jaře jsem musel vyměnit destičky na mém autě. Ptal jsem se v několika prodejnách a taky ve značkovém servisu. Doporučili mi Ferodo.
Koupil jsem, vyměnily se a teď si rvu vlasy... Auto nebrzdí ! Respektive nebrzdí jako když tam byly originální destičky. Dříve stačilo ťuknout o pedál a auto stálo, teď musím sešlápnout mnohem větší silou a i tak je účinek "mdlý". Ale asi přežijí auto, jak jsou tvrdé...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku