Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budete se divit, kde všude najdete motor od BMW: Výjimeční sportovci i rodina

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 1. 4. 2019
199
3
Zobrazit náhledy (199)
McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 McLaren F1 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero 8 Morgan Aero Coupe Morgan Aero Coupe Morgan Aero Coupe Morgan Aero Coupe Morgan Aero Coupe Morgan Aero GT Morgan Aero GT Morgan Aero GT Morgan Aero GT Morgan Aero GT Morgan Aeromax Morgan Aeromax Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Morgan Plus 8 Wiesmann GT M5 Wiesmann GT M5 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF3 Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF4-S Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann GT MF5 Wiesmann MF4 Roadster Wiesmann MF4 Roadster Wiesmann Roadster MF5 Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Veritas RS III Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Rover 75 Tourer Opel Omega Opel Omega Opel Omega Opel Omega Opel Omega Opel Omega Caravan Opel Omega Caravan Opel Omega Caravan Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1 Ascari KZ1

Některé automobilky si nemohou dovolit vývoj motorů nebo právě nemají pro daný model vhodnou pohonnou jednotku z vlastních zdrojů, a proto hledají pomoc jinde. Díky tomu patří BMW i mezi oblíbené dodavatelé motorů.

BMW má ve své historii řadu vynikajících motorů a nejen příznivci této německé značky nedají dopustit na její atmosférické zážehové řadové šestiválce, které jsou dnes vlastně již minulostí.

Vedle řadových šestiválců pak mezi motorkářskou špičku patří i vidlicové osmiválce a dvanáctiválce ozdobené tradičním modrobílým znakem. Mnichovská automobilka se ovšem dokázala prosadit i jako výrobce vznětových pohonných jednotek.

Kvality motorů díky tomu oceňují výrobci malých sérii exkluzivních sportovních a supersportovních vozů i producenti běžných rodinných modelů. Připomeňte si některé ze slavných i téměř zapomenutých vozů s motory značky BMW.

McLaren F1 představuje bezpochyby jeden z nejslavnějších vozů, jehož srdcem je pohonná jednotka značky BMW. Mistrovské dílo konstruktéra Gordona Murraye a designéra Petera Stevense v podobě třímístného modelu F1 vzniklo v letech 1992 až 1998 v počtu pouhých 106 exemplářů, z nichž bylo čtyřiašedesát určeno pro běžný silniční provoz.   

Britský supersport je díky svému designu a jízdním výkonů, za něž vděčí i šestilitrovému dvanáctiválci od BMW, dodnes jedním z nejvýjimečnějších automobilů, s nimiž lze legálně vyjet na silnice. McLaren F1 ve své původní podobě disponoval výkonem 468 kW a točivým momentem 651 N.m. Z 0 na 100 km/h akceleroval za 3,2 s.

Ascari Cars Ltd.  je dnes téměř zapomenout automobilkou z Velké Británie, i když se jedná o firmu aktivní v poměrně nedávné minulosti a to v letech 1995 až 2010. Především v prvním desetiletí jedenadvacátého století k sobě tato značka přitahovala pozornost prostřednictvím svých supersportů, prezentovaných i prostřednictvím oblíbeného televizního pořadu Top Gear.

První prototyp Ascari FGT byl sice v polovině devadesátých let dvacátého století poháněn osmiválcem Chevrolet, ale z něj odvozený model Ecosse, který byl údajně vyroben v sedmnácti exemplářích byl v letech 1998 a 1999 dodáván s osmiválci BMW o objemu 4,4 l, 4,7 l a 5,0 l, laděnými u společnosti Hartge. Následující Ascari KZ-1 z let 2005 až 2010 bylo osazeno osmiválcem BMW o objemu 4,9 l a výkonu 373 kW. Tento motor montovala německá automobilka do modelů M5 (E39) a Z8. Poslední silniční model značky Ascari s označením A10 měl tento motor naladěn na 466 kW a v roce 2007 s ním The Stig zajel nejrychlejší čas na okruhu pořadu Top Gear.  

Morgan Aero 8 a Plus 8 jsou podobně jako výše zmíněné supersportovní vozy zástupci Velké Británie, kteří ovšem na rozdíl od nich mnohem více pozornosti než svými jízdními výkony, za něž se ovšem rozhodně nemusí stydět, přitahují svým vzhledem a konstrukcí. První z této dvojice modelů je sice služebně mladší, ale motory od BMW využíval výrazně déle.

Morgan Aero 8 se na počátku jedenadvacátého století stal prvním zástupcem své značky, jehož základem byla nová hliníková platforma, která se ukrývala pod zcela nově navrženou karoserií a měla ve své přídi uložen vidlicový osmiválec BMW o objemu 4,4 l a výkonu 210 kW. Dvoumístný roadster, který byl od roku 2007 poháněn osmiválcem BMW o objemu 4,8 l a výkonu 270 kW se stal základem pro odvozené modely Aeromax, Aero Supersports a Aero Coupe.

Morgan Plus 8 se sice zrodil na konci šedesátých let dvacátého století, ale tehdy zamířil na trh s 3,5litrovým osmiválcem z produkce automobilky Rover a osmiválcům z její výroby byl věrný až do roku 2004, kdy nabídku své značky opustil. Ve zcela nové generaci byl model Plus 8 uveden v roce 2012 a od té doby až do loňského roku, kdy jej automobilka opět vyřadila ze své nabídky, byl osazen vidlicovým osmiválcem BMW o objemu 4,8 l a výkonu 270 kW.

Morgan Motor Company sice dnes již nenabízí žádný model s osmiválcem značky BMW, ale její nejčerstvější novinka a zároveň aktuální vrchol nabídky v podobě modelu Plus Six má ve své přídi uložen turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec, který ke svému pohonu využívají i BMW Z4 a Toyota Supra.

Wiesmann je německá značka, kterou neslo několik atraktivních roadsteru a kupé spojujících moderní německou techniku a vlastně i design se stylem klasických sportovní vozů z Velké Británie. Společnost byla založena bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými v roce 1988. Vývoji svého prvního dvoumístného roadsteru se věnovali sice od poloviny osmdesátých let, ale nejprve si jejich firma udělala jméno výrobou kvalitních pevných střech pro otevřené vozy, tzv. hardtop, kterou spustila v roce 1989.

Prvním sériovým vozem značky se pak po pětiletém vývoji stal v roce 1993 roadster s označením MF25, z něj se vyvinul model MF3, který je přímým předkem dvojice MF4 a MF5. V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představilo provedení kupé s označením GT, jehož výroba se rozběhla v roce 2005. Pod kapotami těchto vozů z let 1993 až 2013, kdy firma oznámila bankrot, lze narazit na řadové šestiválec o objemu 3,0 a 3,2 l, resp. u vozů s označením MF4 na 4,4litrové vidlicové osmiválce a u MF5 na pětilitrové desetiválce z produkce automobilky BMW. V současnosti má Wiesmann pracovat na svém návratu mezi aktivní výrobce a jeho nový model má být opět poháněn motorem BMW.

Veritas RS III představoval v prvním desetiletí jedenadvacátého století pokus německé společnosti Vermot AG pokus oživit zašlou slávu značky Veritas z přelomu čtyřicátých a padesátých let dvacátého století. Ta vyráběla úspěšné závodní a sportovní automobily, které využívaly techniku předválečného BMW 328. Novodobý Veritas RS III bohužel na někdejší slávu svých předků nenavázal.

Monstrózní roadster byl původně prezentován s šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválec BMW a následně s osmiválcovými a desetiválcovými motory stejné značky, ale v roce 2009 měl nakonec zamířit do výroby s pětilitrovým desetiválcem od BMW, disponujícím výkonem 373 kW. S tímto motorem měl Veritas RS III akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosahovat maximální rychlosti 3,2 s.

Na podzim roku 2009 společnost Vermot AG oficiálně oznámila, že zahajuje prodej i výrobu roadsteru RS III. Podle původních plánů mělo vzniknout 30 vozů a na ně mělo navázat odvozené kupé. Následně bylo v roce 2011 plánováno hybridní provedení RS III a později dokonce i čistě elektrická verze. Podle dostupných informací se výroba údajně nerozběhla a firma měla svou činnost ukončit v roce 2014.

Rover 75 z let 1998 až 2005 sice vznikl a byl vyráběn v době, kdy britská značka patřila pod křídla německé automobilky BMW, ale rozhodně nepředstavoval pouhý převlek některého z mnichovských modelů. Základem pro Rover 75 s pohonem předních kol byla přímo pro něj vyvinutá platforma, která nesla karoserii tradičních linií.

Pod kapotu mířily zážehové čtyřválce a šestiválce Rover o objemu od 1,8 do 2,5 litru, které v nabídce doplňoval přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litru. Právě ten je v případě modelu 75 jediný, který má původ u BMW. V provedení CDT disponoval výkonem 85 kW a ve verzi CDTi nabízel 96 kW. Zmínit lze, že v letech 2003 až 2005 byl Rover 75 k dispozici s podélně uloženým osmiválcem Ford o objemu 4,6 litru, pohánějícím zadní kola.

Opel Omega ve své druhé generaci z let 1994 až 2003 představuje poslední velké sedany a kombíky německé značky s motorem uloženým vpředu a pohonem zadních kol, které ještě dnes umí zaujmout svým designem, nabídkou prostoru i komfortu.

Nabídka pohonných jednotek pro Opel Omega druhé generace byla poměrně pestrá a zahrnovala zážehové řadové čtyřválce o objemu 2,0 l a 2,2 l spolu s vidlicovými šestiválci o objemu 2,5 l, 2,6 L, 3,0 l a 3,2 l. V případě vznětových motorů byly k dispozici čtyřválce o objemu 2,0 nebo 2,2 l a přeplňované řadové šestiválce o objemu 2,5 l s výkony 96 až 110 kW. Právě tyto šestiválcové diesely kupoval Opel od automobilky BMW.

Foto: McLaren Automotive, Ascari Cars, Morgan Motor Company, Wiesmann Sport Cars, Vermot AG, MG Rover Group, Opel, BMW Group, Tom Hartley Jnr, Wheelsage.or. Auto.cz

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Vixen
Hammunasakra
| 1. 4. 2019
Nechápu úroveň ACZ = když už si vyberu docela zajímavý téma = jak je možný že část vozů kde sou motory BMW použitý = prostě vypustí
Vixen
Kamil R
| 1. 4. 2019
Motor BMW byl použitý také ve vozu Vixen 21 TD. --Moc pěkná raritka, kterou jsem kdysi potkal i v Praze.
Avatar - Hammunasakra
To je všechno?
Hammunasakra
| 1. 4. 2019
Kdysi když nepatřil BMW jejich motor používal Rolls Royce i Bentley https://www.youtube.com/watch?v=QxVfjEdeLos

https://www.autorevue.cz/vite-jak-prislo-bmw-ke-znacc e-rolls-royce-pred-20-lety-obelstilo-vw

Úroveň ACZ mi přijde tristní = platforma pro diskuze kdysi výborná až vynikající = katastrofální (zhoršení)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku