Ženeva 2019: Morgan Plus Six má stejný motor jako BMW Z4 a Toyoty Supra
Tradiční britská automobilka Morgan Motor Company se v loňském roce rozloučila s osmiválcovými modely a na podzim začala prostřednictvím edice 110 Anniversary s mírným předstihem slavit 110 let od svého založení.
Ženevský autosalon se pak stal ideálním místem k odhalení jednoho z největších dárků k narozeninám značky, jímž je zcela nový Morgan Plus Six.
Základem tohoto roadsteru je nově vyvinutá hliníková platforma s označením CX-Generation, kterou doplňuje karoserie s tradiční dřevěnou kostrou. Morgan Motor Company uvádí, že nová CX-Generation ve srovnání s předchozí hliníkovou platformou nabízí o 100 % vyšší torzní tuhost a její hmotnost se pohybuje pod 100 kg.
Nová platforma CX-Generation se má stát základem nových modelů značky Morgan a údajně je navržena i s ohledem na použití hybridních a čistě elektrických pohonných systémů spolu s moderními asistenčními systémy.
Morgan Plus Six ovšem více než svou novou platformou nejspíš zaujme použitou pohonnou jednotkou. Tou je totiž turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec z modulární řady B58 z produkce automobilky BMW s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 500 N.m, což znamená, že Plus Six sdílí motor s novými modely BMW Z4 a Toyota Supra.
Morgan Plus Six využívá šestiválec ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou s režimy řazení Sport, Plus a Manual.
Dvoumístný roadster s celkovou délkou 3890 mm, šířkou 1756 mm a výškou 1220 mm, jehož suchá hmotnost je 1075 kg, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosahuje maximální rychlosti 267 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se pohybuje kolem 7,4 l benzinu na 100 km.
Morgan Motor Company předpokládá, že ročně vyrobí a prodá kolem 300 exemplářů modelu Plus Six, jehož ceník startuje na částce 77.995 britských liber (zhruba 2.350.000 Kč).