Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Morgan Plus Six má stejný motor jako BMW Z4 a Toyoty Supra

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Na první pohled se může zdát, že si Morgan Motor Company si pro 89. ročník autosalonu v Ženevě nepřipravil žádný nový model, ale opak je pravdou. Morgan Plus Six je totiž od základů zcela nový.

Tradiční britská automobilka Morgan Motor Company se v loňském roce rozloučila s osmiválcovými modely a na podzim začala prostřednictvím edice 110 Anniversary s mírným předstihem slavit 110 let od svého založení.

Ženevský autosalon se pak stal ideálním místem k odhalení jednoho z největších dárků k narozeninám značky, jímž je zcela nový Morgan Plus Six.

Základem tohoto roadsteru je nově vyvinutá hliníková platforma s označením CX-Generation, kterou doplňuje karoserie s tradiční dřevěnou kostrou. Morgan Motor Company uvádí, že nová CX-Generation ve srovnání s předchozí hliníkovou platformou nabízí o 100 % vyšší torzní tuhost a její hmotnost se pohybuje pod 100 kg.

Nová platforma CX-Generation se má stát základem nových modelů značky Morgan a údajně je navržena i s ohledem na použití hybridních a čistě elektrických pohonných systémů spolu s moderními asistenčními systémy.

Morgan Plus Six ovšem více než svou novou platformou nejspíš zaujme použitou pohonnou jednotkou. Tou je totiž turbodmychadlem přeplňovaný třílitrový šestiválec z modulární řady B58 z produkce automobilky BMW s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 500 N.m, což znamená, že Plus Six sdílí motor s novými modely BMW Z4 a Toyota Supra.

Morgan Plus Six využívá šestiválec ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou s režimy řazení Sport, Plus a Manual.

Dvoumístný roadster s celkovou délkou 3890 mm, šířkou 1756 mm a výškou 1220 mm, jehož suchá hmotnost je 1075 kg, zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosahuje maximální rychlosti 267 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se pohybuje kolem 7,4 l benzinu na 100 km.

Morgan Motor Company předpokládá, že ročně vyrobí a prodá kolem 300 exemplářů modelu Plus Six, jehož ceník startuje na částce 77.995 britských liber (zhruba 2.350.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - romgator
6. 3. 2019 11:43
Re: Morgan
Máš pravdu. Třeba taková limitovaná edice je jako investice. Když jsem byl před par lety ve Francii, viděl jsem tam japonskou značku Mitsuoka, jeden jejich model se podobal Morganu. Ta se také prodávala ojeta za slušný peníz. Je evidentní, že takové vozy si cenu udrží.
6. 3. 2019 10:45
Re: Morgan
Ved prave.
Pozeral som ceny ojazdenych aut ... to naozaj ma vacsi zmysel kupit si nove.
A to svedci o mimoriadnej spokojnosti majitelov :-)
Avatar - romgator
6. 3. 2019 00:51
Re: Morgan
Ano souhlasím, že ta cena ojetého modelu o něčem svědčí. I to, že se kupuje srdcem. Mám slabost o auta v klasickém stylu, proto Morgan. Nevíš, jak si vede český Gordon? Ten jejich model odkazující na Aero, je skvělý, ale nemám moc informací, zda se ještě dělají nebo ne. Vcelku jsem si přál, aby se z něj stal český Morgan.
Avatar - euro89
5. 3. 2019 20:44
Re: Morgan
Ceny Morganu povazuju za docela jeste priznive, kdyz vezmu v uvahu, ze jde o exklusivni britskou manufakturu pouzivajici uslechtile drevo a prvotridni kuzi za cenu, za kterou si miliony lidi kupuji tuctovou "premii" vyssi stredni tridy ci velka SUV. Je to jen o nastaveni priorit. Nekdo si za ty penize koupi velke kombi ci SUV v nafte, ja budu zcela jiste smerovat k necemu, co lepe odpovida me osobnosti. :-)
PS: A prave ceny ojetin ukazuji, ze je Morgan lepsi investici, nez vetsina aut v tehle cenove relaci. I kdyz Morgan se kupuje srdcem, protoze ho chces a ne proto, ze ma jeden z nejpomalejsich poklesu hodnoty ze vsech automobilovych znacek.
Avatar - romgator
5. 3. 2019 19:51
Re: Morgan
Také bych se rád zařadil mezi hrdé majitele, ale asi jen modelu z druhé ruky. 2 míče je už dost. I ojetina tě přijde na více jak jedno mega. :-!