Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budou se měnit pravidla o technické způsobilosti vozidel?

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 26. 1. 2018
31
Evropská komise opět upozornila Českou republiku a pět dalších zemí, aby do svého národního práva plně převzaly unijní předpisy o technické způsobilosti vozidel.

Komise to uvedla v pravidelném přehledu řízení, která se státy vede kvůli jejich porušování unijní legislativy.

Tři směrnice, o které jde, byly schváleny v roce 2014 a členské státy je měly do svých pravidel zapracovat do 20. května loňského roku. Dosud to Česko, ale ani Slovensko, Německo, Rumunsko, Irsko a Kypr neudělaly, nebo jen částečně.

Země mají po dnešním odůvodněném stanovisku komise dva měsíce čas na odpověď. Pokud tak neučiní, může se komise rozhodnout, že záležitost předá unijnímu soudu.

Česká republika, Rumunsko a Slovensko nepřijaly, nezveřejnily ani komisi neoznámily odpovídající vnitrostátní opatření, která by zohledňovala aktualizované předpisy o pravidelných technických prohlídkách aut a přívěsů. Česká republika spolu s Irskem, Německem a Slovenskem také nic neudělaly v souvislosti se zavedením společných pravidel pro silniční technické kontroly nákladních vozidel, autobusů, těžkých přípojných vozidel a vysokorychlostních traktorů.

Komise také požádala Českou republiku, Kypr a Rumunsko, aby jí oznámily, jakými vnitrostátními opatřeními reagovaly na aktualizovaná evropská pravidla týkající se maximálních přípustných hmotností a rozměrů určitých silničních vozidel.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Je
_MT_
| 27. 1. 2018
Dohody tohoto typu bývají spíš celosvětové a typicky vznikají pod OSN. Ani železná opona nebyla překážkou. Takový zákaz by pochopitelně byl extrémním krokem a u aut by k tomu jen tak nebyl důvod. Auta nejsou tak riziková, ale jde o princip. Třeba v letectví, kde je na to celá mezinárodní organizace pod OSN, to byl palčivější problém. Tedy letadla ve špatném stavu, případně špatně vycvičené posádky létající do vyspělých zemí. Taková zajímavost, pravidla v letectví si státy dnešní EU sjednotily ještě před tím, než se do toho vložila EU. A byl to celkem masakr, protože kašlali na menší provozovatele (snažili se razit politiku jednoho metru, ať jsi aerolinka, nebo soukromý pilot s vlastním malým letadlem - stejné zkoušky pro piloty, stejná údržba, stejné papírování). Dnes jsou ta pravidla pro menší pod EU postupně uvolňována. Kolikrát za protestů na národní úrovni.

Tady prostě platí, že jsme v EU, vstupem jsme odsouhlasili, že budeme mít nějakou společnou politiku. EU rozhodla, že tohle stojí za sjednocení, což znamená, že to odsouhlasila rada, kterou tvoří vlády členských zemí. A tam ti nestačí nějaká těsná většina, abys něco protlačil proti vůli oponentů. Bylo by zajímavé se podívat, jak to hlasování vypadalo. Kdo byl proti.
Je
_MT_
| 27. 1. 2018
Oni k tomu ale došli. Respektive jsme k tomu došli jako národ. Při vstupu do EU jsme se k něčemu zavázali. Že nad takovými zbytečnostmi lidé nepřemýšlí, to mi nemusíš říkat. Viz "brexit." Bez konkrétního plánu je to krok do prázdna. Ze střechy mrakodrapu. Ta provázanost je ohromná. EU není dokonalá, ale i kdybych byl pro odchod, chce to detaily. Jen těžko bych mohl být pro odchod za každou cenu. Jenže s tím si lidé moc nelámou hlavu. Nedochází jim, jakou paseku to může nadělat. Oni to politici nějak vyjednají.

Jednou jsme do EU vstoupili a je prostě třeba se na úrovni EU angažovat. Když k tomu politici přistupují tak, jako by EU byla jakási druhá liga, tak se pak nemůžeme divit. Hlavně, že to mají na koho svést. Že jim něco vnutil. Ti druhořadí politici, které tam vykopli, aby doma neotravovali. A radši nemluví o tom, že směřování EU řídí kolektivně vlády jednotlivých zemí EU. Však lidé ví kulové. :-)

Nebýt v EU ale v EFTA, jako například Norsko, tak jsme na tom podobně, jen to bude spíš o nás, bez nás. Vem si třeba letectví a EASA (agentura, která připravuje legislativu okolo letectví pro celou EU). Norsko je jako člen EFTA zavázané přejímat legislativu EU ohledně dopravy. Mají právo účastnit se jednání EASA a mít tam své lidi. Ale nemají žádné hlasovací právo. Teoreticky se můžou podílet na přípravě, ale o ničem rozhodovat nemůžou. A pak to musí převzít. Pouze s nutnými úpravami. Švýcarsko je na tom stejně a to ani není v EFTA. To by bylo skvělé, že. :-) Mně to přijde jako celkem vysoká daň za "nezávislost." Ale o takových detailech lidé moc neví a nepřemýšlí.

Musel jsem se smát, když jsem v jedné britské diskuzi četl, jak po brexitu nebudou Euro normy. Ten člověk očividně neměl ani ponětí, že se tyhle normy připravují na úrovni (EHK) OSN. Británie podle všeho plánuje zůstat členem. A EU je pouze implementuje jako nařízení, takže jednotlivé státy nemusí. Nařízení platí přímo a je nadřazené národnímu právu. Akorát by to dělali jiní úředníci, ale výsledek by byl stejný. Nemluvě o tom, že britským politikům je tohle u zadku a když by vyjednávali smlouvu s EU, klidně by odsouhlasili přejímání předpisů platných v EU. Ostatně, je to záhodno, jak jsem již jinde napsal.
Avatar - Hammunasakra
Je
Hammunasakra
| 27. 1. 2018
Viz wakatanka 9:47 = jeden fakt praštěnej tu asi fakt je
Avatar - Hammunasakra
Je
Hammunasakra
| 27. 1. 2018
To je asi moc složitý = viz já 14:34
Avatar - Hammunasakra
Je
Hammunasakra
| 27. 1. 2018
Už toho nech = stačí napsat: Ničemu nerozumim nic neznám = a na základě toho dělám závěry >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku