Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucí chlouba ruského automobilového průmyslu? Spíše špatný vtip

Ondřej Šámal
Diskuze (95)

Moskevská Polytechnická univerzita představila prototyp elektromobilu, který prý vznikl především ze součástek ruské výroby. Spíše než výrobek třetí dekády 21. století ovšem připomíná podomácku splácanou krabičku na čtyřech kolech.

Číňanům jsme se ještě před pěti šesti lety kvůli jejich automobilové produkci nahlas smáli. Teď to jsou přitom naopak oni, kdo určuje trendy v elektromobilitě. Do té chtějí fušovat také Rusové, jejich zdroje jsou však velmi omezené. Země s velmi silným a v mnoha ohledech konkurenceschopným zbrojním průmyslem totiž v ostatních ohledech těžce zaostává. Ostatně ani ekonomicky na tom není bůhvíjak dobře.

Letošní odhadovaný ruský hrubý domácí produkt (HDP) 1,86 bilionu dolarů (asi 41,6 bilionu korun) je totiž jen mírně vyšší než v případě Mexika (1,81 bilionu dolarů neboli 40,5 bilionu korun) s nižším počtem obyvatel (126,7 vs. 143,4 milionu). A to ještě musím dodat, že velkou část výkonu ekonomiky má na svědomí právě výroba zbraní, jež se však na celkové ekonomické kondici Ruska téměř nijak pozitivně neprojevuje. Ostatně také proto studie dostupného elektromobilu Amber vypadá tak, jak vypadá.

Za červenou kreací stojí Polytechnická univerzita v Moskvě (MAMI), která ji navrhla na žádost společnosti Avtotor, jež vyrábí automobily pro značky fungující na ruském trhu. Ve fabrice v Královci (Kaliningrad) v minulosti montovala třeba některá BMW, hyundaie či kie, v současné době se stará o montáž čínských sedanů Kaiyi E5.

Video se připravuje ...

Podle univerzity se jedná o univerzální platformu k testování různých komponentů, z nichž ty nejdůležitější by měly být výhradně ruské provenience. MAMI se chlubí, že trakční elektromotor, invertor, kontrolní systémy a trakční akumulátor pocházejí právě z Ruska, byť nějaké nezávislé potvrzení chybí.

S výrobou dostupného elektrického automobilu se počítá již od příštího roku. Bude se však zatím jednat o předsériovou produkci. Ta regulérní by měla začít v roce 2025 s kapacitou zhruba 50 tisíc aut ročně.

Vedle modelu Amber jsou v plánu i další vozy v podobě užitkového auta, jež vychází z bezemisního autonomního minibusu. Pobrat by měl až 500 kilogramů nákladu a sloužit bude výhradně v uzavřených areálech (například v továrnách). Spolu s tím Polytechnická univerzita představila i elektrickou čtyřkolku s výkonem 3,5 kilowattů, dojezdem okolo 100 kilometrů na jedno nabití a maximální rychlostí 80 km/h.

Ondřej Šámal
Diskuze (95)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
23. 12. 2023 23:46
Re: My děláme hodně - 160 mld ročně
to o čem sem mluvil se prodávalo 1995-2022, ty RVHP :-)
23. 12. 2023 17:46
A tými ťažnými okami...
v prednom nárazníku je povedané všetko :D
23. 12. 2023 17:44
Re: My děláme hodně - 160 mld ročně
Tebe asi nič nehovorí RVHP a centrálne plánovanie? Sem sa povinne vozili ruské haraburdy a Zetory sa za tvrdú menu exportovali.
A to už nehovorím, že tie ruské mašiny vyrábali tak, že vykrádali zahraničné patenty, technické riešenia a priemyselné vzory!!!
Avatar - Barrichello
23. 12. 2023 11:53
Re: My děláme hodně - 160 mld ročně
A proto tady zemědělci kupovali běloruské traktory a malotraktory Belarus a ruské Kirovce nebo sklízecí mlátičky Rostelmash, a to samé Polsko, Německo atd
Avatar - Barrichello
23. 12. 2023 11:47
Re: Soudruzi
no tady si mísgtní rusofobní úderka už 15 let informace o ruské technice najít neumí, to je mi známo.
Akorát u všeho plivance a hejty a plky o kadibudkách....

a pak si jdou nabít čínskej Ajfoun elektřinou, co vyrobil ruský(sovetský) reaktor VVER, do něhož dovezl ruské palivo (TVEL) Iljušin 76 fa VolgaDněpr :-) :-) :-) to je na tom nejvíc groteskní. Plivat na ruskou techniku a přitom jí nepřímo používat.

A do nádrže si lejou naftu vyrobenou z ruský ropy, co jim sem pošle překupník čínan nebo Slovnaft :-)

na zahrádce maj boudu z OSB desek, který koupili v Bauhausu a který až do dubna 2022 byly Made in Russia. :-) :-)