Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Budoucnost Ferrari V12 je nejistá. Odpravují jej emisní normy a regulace hluku, přiznává značka

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 12. 9. 2019
138
15
Zobrazit náhledy (138)
Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12berlinetta Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari F60America Ferrari SP America Ferrari SP America Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12tdf Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Ferrari F12 TRS Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Carrozzeria Touring Superleggera Berlinetta Lusso Ferrari SP275 RW Competizione Ferrari SP275 RW Competizione Ferrari SP275 RW Competizione Ferrari SP275 RW Competizione Ferrari SP275 RW Competizione Ferrari SP275 RW Competizione Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast Ferrari 812 Superfast

Dvanáctiválců v nabídce zůstává jako šafránu, a pokud se nestane zázrak, v příštích letech jich bude ještě méně. Strasti se svým motorovým klenotem teď řeší i Ferrari.

Že to dvanáctiválce v brzké budoucnosti nebudou mít lehké, to už nějaký čas víme. Mercedes avizoval, že se s touto pohonnou jednotkou rozloučí s nástupcem třídy S, v luxusní limuzíně Audi A8 se motor dodnes neobjevil, byť měl být součástí palety. BMW řady 7 jej za obrovskými ledvinkami schovává, otázkou ale zůstává, jestli přežije do další generace.

Problémy s přizpůsobením dvanáctiválců přísnějším regulím neřeší jen německá prémie, ale i výrobci supersportů. Nově se o trablech rozpovídal Michael Leiters, technický ředitel Ferrari. V rozhovoru pro Top Gear uvedl, že V12 odpravují především zpřísňující se emisní normy a regulace hluku.

„Budeme za tento motor bojovat,“ uvedl Leiters. Zároveň ale přiznal, že značku nečeká lehký úkol. Kromě emisních norem v Evropě musí italská společnost reagovat také na předpisy v USA a Číně, což tvorbu aut s dvanáctiválcovým motorem ještě více komplikuje.

A aby toho nebylo málo, do hry vstupují ještě regule týkající se hlučnosti jednotlivých aut. Ve velkém se rozšiřují od začátku roku 2018 a reagoval na ně už kupříkladu Mercedes-AMG, jehož vozy A 45 S a CLA 45 S již nedoprovází tak výrazné burácení venku, což se tvůrci snaží kompenzovat zvýšeným zvukovým zážitkem v kabině.

Zdá se, že konec motorů V12 se nezadržitelně blíží. Ostatně to naznačil i Leiters, který ale uvedl, že dvanáctiválce určitě neskončí ze dne na den. A nemyslete si, že by Ferrari bylo jedinou exotickou automobilkou, která tyto strasti řeší. Otazník visí rovněž nad budoucností V12 od Lamborghini. Pagani zase přislíbilo setrvání motoru minimálně do roku 2026. A dál? Kdo ví.

Mé příští auto bude pohánět...
  • Benzin
    48.7%
  • Nafta
    33.8%
  • Elektřina
    14.1%
  • Jiná alternativa
    3.4%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 4380 čtenářů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Njn
| 13. 9. 2019
Jenomže McLaren či Koenigsegg stejně tak jako další výrobci supersportů vůbec nemají v nabídce kategorii aut, do kterých dává Ferrari V12, tedy ušlechtilá superGT s motorem vepředu. Přitom právě tahle auta jsou podle mě tím, co posouvá Ferrari nad jeho konkurenci.
V12
| 13. 9. 2019
... jezdil jsem s GTC4 Lusso V12 a V8: to druhe je jak presednout do octavie. Od 4000 rpm se nedeje uz nic, jen to porad stejne zrychluje, zvuk a pocit nula...a cpat umely zvuk do repro muzou snad jen nemci pro duchodce...
Re: Re: Njn
| 13. 9. 2019
Otázka je. Čo potrebuje stíhať? Ferrari sa nepredvádza časmi na okruhu. Aj keď je rýchle, tak je to hlavne umenie. Zvuk, jazdný prejav, dizajn, to všetko má charakter a nemajú núdzu o predaje. Prečo nepokračovali s V8 bez turba? Ten výkon nemohol na ceste nikoho obmedzovať a na okruhu len tých úplne najlepších. Mňa napadá len, že z atmosféry už viac dostať nevedeli a chceli väčší posuv vo výkone. Neviem si predstaviť, že by ten čo chce Ferrari prechádzal prospekty a porovnával kde dostane za svoje peniaze viac výkonu.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Njn
| 13. 9. 2019
Minulý týždeň som jazdil na okruhu 2x 500PS autá, jedno atmosféra a druhé biturbo. Na rovinkách cca rovnako rýchle ale každé úplne iným spôsobom dostavalo tú rýchlosť. Atmosféru bolo samozrejme treba točiť do ďaleko vyšších otáčok ale nástup výkonu suprový ale hlavne ten zvuk B6 niekde za 8t rpm..... :yes: :yes: :yes:
Myslím že atmoška má stále význam a V12 zvlášť, to musí byť “nebíčko v ušku”.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Tý sobole! To je Psycho!
| 13. 9. 2019
Obecný pravdy který auto je lepší a který horší sou = sakra důležitý = no vlastně úplně NEJDŮLEŽITĚJŠÍ :-)

Pro kočku je http://na***c.ujc.cas.cz/archiv.php?…

Prodej Californií a LaFerrari = to bude mj ekonomická otázka = mimochodem mít netetu a nestrejdu majitele jak V12 tak W12 tak tý Californie = věděl bych že i pro tu platí to co pro tu 760 V12 vs B7 V8. Nebo to co pro aktuální Cayenne Coupe = kde je V6 celkově lepší než V8 Turbo = drsný no, ale tak to holt je :-|

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku