Budoucnost Mitsubishi je v SUV, MPV a crossoverech
Mitsubishi patří, co se Evropy týče, k těm méně úspěšným japonským výrobcům, nedaří se ale ani v USA, kde je jeho byznys na zavření, takže ho nad vodou drží zejména slušná pozice na domácím trhu. Teď se ale zdá, že stratégové Tří diamantů objevili recept na úspěch.
Povzbuzeni úspěchem modelu ASX a inspirováni nečekaným úspěchem Nissanu v této oblasti se budou ve zvýšené míře v blízké budoucnosti věnovat autům, jejichž prodej přináší největší zisky, ať už kvůli tomu, že se nesou na módní vlně nebo prostě proto, že se na nich dá utržit podstatně více při použití konvenční techniky.
Řeč je SUV, crossoverech mezi SUV a běžnými auty a velkoprostorových modelech. Ty dnes vesměs využívají techniku vozů segmentů B, C a D, stojí ale stejně jako vozy o třídu větší, což Mitsubishi dost láká. Ostatně nástup tohoto trendu naznačuje i letošní expozice Mitsubishi na tokijském autosalonu - vizi MPV modelu nastiňuje Concept AR, modely SUV zastupuje CG-PHEV a zajímavým crossoverem ve stylu suv-kupé je XR-PHEV.
Vše pochopitelně s módní plug-in hybridní technikou a nelze si ani nevšimnout podobných rysů těchto aut, naznačujících, že se u Mitsubishi chystá také změna designérské filozofie. Protože finanční situace automobilky stále není dobrá, spolehne se v první řadě na společné projekty s konkurencí, které ušetří náklady na vývoj. Nedávno bylo oznámeno spojenectví s aliancí Renault-Nissan, byť má oficiálně zatím probíhat pouze v oblasti kei aut a technického vývoje.
Když už je řeč o technice, ta má být jedním z trumfů automobilky. Podle zdrojů zevnitř si chce udělat renomé specialisty na plug-in hybridní techniku, která z ní má udělat "large niche" výrobce s "ekologickou" specializací. I to je důvod, proč má být údajně pozdržen vývoj nové generace modelu Lancer a tím pádem i sportovního Evolution XI, jenž se údajně také nemá vyhnout použití elektromotoru a akumulátorů.