Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti se radovalo jen chvíli. Rekord z 0-400-0 km/h má po pár týdnech nového držitele!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 10. 2017
12
34
Zobrazit náhledy (12)
Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS
S velkou slávou informovala automobilka Bugatti o rekordní jízdě Chironu při zrychlení na 400 km/h a následném zastavení. Držitelem prvenství však byla jen pár týdnů.

Bugatti přivezlo na autosalon ve Frankfurtu jediný model, který však doprovázel unikátní rekord. Nový Chiron totiž zrychlení z klidu na 400 km/h a následné zastavení zvládá za 42 vteřin. Během historického pokusu seděl za volantem bývalý jezdec F1 Juan Pablo Montoya, jenž na stánku francouzské značky nesměl chybět.

Jenže z rekordu se Bugatti neradovalo dlouho. O pár týdnů později totiž švédský výrobce Koenigsegg informoval, že jeho model Agera RS to zvládne rychleji. Konkrétně za 36,44 sekundy! Nový světový rekord byl zaznamenán první říjnový den. Společnost původně chtěla testovat v německém Papenburgu, ale kvůli nepříznivému počasí z toho sešlo. Nakonec se jízda uskutečnila na opuštěném letišti Vandel v Dánsku pouhých 12 hodin po opuštění továrny!

Za volant usedl Niklas Lilja, přičemž krotil vůz a s výkonem 1.360 koní a točivým momentem 1.371 Nm. Agera RS potřebovala na zrychlení na 400 km/h 26,88 sekundy, speciál to zvládl na 1.958 metrech. Z neuvěřitelné rychlosti pak zpomalil za 9,56 sekundy na 483 metrech.

Dá se předpokládat, že ani tento vůz se z rekordu nebude radovat dlouho. Úspěch však zůstane v továrně Koenigseggu. Proč? Výrobce disciplínu 0-400-0 původně plánoval s modelem Regera, nakonec se však rozhodl prověřit schopnosti Agery RS. „Vlastník modelu chtěl demonstrovat výkon vozu ve srovnání s jinými výrobci. Tato jízda je pro to skvělou příležitostí,“ stojí v oficiálním prohlášení značky. Jinými slovy chtěl majitel ukázat, že jeho vůz to stihne rychleji než Chiron a ani k tomu nepotřebuje žádného Montoyu.

Účastníci rekordu se kromě jiného museli vypořádat s nástrahami na testovací ploše. Letiště, které vzniklo během druhé světové války, se desítky let používalo jako základna dánských letounů. Od roku 2003 je uzavřeno pro vojenské účely, jen tak se sem nedostanete. Stav povrchu se zhoršuje, takže řízení vyžadovalo maximálně koncentrovaný přístup a značné korekce, jak je z videa patrné.

„Během rekordu 0-300-0 s modelem One:1 zvládl Robert Serwanski jízdu, aniž by měl po většinu času ruce na volantu. Kvůli špatnému stavu letiště nebylo tentokrát něco podobného možné,“ dodávají tvůrci světového rekordu. To však vůbec nevadí, i tak je to skvělá podívaná. Jak jsme avizovali v úvodu, zrychlení na 400 km/h a následné zastavení trvalo 36,44 sekundy. Kompletní jízda se zrychlením na 403 km/h a zastavením byla jen lehoulince delší – 37,28 vteřiny!

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Brutal
ryccardo
| 9. 10. 2017
ten testovanej kus ale vypadal výrazně jinak ;-)
Avatar - Hammunasakra
cekal bych to lepsi
Hammunasakra
| 6. 10. 2017
Fakt přímo? Tak jo = tak to holt nějakej manažer Audi hrubě pochybil :-)

O Chitim máme už evidentně shodný info = škoda že to nezvlád dotáhnout
cekal bych to lepsi
_MT_
| 6. 10. 2017
Informace jsem získal přímo od Koenigseggu. Když řeknou, že jim Audi nechtělo dovolit ladit motory a nedokázali se dohodnout, tak nemám důvod to zpochybňovat. Pokud jsem to dobře pochopil, V8 Audi nikdy ani neladili, jen chtěli. Což bylo nakonec dobře, protože by tím jen ztráceli čas.

Chiti ten motor hlavně navrhl. Pro silniční použití ho pak musel pochopitelně upravit.
Avatar - wakantanka
Brutal
wakantanka
| 6. 10. 2017
Vacsina Chironov aj tak skonci v klimatizovanej garazi ako investicia. :-)
Avatar - Hammunasakra
Brutal
Hammunasakra
| 6. 10. 2017
Chiron je hlavně trochu pomalejší auto = odlehčení určitě nepomůže [odkaz] ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku