Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti v Ženevě: Střídání stráží, Super Sport a dva speciální Veyrony

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Na stánku v Palexpu byly jen tři exponáty. Veyron, Veyron a Veyron.

Velké entrée v Ženevě zinscenovali pro Bugatti už choreografové koncernového večera.

Proč ten velký poprask během multimediální show? Protože dosavadní šéf Bugatti Automobiles S.A.S. končí a přichází jeho nástupce. Oba pánové - Dr. Franz-Josef Paefgen a Wolfgang Dürheimer - přijeli na pódium během koncernového večera v historickém Bugatti Atalante.

Dr. Franz-Josef Paefgen stál u renesance značky Bugatti pod křídly Volkswagenu. Od roku 2003 byl technickým ředitelem zodpovědným za vývoj Veyronu a od roku 2007 pak generálním ředitelem Bugatti Automobiles S.A.S, který se podepsal pod sériové projekty Bugatti Veyron 16.4, Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport a Bugatti Veyron 16.4 Super Sport, resp. studii velké limuzíny 16c Galibier.

Na výstavišti v Ženevě byly k vidění celkem 3 vozy. Otevřené modely Grand Sport byly ve speciálních dvoubarevných provedení.

První kombinoval karbonové díly s modrým podbarvením a kontrastními hliníkovými prvky. Efektní karbonový finiš mají i interiérové části. Přístrojová deska, volič automatu a volant dostaly obšití modrou kůží a prošívání stříbrnou nití. Cena tohoto prodaného exempláře činí 1,75 milionu euro.

Druhý Veyron Grand Sport na stánku Bugatti dostal matně bílý lak s kontrastními modrými prvky z karbonu. Efektní modrou barvu dostala i kola. I tento exemplář již má svého majitele, který za něj zaplatil 1,6 mil. euro.

I když jsme Bugatti Veyron 16.4 Super Sport obdivovali už na podzimním koncernovém večeru před autosalonem v Paříži, oficiální světovou výstavní premiéru absolvoval až na letošním ženevském autosalonu.

Vystavený exemplář dostal shodný černo-oranžový kabát jako vozy z World Record Edition, ale styl se změnil. Na exteriéru jsou nakombinovány lesklé a matné povrchy, interiér je vyveden v mandarinkové kůži. Pouze dveře, přístrojová deska a středová konzola dostala čalounění černou kůží nebo obložení karbonovými díly. I tento Veyron 16.4 Super Sport s cenovkou 1,9 mil. euro byl již prodán.

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 3. 2011 00:25
Re: Carbon Bleu
Jenže, do tohle se nemusí lézt v kombinéze, do tohohle se nastupuje v obleku (pokud chceš), nebo s burkou. Veyron je supersport skloubený s GT. A u Lamborghini to jde, protože vývoj se zaplatí - lecos se dá použít i pro menší model a ještě sdílet s Audi. Veyron je ojedinělý
projekt, a určitě si jej nepořídí někdo, kdo chce jen jezdit rychle na okruhu.
Avatar - 4hill
7. 3. 2011 12:19
Re: Carbon Bleu
Jako že je nějaký zázrak spojit dva osmiválce? SS vs Agera: V16 8l-V8 5l..1200 hp-1115hp..1838 kg-1435 kg..415km/h-418km/h Podle mě je mnohem zajímavější technické řešení Agera..Bugatti potřebuje k stejným cílům takřka dvojnásobný motor a vleče sebou o 400 kilo víc.Jestli těch 400 kilo poznáš v první zatáčce? Já bohužel asi nikdy..ale ti štastní určitě.. ;-)
Avatar - gld
7. 3. 2011 07:19
Re: Carbon Bleu
Rýchly športiak na okruhy dnes vie spraviť skoro každý, aj mexičania...veyron je zaujímavý práve a len pre svoj enormný výkon a maximálnu rýchlosť.
Avatar - 4hill
7. 3. 2011 06:54
Re: Carbon Bleu
Není jedno jak se to prodává? Spíš by nemělo s ohledem na to že výroba každého kusu je prodělečná.A pokud se podívám na Zondu F,Koenigsegg CCXR či AGERU,Ferrari FXX,Gumperta nebo Mercedes. Ti dělají nové modely .Troufnu si tvrdid že na dráze jsou rychlejší a nepotřebují k tomu dva osmiválce..A jestl jedou 407 nebo 420 je mi putna.Je to nádherný vůz ale potenciál VW a Bugatti má na mnohem víc než na přebarvování Veyrona.U Lamborghini to jde tak proč ne u Bugatti? :-!
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2011 22:41
Re: Carbon Bleu
Jasně, mě spíš mrzí, že neplánovali 1001 kusů. Po faceliftu světel vypadá líp.