Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport: První foto Veyronu bez střechy

Ondřej Láník
Diskuze (109)
Čekalo se na něj dlouho, ale výrobce zřejmě nechtěl nic ponechat náhodě. Bugatti chce říkat otevřenému Veyronu Grand Sport.

Po několika extrémně limitovaných modelech (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) odvozených od uzavřeného kupé, připravilo Bugatti zájemcům o jeden z nejrychlejších vozů světa další limitovanou verzi. Tentokrát došlo nejen na změny materiálů a stylu, ale také na radikální zásah do konstrukce skeletu. Uzavřená karoserie přišla o střechu nad cestujícími, jenže to není ani kabriolet, ani roadster, ale spíše targa. Čelní sklo je prodlouženo a končí tak blíže k hlavám cestujících, podlaha musela být patřičně vyztužena a je tedy pravděpodobné, že se zvýšila i pohotovostní hmotnost.

Novinka by se měla veřejnosti poprvé představit na letošní soutěži automobilové krásy Pebble Beach Concourse d’Elegance 16. srpna 2008. První vozy budou zákazníkům dodány v průběhu roku 2009. Nedočkaví zájemci jsou zváni na aukci do Pebble Beach, kde by měl být první exemplář vydražen s tím, že výtěžek bude věnován na charitativní účely.

Nepřehlédněte
Pod lupou: Bugatti EB 16.4 Veyron - čtyři turba, 1000 koní
Bugatti Veyron FBG par Hermes - Super ultra speciální a ještě k tomu rychlý luxus

Standardní Bugatti Veyron 16.4 je poháněn vidlicovým šestnáctiválcem s uspořádáním válců do W o objemu 7993 cm3. Přeplňování zajišťují 4 výfuková turbodmychadla. Pohonná jednotka poskytuje výkon 736 kW (1001 k) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 až 5500 ot./min. Prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG je síla motoru přenášena na všechna čtyři kola. Stejná technika bude sloužit také v otevřené verzi.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,5 s, sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s. Nejvyšší rychlost 407 km/h. Jak na tom bude Veyron 16.4 Grand Sport zatím automobilka nesdělila.

Bugatti Veyron 16.4 na Auto.cz
Marko: Budúcnosť Bugatti (Návrat ku koreňom)
Bugatti Veyron 16.4: všechny fotografie na jednom místě (70x foto + 12 plakátů)

Ondřej Láník
Diskuze (109)
Avatar - ZoomZoom
6. 8. 2008 19:58
Re: Fenomenal
JJ, já proti Vejronu nic nemám. To ne. Ty jeho hodnoty nevypadají špatně, to vůbec (jen by mě tak pro zajímavost zajímala spotřeba toho 16válce...). Ale stejně si nemůžu odpustit, že těch 16 válců je krapet moc. Vždyť z 12 válce by se podobný (neřikám že stejný) výkon dal udělat taky(stačí vzpomenout 12 válec od Brabusu), který je taky celkem nadupaný. I když je to komletně předělanej motor z M-B 600 tak, že tam snad nezůstal jeden původní šroubek, ale víc z něj asi vytáhnou t nejde(na úkor životnosti), a tak podobně to mohlo to Bugatti taky udělat. Sic ztáta 4 válců by šla na úkor výkonu, ale na druhou stranu by se ušetřily nějaké ty kilogramy. Stejně jak to dělal při vývoji ML Muray, když o všem říkal, že to moc váží :-) . A dal tak vzniknout spíš formuli než autu, kdežto Bugatti na to šlo z trochu jiního konce a stvořili vůz, který má být spíš civilnější(myslim výbavu), ale zároveň to umí i pěkně rozjet. S pohodlím bych ale řekl, že ML je vyřešeno lépe, tedy pokud jde o místo řidiče. V ničem podobnym se necítíš jako ve formuli(ani Enzo). Proto kdybych si měl vybrat mezi ML a Vejronem, tak bych šel do ML i když už je trochu starší, ale pořád jeden z nejlepších. Vejrona podle mě spíš volí lidi, který tam chtěj mít trochu luxusu a věcí z "civilního" auta, naopak ML volej blázni, který si chtěj hrát na Häkkinena :-). Každé to auto má svoje. Jen nevím jak to bude s poruchovostí toho Bugatti a hlavně jeho údržbou ;-\ . Pokud vím tak s ML se muselo tak cca po 8000 mílích do servisu na výměnu spojky a převodovky(záleželo na stylu jízdy), což je asi otravný. Ále, co psát o tom, co mají jaký plus a co mínus. 1) nikdo(asi) na tomdle webu si nekoupí ani jedno 2)ten kdo si to koupí, teď mluvím o Bugatti páč ML asi neseženeš(ten kdo to má to nejspíš neprodá, páč si toho váží a nebo to jsou závodní týmy), tak to jsou lidi asi jako Paris Hilton a pod.pro něž je důležitý dobře vypadat a tak za 2 roky to stejně prodaj, páč to nebude IN... Škoda :-|
5. 8. 2008 08:19
Re: Fenomenal
Při srovnání těhle dvou superaut je potřeba pátrat po okolnostech jejich vzniku. Vayeron byl nejdřív představen jako designový koncept s proklamovaným výkonem 1000+ HP a Vmax 400km/h +. Piech nechtěl slevit z pohodlí, luxusu, výbavy a nechtěl se odchýlit od designové studie. A proto trval vývoj Vayeronu relativně dlouho a vývojové oddělení se sakra zapotilo, ale nakonec se povedlo a vytvořili nesporně superauto, které už ani nemusí být překonáno. Gordon Muray na to šel z druhého konce. Navrhl platformu, měl jasné zadání pro dodavatele motoru (které bylo překonáno - bravo BMW), měl jasno o koncepci vozu a až pak nechal navrhnout karoserii, která měla být maximálně funkčí a i tak byli zaznamenány problémy se vztlakem na přední nápravě a McLareny GTR měli omezenou maximálku na 350km/h. Neřekl bych, že ty auta stojí proti sobě. Každopádně bych si vsadil na to, že jak je dnes legendou (dost mladou) F1, tak za nějaký čas se stane legendou i Vayeron (jestli už není)
4. 8. 2008 18:14
Re: VZKAZ PRO 507
Kurna u vas musi byt ale vedro... :no:
Avatar - jurajos
4. 8. 2008 12:32
Re: Etalon hatchbacku!
Diky...myslim ze som pochopil. >:D ;-)
Avatar - iudex
4. 8. 2008 12:22
Re: Off topic: Nový Golf VI
Dík