Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Super Sport: Titul nejrychlejšího auta světa mu byl odebrán

David Bureš
Diskuze (51)
Titul nejrychlejšího sériového automobilu světa se podle všeho vrátí do Spojených států, držet ho bude opět SSC Ultimate Aero TT.

Bugatti Veyron Super Sport už není nejrychlejším sériově vyráběným automobilem světa. Autoři Guinnessovy knihy rekordů vozu dodatečně odebrali tento titul, protože nesplnilo kritéria pro tento rekord.

Odebrání titulu je zdůvodněno omezovačem rychlosti. Veyron Super Sport, který překonal světový rekord, jej totiž měl deaktivovaný, zatímco u 30 prodaných exemplářů tohoto auta aktivovaný je, řidiče zastaví při rychlosti 415 km/h.

Automobilka použití omezovače vysvětluje bezpečnostními důvody, při vyšší rychlosti totiž může dojít k selhání pneumatik.

Na omezovač rychlosti v zákaznických vozech upozornil britský server Driving.co.uk. Autoři Guinnessovy knihy rekordů se na jeho návrh začali rekordem skutečně zabývat.

Samo Bugatti k odebrání titulu vydalo prohlášení, ve kterém říká, že zákazníci o tom budou informováni. „Není to tvrdý úder, když ztratíme tento titul. Veyron Super Sport je více než jen auto se světovým rekordem,“ tvrdí výrobce sídlící ve Francii. Bugatti dále zdůraznilo, že autoři Guinnessovy knihy rekordů o deaktivaci omezovače rychlosti věděli ještě před stanovením rekordu.

Bugatti Veyron Super Sport v roce 2010 jelo na testovací dráze Ehra-Lessien průměrnou rychlostí 431,072 km/h. Pravidla Guinnessovy knihy rekordů přikazují při oficiálním pokusu o rekord jet na stejné dráze oběma směry, rychlost z obou jízd je následně zprůměrována. S větrem v zádech Veyron Super Sport dokonce zvládl jet rychlostí 434,211km/h.

Titul nejrychlejšího sériového auta světa se tak podle všeho vrátí americkému SSC Ultimate Aero TT, které zvládlo jet rychlostí 411,76 km/h. I kvůli němu vznikl Veyron Super Sport, protože Ultimate Aero TT dokázalo v roce 2007 překonat běžný Veyron 16.4, jehož rekord z dubna 2005 měl hodnotu 408,47 km/h.

Do boje o titul nejrychlejšího sériového vozu světa se hlásí ještě jeden Američan. Hennessey Venom, jehož základem je Lotus Elise, totiž nedávno uháněl rychlostí 427,6 km/h. Tato hodnota však Guinnessovou knihou rekordů nebyla oficiálně potvrzena.

David Bureš
Diskuze (51)
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2013 01:46
Re: Malý kufr
..a dokonce ani v naftě..
..ale stejně bych ho chtěla VYZKOUŠET ;-)
PS: Ale rozhodně NE vlastnit - to raději RR (Range Rover) a RR (Rolls Royce Wraith) a FF (Ferrari, no možná i LaFerrari) - než jeden Veyron :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2013 01:39
Re: Jednoduché počty
Na to že jste NEvymyslel "jak s pomocí aktivního diferenciálu" DO (zasněženého) kopce - máte (nějak) BIG sebevědomí :-)
PS: Prospekty NEčtu (a jak je vidět vy "zcelaurčitě" TAKÉ ne ;-)
PPS: (škoda) Že jste to NE"ukončil" svým příspěvkem z 8.4. ve 22:00
Avatar - Hammunasakra
11. 4. 2013 01:36
Re: Jednoduché počty
..s tím DETAILem, že "staré dobré ABS a později i ESP" to DO kopce moc NEumí, že? ;-) :-) >:-[]
PS: A NEnazvala bych SnowMotion "revoluční/převratnou" novinkou, jednak už je x let stará a druhak je to spíš "chytré využití techniky která ve voze(ch) je k dispozici" - jak to nazval MT ;-)
Třeba to (stejně jako HYbrid4, nebo hlídání jízdy v jízdním pruhu) také jednou VWaudi "napodobí" :-)
Avatar - white label
11. 4. 2013 00:00
Re: Jednoduché počty
Cituji její popis revoluční/převratné technické novinky:
Jde (podle situace - sklonu, povrchu, přilnavosti pneu atd) o x "pohybů" během vteřiny (střídavě u OBOU kol, rsp. "střídavě" mezi levou pravou stranou.."
Alespoň, že nám Kylie oživila sofistikovaný "princip" na kterém v podstatě (a velmi dlouho) fungovalo už staré dobré ABS a později i ESP. >:D >:-[] ;-)
10. 4. 2013 23:22
Re: Jednoduché počty
Jenže jak toho pohybu docílíš. Bez aktivního diferenciálu jen tím přibržďováním. To, že o technice víš jen z PR prospektů už víme. Díky.