Buggyra bude v Číně závodit bez Tatrovky, angažovala bývalého jezdce F1

Tomáš Enge
Tomáš Enge, David Vršecký, Aliyyah Koloc
Tomáš Enge, Aliyyah Koloc
Tomáš Enge, David Vršecký, Aliyyah Koloc
36 Fotogalerie

Automobilový tým Buggyra Racing plánuje, že se v letošním roce zapojí do okruhového seriálu speciálů GT v Číně.

Roudnická stáj i kvůli tomu angažovala Tomáše Engeho, jediného Čecha, který závodil ve formuli 1. Na čínských okruzích se představí také dvojnásobný evropský šampion v závodech tahačů David Vršecký, třetím členkou týmu bude zatím v roli testovací jezdkyně patnáctiletá Aliyyah Kolocová.

"Neznám u nás nikoho, kdo by toho ve všech typech velkých aut odjel tolik jako Tomáš. Jeho velkou výhodou je, že nevnímá závodění jen z pozice jezdce, který přijede s helmou, zatočí si volantem a jde pryč. Je plnohodnotnou součástí týmu i z pohledu jeho skladby. My totiž nemáme zkušenosti v kategorii GT," uvedl šéf týmu Martin Koloc ve videokonferenci s novináři.

Reklama "Jsem si jistý, že díky němu němu velmi rychle doběhneme konkurenci a budeme schopni v novém prostředí bojovat o přední umístění v jakémkoliv šampionátu," podotkl Koloc.

Buggyra plánuje využít šampionát China GT k seznámení s touto kategorii. Cílem tříletého projektu je představit se na slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Záměry stáje ale nyní komplikuje pandemie koronaviru. Číňané již zrušili první díl seriálu v Sepangu, nepojede se zřejmě ani na začátku května v Ning-po.

"Momentálně to vypadá, že by se mohlo jet od června, kdy jsou na programu závody v Šanghaji. Otázka je, jak se situace zklidní v Evropě," řekl Koloc. Tým proto vymýšlí i náhradní program. "Problém ale je, že Evropa bude do července asi (závodně) paralyzovaná. Řešíme tak hlavně testovací program," dodal.

Enge v minulých letech pracoval pro německý tým Reiter Engineering, nabídka od Buggyry jej ale přesvědčila, aby se vrátil domů. I proto, že bude mít více šancí sám závodit.

"Dostal jsem možnost zúčastnit se nového projektu, podílet se na sestavení týmu a závodit v Asii. Znám tamní okruhy i mercedes, se starším modelem jsem závodil. Je to nová a velká výzva. Navíc je to projekt, který je přímo spojený s vychováváním nových jezdců, spolujezdců a dalších lidí dá se říct z ulice, kteří se chtějí v motorsportu prosadit," uvedl Enge.

Aktivně se zapojil rovněž do Buggyra Academy. "Zvažoval a přemýšlel jsem nad tím dlouho, ale motivace, kterou mi projekt nabídl, zvítězila," pousmál se třiačtyřicetiletý jezdec.

Ze závodního "důchodu" se na okruhy vrací i Vršecký, jenž opustil závody tahačů ze zdravotních důvodů. "Budu v roli žáka. Tomáš zná gétečka velmi dobře, pro mě je to nový svět a jsem nadšený, že s ním mohu být v jednom týmu. Věřím, že se spolu budeme velmi rychle posouvat dopředu a budu mít možnost od něj opisovat," řekl Vršecký, který si ale uvědomuje, že oproti soupeřům budou mít handicap. "Máme ale top auto a věřím, že i skvělou posádku," podotkl.

Roudnická stáj, která bude v Číně oficiálně startovat pod hlavičkou týmu Buggyra Zero Mileage GT, bude mít k dispozici nový speciál Mercedes Benz AMG GT3. "Čeká nás určitě silná konkurence, loni tak jezdilo mezi patnácti až dvaceti auty. Nevíme ale, co s celým světovým motorsportem udělá nynější vynucená pauza. Oficiálně ještě není určené, kdy bude kalendář zahájený. Situace v Číně se ale radikálně vylepšuje a věříme, že jakmile se otevřou hranice, začne se tam závodit dříve než v Evropě," dodal Enge.