Buick: Většina nových modelů bude ze zámoří
Buick především díky svým prodejním výsledkům na čínském trhu neskončil v roce 2010 při reorganizaci koncernu General Motors podobně jako značky Pontiac, Hummer a Saturn nebo Oldsmobile, jehož historie se ovšem uzavřela již v roce 2004.
Nyní se však podle zdrojů agentury Reuters blíží nová kapitola v historii značky založené jako Buick Auto-Vim and Power Company již v roce 1899.
Již v současné nabídce značky Buick pro severoamerický trh převládají modely spřízněné s produkcí evropského Opelu, ale po roce 2016 mají na půdě Spojených státu vznikat již jen dva modely této tradiční značky. Zároveň se má ovšem rozšířit i její nabídka.
Podle neoficiálních informací zůstane na severoamerické půdě zachována pouze produkce nástupce v současnosti největšího sedanu značky Buick, jímž je model LaCrosse a přepracovaného crossoveru Enclave.
První z této dvojice má být od jara příštího roku vyráběn v podniku Detroit-Hamtramck, zatímco v případě druhého se očekává, že bude od začátku roku 2017 vyráběn v michiganském Lansingu.
Ostatní modely značky Buick pro severoamerický trh mají být vyráběny v evropských a čínských podnicích koncernu General Motors.
Výroba kompaktního sedanu Verano, který je spřízněn s odcházející generací Opelu Astra, se má koncem příštího roku přestěhovat do Číny. Dvojče Opelu Insignia v podobě sedanu střední třídy Buick Regal se pak má z kanadského výrobního podniku přesunout v roce 2017 do Číny nebo Evropy.
Tyto přesuny výroby dvojice sedanů mají podle neoficiálních informací do jisté míry souviset i s příchodem jejich nových generací, kdy dojde k ukončení produkce těch stávajících na severoamerické půdě a následnému spuštění výroby jejich nástupců v čínských a evropských podnicích.
K rozšíření nabídky značky Buick na severoamerickém trhu pak dojde prostřednictvím již dříve potvrzených novinek. První z nich má být začátkem příštího roku kabriolet Cascada, který bude dovážen z Evropy, zatímco kompaktní crossover Envision, dorazí koncem roku 2016 z Číny.
Změny v místě výroby se mají nakonec dotknout i malého crossoveru Encore. Ten je v současnosti dovážen z Koreje, ale i jeho produkce se má s velkou pravděpodobností přesunout do Číny.