Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Byton přichází do Evropy. Čínská Tesla přes Švýcarsko zamíří do dalších zemí

David Bureš David Bureš 5. 3. 2020 • 00:47
35
7
Zobrazit náhledy (35)
Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte Byton M-Byte

Značka Byton zatím zaujala modelem M-Byte s obřím displejem přes celou palubní desku a displejem ve volantu. Auto chce prodávat i v Evropě.

Expanze čínských automobilek do Evropy se nezadržitelně blíží. Nejnověji svůj strategický plán na vstup na evropské trhy zveřejnila značka Byton, financovaná mimo jiné automobilkou FAW Group, která se chce stát  čínskou obdobou Tesly. Předobjednávky na starém kontinentu odstartuje ještě letos.

„Byton M-Byte vzbudil v Evropě ohromný zájem. Z 65.000 rezervací po celém světě je hned 25.000 z nich právě z Evropy,“ vysvětluje brzký příchod Bytonu do Evropy jeho generální ředitel Daniel Kirchert. Značka byla založena teprve v roce 2017, první sériové auto bylo představeno na podzim loňského roku na frankfurtském autosalonu a prodej na domácím čínském trhu odstartuje letos.

Z toho důvodu Byton oficiálně vstoupí na první evropské trhy do konce roku 2021. Na základě dosavadní poptávky o M-Byte začne v Evropě prodávat v několika vlnách – jako první se dočkají zákazníci ze Švýcarska, Německa, Norska, Francie, Nizozemí a Švédska. V těchto zemích už Byton má servisní a prodejní partnery, kteří pomůžou s dodávkami a servisem aut. Jde přitom o renomované společnosti jako Louwman Group v Nizozemí nebo BymyCar ve Francii.

Vůbec první showroom Bytonu se v Evropě otevře ve švýcarském Curychu, a to v druhém čtvrtletí roku 2021. Bude stát v multifunkčním komplexu nedaleko tamějšího letiště. Do konce příštího roku pak bude následovat dalších zhruba 20 showroomů, například v Paříži, Amsterdamu, Oslu nebo Berlínu.

Ve spolupráci se společností Digital Charging Solutions pak Číňané chtějí klientům zajistit přístup k široké síti dobíjecích stanic různých poskytovatelů po celé Evropě.

Předobjednávky na starém kontinentu však automobilka spustí již v druhé polovině letošního roku. Zájemci budou muset zaplatit plně vratnou zálohu ve výši 500 eur (cca 12.800 Kč), přičemž v pořadí budou mít přednost ti, kteří si vůz již dříve rezervovali.

První model v podobě SUV Byton M-Byte bude v základu stát 45.000 eur bez daně a pobídek, což je v přepočtu zhruba 1.150.000 korun. Za tuto částku zákazníci obdrží vůz s pohonem zadních kol, elektromotorem o výkonu 200 kW a bateriemi o kapacitě 72 kWh, které vystačí na ujetí až 360 kilometrů podle metodiky WLTP. K dispozici však bude i varianta s 95kWh akumulátorem umožňujícím dojezd až 460 kilometrů nebo vysokovýkonná verze s pohonem všech kol o souhrnném výkonu 300 kW.

video

Prodejní cíle v Evropě si Byton zatím nedává, v minulosti však firma tvrdila, že do budoucna chce ve svém čínském závodě Nanking vyrábět až 300.000 aut ročně. Vedle SUV M-Byte se zatím počítá také se sedanem K-Byte.

„Jsme si vědomi, že naši evropští zákazníci mají vysoké standardy pokud jde o technologii, kvalitu, bezpečnost a servis. Jsem si však jistý, že Byton spolu s našimi obchodními a servisními partnery nebo pro zákazníky přátelskou infrastrukturou nabíjení přesvědčí evropský trh,“ říká k tomu šéf značky.

Související články

Témata
6. 3. 2020 12:34
interiér
zdá se, že to bude ještě pár let trvat než v Asii pochopí slovo ergonomie
Avatar - del42sa
6. 3. 2020 09:15
Byton
to auto vypadá naprosto dokonale, jak z venku tak zevnitř :yes:
Avatar - elektrikar
5. 3. 2020 13:18
Re: Vítej Číno, tady máš dveře otevřené
Zrovna s tímto souhlasím, uhlovodíková paliva jdou také vyrobit synteticky ze vzduchu, nebo je dost možná za tisíc let už nebude nikdo potřebovat. Co mě štve jsou lokální emise.

Spíše jsem měl na mysli pasáž ohledně emisí a to tam nejsou započítány emise pro těžbu/přepravu/rafinaci ropy.
Avatar - KANKUNEN
5. 3. 2020 13:16
Re: Vítej Číno, tady máš dveře otevřené
Žvanilové využívají všechny výdobytky doby a žvaní o tom jak je to špatně. Žvanil jede autem namísto MHD.
Avatar - Jerry.Gunman
5. 3. 2020 11:28
Re: Vítej Číno, tady máš dveře otevřené
Hezky to tam týpek v (jak jinak než) zeleném tričku povídá.
Hlavně mne zaujala ta pasáž, kdy s takovým starostlivým a vemlouvavým hlasem tvrdí, že "budoucí generace, které tady budou za tisíc nebo pět tisíc let mají právo na to, aby měly k přírodnímu a nerostnému bohatství přístup jako my" - ta je skutečně úžasná :D

Před 5.000 lety (tedy 3.000 let před Kristem +- autobus) se eneolitická populace lidí dnešní střední Evropy začíná rozrůstat, usedlí zemědělci rozšiřují svá pole, klučí a žďáří lesy a poznenáhlu a opatrně začínají tavit první kovy.
Úplně vidím jak by dopadl nějaký (zelený) šaman (říkejme mu Šaman Kvák), který by podobně vemlouvavým hlasem členy svého kmene přesvědčoval o tom, že klučení lesů a využití kovů pro výrobu nástrojů JE ŠPATNÉ, protože i generace lidí, které přijdou za 5.000 let, mají právo na stejný přístup k přírodnímu a nerostnému bohatství, jako oni tehdy :D

Šaman Kvák by dostal sekeromlatem mezi světla, že by ani nekvák - a o večerní hostině (na oslavu a počest nově nastoleného šamana) by z něho byl delikatesní hlavní chod ;-) ;-) ;-) ;-) ;-)

No a tamo povídající Šaman Kvák by si obdobný přístup také zasloužil :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku