Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Byton M-Byte
Byton M-Byte
Byton M-Byte
Byton M-Byte
35 Fotogalerie

Byton přichází do Evropy. Čínská Tesla přes Švýcarsko zamíří do dalších zemí

Značka Byton zatím zaujala modelem M-Byte s obřím displejem přes celou palubní desku a displejem ve volantu. Auto chce prodávat i v Evropě.

Expanze čínských automobilek do Evropy se nezadržitelně blíží. Nejnověji svůj strategický plán na vstup na evropské trhy zveřejnila značka Byton, financovaná mimo jiné automobilkou FAW Group, která se chce stát  čínskou obdobou Tesly. Předobjednávky na starém kontinentu odstartuje ještě letos.

„Byton M-Byte vzbudil v Evropě ohromný zájem. Z 65.000 rezervací po celém světě je hned 25.000 z nich právě z Evropy,“ vysvětluje brzký příchod Bytonu do Evropy jeho generální ředitel Daniel Kirchert. Značka byla založena teprve v roce 2017, první sériové auto bylo představeno na podzim loňského roku na frankfurtském autosalonu a prodej na domácím čínském trhu odstartuje letos.

Z toho důvodu Byton oficiálně vstoupí na první evropské trhy do konce roku 2021. Na základě dosavadní poptávky o M-Byte začne v Evropě prodávat v několika vlnách – jako první se dočkají zákazníci ze Švýcarska, Německa, Norska, Francie, Nizozemí a Švédska. V těchto zemích už Byton má servisní a prodejní partnery, kteří pomůžou s dodávkami a servisem aut. Jde přitom o renomované společnosti jako Louwman Group v Nizozemí nebo BymyCar ve Francii.

Vůbec první showroom Bytonu se v Evropě otevře ve švýcarském Curychu, a to v druhém čtvrtletí roku 2021. Bude stát v multifunkčním komplexu nedaleko tamějšího letiště. Do konce příštího roku pak bude následovat dalších zhruba 20 showroomů, například v Paříži, Amsterdamu, Oslu nebo Berlínu.

Ve spolupráci se společností Digital Charging Solutions pak Číňané chtějí klientům zajistit přístup k široké síti dobíjecích stanic různých poskytovatelů po celé Evropě.

Předobjednávky na starém kontinentu však automobilka spustí již v druhé polovině letošního roku. Zájemci budou muset zaplatit plně vratnou zálohu ve výši 500 eur (cca 12.800 Kč), přičemž v pořadí budou mít přednost ti, kteří si vůz již dříve rezervovali.

První model v podobě SUV Byton M-Byte bude v základu stát 45.000 eur bez daně a pobídek, což je v přepočtu zhruba 1.150.000 korun. Za tuto částku zákazníci obdrží vůz s pohonem zadních kol, elektromotorem o výkonu 200 kW a bateriemi o kapacitě 72 kWh, které vystačí na ujetí až 360 kilometrů podle metodiky WLTP. K dispozici však bude i varianta s 95kWh akumulátorem umožňujícím dojezd až 460 kilometrů nebo vysokovýkonná verze s pohonem všech kol o souhrnném výkonu 300 kW.

Video placeholder
Frankfurt 2019 - Byton M-Byte • Zdroj: Auto.cz

Prodejní cíle v Evropě si Byton zatím nedává, v minulosti však firma tvrdila, že do budoucna chce ve svém čínském závodě Nanking vyrábět až 300.000 aut ročně. Vedle SUV M-Byte se zatím počítá také se sedanem K-Byte.

„Jsme si vědomi, že naši evropští zákazníci mají vysoké standardy pokud jde o technologii, kvalitu, bezpečnost a servis. Jsem si však jistý, že Byton spolu s našimi obchodními a servisními partnery nebo pro zákazníky přátelskou infrastrukturou nabíjení přesvědčí evropský trh,“ říká k tomu šéf značky.