Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS-V Sport Wagon a XTS Platinum: Evropské premiéry v Ženevě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 2. 2011 • 23:52
18
15
Zobrazit náhledy (18)
Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS Cadillac CTS
Cadillac se chce vrátit na evropský trh, a tak v Ženevě uvidíme to nejlepší, co teď umí nabídnout.

Cadillac CTS-V Sport Wagon měl světovou premiéru na loňském dubnovém autosalonu v New Yorku a navazuje na sedan a kupé CTS-V, s nimiž sdílí techniku i linie designu.

K pohonu tohoto luxusního a výkonného kombi slouží kompresorem Eaton přeplňovaný motor 6,2 V8 o výkonu 415 kW (564 k) při 6100 min-1 (maximum točivého momentu 747 Nm při 3800 min-1). S ním spolupracuje manuální převodovka Tremec TR6060 nebo měničový automat Hydra-Matic 6L90. Obě převodová ústrojí mají šest stupňů.

S označením CTS-V se dále pojí adaptivní tlumiče Magentic Ride Control, brzdy Brembo (vpředu 380 mm, vzadu 373 mm) a 19palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 obuté na kovaných ráfcích. Potřebnou trakci zajišťuje samosvorný diferenciál a asistent StabiliTrac.

Interiér nabízí čalounění v kombinaci černé kůže a Alcantary, kůží je potažená také palubní deska.Standardní výbava obsahuje například audiosystém Bose 5.1 digital surround s 40GB harddiskem nebo diodové osvícení interiéru. Na přání jsou k dispozici například sportovní sedadla Recaro.

Na severoamerickém trhu byl prodej Cadillacu CTS-V Sport Wagon zahájen koncem loňského roku v Evropě má být nabízen od letošního podzimu.

Vedle evropské premiéry sériového superkombi se v Ženevě poprvé představí i koncept XTS Platinum, který připomíná, že sen Cadillaku o plnohodnotném konkurentovi Audi A8, BMW 7 nebo Jaguaru XJ je stále živý.

Poprvé jsme jej viděli již na loňském lednovém autosalonu v Detroitu. Vize vrcholného modelu blízké budoucnosti byla navržena zevnitř ven a hlavní pozornost byla věnována interiéru, i když XTS Platinum se nemusí stydět ani za svůj exteriér.

Interiér nabízí cestující maximální luxus, při jeho výrobě se uplatnila ruční práce a byly použity ty nejkvalitnější materiály. Samozřejmostí je ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod.

Luxusní sedan má karoserii dlouhou 5170 mm, širokou 1900 mm a vysokou 1500 mm. K jeho pohonu slouží hybridní systém, který tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW (353 k), točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone.

Verze s označením Platinum jsou od modelového roku 2010 nejdražšími modely sériových Cadillaců.

Témata
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 13:34
Re: Za jedna
JJ, mimo ofiko prodejce sou ceny vždy lepší u u funglovek no a lehce starší vyjdou ještě na lepší prašulky.
Avatar - Balkan
9. 2. 2011 12:47
Re: jojo
XTS interier je parada. Co sa tyka CTS-V, je to predsa len konkurent M5 viac(vykon, velkost auta)....a ten kombik hlavne mieri proti RS6, aj ked mu chyba asi 20koni, ma navrch 100Nm a myslim ze aj na rovinke aj v zakrutach da Audi dole
Avatar - Balkan
9. 2. 2011 12:45
Re: A proč ne
len skoda ze v tej mizernej vybave :-( podla mna ten posledny aj v interieri je super. bez dreva je to sportove a da sa to...ale uprimne si povedzme, ked chcete Cadillac treba tam kozu, drevo, a aj automat. Inak, prva generacia vobec nebola zla. Mne sa dodnesneho dna naramne paci
Avatar - Balkan
9. 2. 2011 12:43
Re: Za jedna
no ja by som sa pridal s urpimnym suhlasom- a dufam ze nas bude viac- aj kombi je velmi vydarene. CTS-V nie je nejaka masovka a zere vela,ale tu ide o prestiz, som zvedavy ci vlastnostami prekona Audi RS6 a velmi dufam ze ano. :-) Co sa dieslu tyka, tiez nie som nadseny,ale ked to ma zdvoj alebo ztrojnasobit predaje, nech to tam daju. A teraz jedna dobra sprava pre tych co sa im paci CTS ale este nemaju(podobne ako ja)- po Nemecku a Holandsku je vela vozov 2009,2010 rocnik nejazdenych za nejakych 30-35000Eur(750-800,000 KC) co je asi polovica planovanej ceny.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 09:49
Re: A proč ne
Kombi sem viděl taky, ale pouze předváděčku :-)

No víc CTS je tu první generace i díky profláklé mountfieldovské akci.
Těch je tu podle mě tak 100vka minimálně, možná i víc.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku