Cadillac CTS-V Sport Wagon a XTS Platinum: Evropské premiéry v Ženevě
Cadillac CTS-V Sport Wagon měl světovou premiéru na loňském dubnovém autosalonu v New Yorku a navazuje na sedan a kupé CTS-V, s nimiž sdílí techniku i linie designu.
K pohonu tohoto luxusního a výkonného kombi slouží kompresorem Eaton přeplňovaný motor 6,2 V8 o výkonu 415 kW (564 k) při 6100 min-1 (maximum točivého momentu 747 Nm při 3800 min-1). S ním spolupracuje manuální převodovka Tremec TR6060 nebo měničový automat Hydra-Matic 6L90. Obě převodová ústrojí mají šest stupňů.
S označením CTS-V se dále pojí adaptivní tlumiče Magentic Ride Control, brzdy Brembo (vpředu 380 mm, vzadu 373 mm) a 19palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 obuté na kovaných ráfcích. Potřebnou trakci zajišťuje samosvorný diferenciál a asistent StabiliTrac.
Interiér nabízí čalounění v kombinaci černé kůže a Alcantary, kůží je potažená také palubní deska.Standardní výbava obsahuje například audiosystém Bose 5.1 digital surround s 40GB harddiskem nebo diodové osvícení interiéru. Na přání jsou k dispozici například sportovní sedadla Recaro.
Na severoamerickém trhu byl prodej Cadillacu CTS-V Sport Wagon zahájen koncem loňského roku v Evropě má být nabízen od letošního podzimu.
Vedle evropské premiéry sériového superkombi se v Ženevě poprvé představí i koncept XTS Platinum, který připomíná, že sen Cadillaku o plnohodnotném konkurentovi Audi A8, BMW 7 nebo Jaguaru XJ je stále živý.
Poprvé jsme jej viděli již na loňském lednovém autosalonu v Detroitu. Vize vrcholného modelu blízké budoucnosti byla navržena zevnitř ven a hlavní pozornost byla věnována interiéru, i když XTS Platinum se nemusí stydět ani za svůj exteriér.
Interiér nabízí cestující maximální luxus, při jeho výrobě se uplatnila ruční práce a byly použity ty nejkvalitnější materiály. Samozřejmostí je ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod.
Luxusní sedan má karoserii dlouhou 5170 mm, širokou 1900 mm a vysokou 1500 mm. K jeho pohonu slouží hybridní systém, který tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW (353 k), točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola.
Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone.
Verze s označením Platinum jsou od modelového roku 2010 nejdražšími modely sériových Cadillaců.