Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS-V Sport Wagon a XTS Platinum: Evropské premiéry v Ženevě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Cadillac se chce vrátit na evropský trh, a tak v Ženevě uvidíme to nejlepší, co teď umí nabídnout.

Cadillac CTS-V Sport Wagon měl světovou premiéru na loňském dubnovém autosalonu v New Yorku a navazuje na sedan a kupé CTS-V, s nimiž sdílí techniku i linie designu.

K pohonu tohoto luxusního a výkonného kombi slouží kompresorem Eaton přeplňovaný motor 6,2 V8 o výkonu 415 kW (564 k) při 6100 min-1 (maximum točivého momentu 747 Nm při 3800 min-1). S ním spolupracuje manuální převodovka Tremec TR6060 nebo měničový automat Hydra-Matic 6L90. Obě převodová ústrojí mají šest stupňů.

S označením CTS-V se dále pojí adaptivní tlumiče Magentic Ride Control, brzdy Brembo (vpředu 380 mm, vzadu 373 mm) a 19palcové pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 obuté na kovaných ráfcích. Potřebnou trakci zajišťuje samosvorný diferenciál a asistent StabiliTrac.

Interiér nabízí čalounění v kombinaci černé kůže a Alcantary, kůží je potažená také palubní deska.Standardní výbava obsahuje například audiosystém Bose 5.1 digital surround s 40GB harddiskem nebo diodové osvícení interiéru. Na přání jsou k dispozici například sportovní sedadla Recaro.

Na severoamerickém trhu byl prodej Cadillacu CTS-V Sport Wagon zahájen koncem loňského roku v Evropě má být nabízen od letošního podzimu.

Vedle evropské premiéry sériového superkombi se v Ženevě poprvé představí i koncept XTS Platinum, který připomíná, že sen Cadillaku o plnohodnotném konkurentovi Audi A8, BMW 7 nebo Jaguaru XJ je stále živý.

Poprvé jsme jej viděli již na loňském lednovém autosalonu v Detroitu. Vize vrcholného modelu blízké budoucnosti byla navržena zevnitř ven a hlavní pozornost byla věnována interiéru, i když XTS Platinum se nemusí stydět ani za svůj exteriér.

Interiér nabízí cestující maximální luxus, při jeho výrobě se uplatnila ruční práce a byly použity ty nejkvalitnější materiály. Samozřejmostí je ultramoderní technika včetně přístrojového panelu z organických diod.

Luxusní sedan má karoserii dlouhou 5170 mm, širokou 1900 mm a vysokou 1500 mm. K jeho pohonu slouží hybridní systém, který tvoří konvenční benzinový motor s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů o objemu 3,6 litru a elektromotor, který je napájený lithium-iontovými bateriemi. Ty lze dobít z běžné elektrické sítě během pěti hodin. Automobilka udává největší výkon celého systému 260 kW (353 k), točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm a je přenášen na všechna kola.

Podvozek disponuje rozvorem 2837 mm, zavěšení všech kol je nezávislé a XTS Platinum je vybaven také adaptivním systémem Magnetic Ride Control. Automobil jezdí na dvacetipalcových litých kolech s jedenácti paprsky, obutých do pneumatik Bridgestone.

Verze s označením Platinum jsou od modelového roku 2010 nejdražšími modely sériových Cadillaců.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 13:34
Re: Za jedna
JJ, mimo ofiko prodejce sou ceny vždy lepší u u funglovek no a lehce starší vyjdou ještě na lepší prašulky.
Avatar - Balkan
9. 2. 2011 12:47
Re: jojo
XTS interier je parada. Co sa tyka CTS-V, je to predsa len konkurent M5 viac(vykon, velkost auta)....a ten kombik hlavne mieri proti RS6, aj ked mu chyba asi 20koni, ma navrch 100Nm a myslim ze aj na rovinke aj v zakrutach da Audi dole
Avatar - Balkan
9. 2. 2011 12:45
Re: A proč ne
len skoda ze v tej mizernej vybave :-( podla mna ten posledny aj v interieri je super. bez dreva je to sportove a da sa to...ale uprimne si povedzme, ked chcete Cadillac treba tam kozu, drevo, a aj automat. Inak, prva generacia vobec nebola zla. Mne sa dodnesneho dna naramne paci
Avatar - Balkan
9. 2. 2011 12:43
Re: Za jedna
no ja by som sa pridal s urpimnym suhlasom- a dufam ze nas bude viac- aj kombi je velmi vydarene. CTS-V nie je nejaka masovka a zere vela,ale tu ide o prestiz, som zvedavy ci vlastnostami prekona Audi RS6 a velmi dufam ze ano. :-) Co sa dieslu tyka, tiez nie som nadseny,ale ked to ma zdvoj alebo ztrojnasobit predaje, nech to tam daju. A teraz jedna dobra sprava pre tych co sa im paci CTS ale este nemaju(podobne ako ja)- po Nemecku a Holandsku je vela vozov 2009,2010 rocnik nejazdenych za nejakych 30-35000Eur(750-800,000 KC) co je asi polovica planovanej ceny.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 09:49
Re: A proč ne
Kombi sem viděl taky, ale pouze předváděčku :-)

No víc CTS je tu první generace i díky profláklé mountfieldovské akci.
Těch je tu podle mě tak 100vka minimálně, možná i víc.