Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac představuje nový 3,6 V6 Twin Turbo pro CTS a XTS

David Bureš David Bureš 28. 7. 2013 • 19:32
35
Cadillacy s dvojitě přeplňovaným motorem o výkonu 426 koní budou dostupné od podzimu.

Americká automobilka poprvé nabídne v sériovém autě motor s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Nové jednotky se od modelového roku 2014 dočkají dva modely ve verzi Vsport – velký sedan CTS a vlajková loď značky XTS.

Nový agregát – 3,6 litrový vidlicový šestiválec s dvěma turby – nabízí výkon 313 kW, točivý moment vrcholní hodnotou 583 N.m. Šestiválec bude spolupracovat s osmistupňovou převodovkou.

Při vývoji motoru se americký výrobce zaměřil primárně na to, aby odstranil tzv. turboefekt, tedy prodlevu turbodmychadla způsobenou rotační setrvačností turbíny a dobou, kterou výfukové plyny potřebují k dosažení vyššího tlaku.

Kvůli odstranění turboefektu dostal šestiválec dvě menší dmychadla a patentovanou konstrukci proudění vzduchu s kratší trubicí výměníku tepla. Množství vedeného vzduchu se proti konvenční konstrukci snížilo o více než 60 procent.

„Díky vytvoření velmi krátké cesty od dmychadla k tělesu škrticí klapky jsou dmychadla schopna čerpat vzduch přímo ze vstupu a okamžitě posílat stlačený vzduch přes mezichladič,“ říká k tomu inženýr Richard Bartlett. Výsledkem pro řidiče je bezprostřední pocit výkonu.

Díky menším dmychadlům, kratšímu vzduchovému potrubí a použití jen jedné, centrálně umístěné škrticí klapky je nejvyšší točivý moment dostupný v širokém pásmu otáček – a to od 1900 do 5600 min-1.

Motor sice vychází ze současného vidlicového šestiválce o objemu 3,6 litru, proti němu však byly změněny prakticky všechny důležité díly. Nový je blok, hlava válců, ojnice, zesílené hliníkové písty i integrovaný chladič stlačeného vzduchu, vačkové hřídele mají hliníkové kryty. Úpravami prošlo i přímé vstřikování. Kompresní poměr činí 10,2:1.

Související články

Témata
Avatar - Ham.
29. 7. 2013 21:08
Re: Slušnej výkon
Neříkám, že to tak není, ale pak jsou tvé argumenty ohledně prodejů totálně mimo mísu. Prémiovost se totiž nepozná ani podle objemu prodejů, ani podle toho co si jednotlivec myslí o té či oné značce, ale hlavně podle ceny za kterou je daná značka schopná prodávat svůj produkt na trhu. Čím vyšší ceny dosáhne v dané kategorii nebo třídě produktů, tím je prémiovější, protože lidé jsou ochotni za její produkty platit víc než u jiných značek. Viz ten průzkum, který jsem připojil, za Porsche a D3 jsou Amíci ochotni vysolit nejvyšší ceny, protože prostě po jejich produktech nejvíc touží a jsou obecně nejvíce chtěné. A je jedno jestli Porsche prodá 100 nebo 100000 kusů 911ctek, podstatné je, že na každé vydělá velký balík.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2013 19:49
Re: Slušnej výkon
Tohle ale pochopí jen ten individualista, vostatní se ti leda vysmějou
Avatar - Barrichello
29. 7. 2013 19:40
Re: Slušnej výkon
Jag se skoro na celém světě prodává hůř než němci, asi proto že je to značka pro individualisty a ne pro ty kdo hledají škatuli přecpanou elektronikou bez špetku emocí, mnohdy i bez tradic a elegance.
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2013 16:51
Re: Slušnej výkon
Tak tohle moc neřešim. Prostě mě jen zaujal asi dobrej novej motor :-)
Třeba bude mít brzy nejlepší čas na 200 zrovna Cadillac CTS V6 Coupe >:-[]
Avatar - Ham.
29. 7. 2013 16:47
Re: Slušnej výkon
10-20 kW na papíře je v této třídě nezajímavých, v reálu jsou 4,0TSI, 50i a 500 velmi vyrovnané, všichni dvoustovka mezi 16-17 sec.
[odkaz]
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku