Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Captiva: První Chevrolet s novým dieselem

Ondřej Láník
Diskuze (35)
Pětimístná a sedmimístná Captiva se oficiálně představí v březnu 2006 v Ženevě, na trh se dostane příští rok v létě.

Pětimístná a sedmimístná Captiva se oficiálně představí v březnu 2006 v Ženevě, na trh se dostane příští rok v létě.

Zcela nový SUV model značky Chevrolet, který vychází z konceptu S3X poprvé vystaveného na autosalonu v Paříži v roce 2004, ponese název Captiva - a jako u vůbec prvního SUV značky Chevrolet si zákazníci budou moci zvolit i vznětový motor. Captiva, od počátku vyvíjená tak, aby odpovídala podmínkám evropského silničního provozu, bude poháněna moderním dvoulitrovým turbodieselem „common-rail“ o výkonu 110 kW, nabídku motorů pak bude doplňovat ještě zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l a šestiválec V6 o objemu 3,2 l. Captiva bude zároveň prvním v Evropě prodávaným Chevroletem který bude k dispozici s elektronickým stabilizačním systémem ESP.

Captiva se oficiálně představí na jarním autosalonu v Ženevě, na prvních trzích se potom tento pohledný SUV model objeví v létě roku 2006. Chevrolet Captiva (vnější rozměry 4639 x 1849 x 1726 mm) se bude nabízet v pěti- a sedmimístném provedení a v nabídce výrobce budou verze s pohonem pouze předních nebo všech čtyř kol.

Sériová výroba vznětových motorů pro Chevrolet Europe se rozběhne v nové motorárně společnosti GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu v březnu roku 2006. Tento podnik bude produkovat dvě provedení dvoulitrového šestnáctiventilového turbodieselu se systémem přímého vstřikování common-rail, který vyvinula společnost GM Daewoo Auto&Technology v těsné spolupráci s firmami GM Powertrain a VM Motori. Verze s turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek (FGT) bude z objemu 2,0 l dávat výkon 88 kW při 4000 ot/min a s maximální točivý moment 280 Nm při 2000 ot/min. Verze s turbodmychadlem s proměnnou geometrií (VGT) o výkonu 110 kW při otáčkách 4000 ot/min bude disponovat maximálním točivým momentem 310 Nm při 2000 ot/min.

Oba motory budou plnit emisní limity normy Euro IV, pro obě provedení budou k dispozici filtry pevných částic DPF. K přednostem těchto moderních vznětových agregátů patří podle výrobce i malé vibrace, nízká hlučnost a hospodárnost. Chevrolet počítá s tím, že už v blízké budoucnosti se moderní turbodiesely objeví i v dalších modelech značky.

Výstavba nové motorárny společnosti GM Daewoo v jihokorejském Gunsanu byla dokončena 31. března 2005, pilotní výroba se rozběhla 1. září. Nové agregáty procházejí náročným testovacím programem na zkušebních okruzích, v reálném provozu v náročných klimatických podmínkách, součástí zkoušek jsou i testy dlouhodobé životnosti a spolehlivosti na dynamometrech. Roční výrobní kapacita motorárny v Gunsanu, jejíž plošná rozloha činí 19 200 m2, představuje 250 000 agregátů.

Ondřej Láník
Diskuze (35)