Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čekání u konce. Nový Chevrolet Corvette dorazí do Evropy v roce 2021

David Bureš
Diskuze (27)

Chevrolet Corvette v osmé generaci proměnil svoji koncepci, když se z něj stal supersport s motorem uprostřed. Konečně víme, kdy dorazí také do Evropy.

Chevrolet Corvette je dnes už legendou automobilového světa. Přesto se autoři v dnešní osmé generaci rozhodli pro radikální krok, když z někdejšího sporťáku s motorem vpředu udělali plnohodnotný supersport s motorem uprostřed. Změna koncepce se zdařila, o novou Corvette je na domácím americkém trhu obří zájem. A to takový, že se dlouho nevědělo, kdy a zda vůbec Corvette C8 dorazí na evropský trh. Zvlášť když i v USA se dodávky posunuly.

Teď už to však konečně víme, když Chevrolet potvrdil, že novou Corvette C8 uvede do Evropy v roce 2021, respektive v jeho druhé polovině. To znamená, že se automobilu na starém kontinentu dočkáme až více než dva roky po jeho premiéře, která se odehrála v červenci 2019.

Chevrolet zároveň potvrdil, že v Evropě bude Corvette C8 ve stejnou chvíli uvedena v obou karosářských variantách. Kupé tudíž doplní rovněž otevřená varianta.

Navíc se můžeme těšit také na bohatší výbavu než na domácím trhu. Všechny vozy dovezené do Evropy totiž budou standardně ve výbavovém stupni 2LT, navíc vyzbrojené výkonnostním balíčkem Z51.

To konkrétně znamená nejen doplnění o systém telemetriky, head-up displej, navigaci, hudební systém Bose s 14 reproduktory nebo vyhřívaná i ventilovaná sedadla, ale také účinnější brzdy Brembo, elektronický samosvorný diferenciál, sportovní výfukový systém, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S nebo aerodynamický paket pro větší přítlak.

Při zahájení prodeje navíc bude k dispozici úvodní edice, která výbavu posune ještě dále. Odliší se nejen několika designérskými prvky zdůrazňujícími design nové generace Corvette, ale také třeba tlumiči Magne Ride.

Připomeňme pak, že o pohon nové Corvette C8 se stará atmosférický small block, osmiválec o objemu 6,2 litru, který je dnes v dané kategorii už unikátem. Spárován je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přičemž díky balíčku Z51 v Evropě standardně poskytne výkon 369 kW a točivý moment 637 N.m.

V tuto chvíli již známe také první ceny, byť bohužel výhradně pro německý trh. Tam bude kupé v úvodní edici stát 99.000 eur, což je v přepočtu podle aktuálního kurzu asi 2,6 milionu korun. Otevřená Corvette v úvodní edici pak v Německu přijde na 106.000 eur (cca 2,8 milionu korun). To naznačuje, že Corvette bude i na starém kontinentu supersport za hubičku, stejně jako v domovském USA.

David Bureš
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - iudex
8. 6. 2020 08:27
Re: Ano, tie auta sa sem oplati vozit
A čo si chcel povedať tým odkazom Ty (hlavne v kontexte Corvette)? Že netreba dovážať výkonné autá? Že keď ideš 200 po okreske, je to riskantné? Alebo nejakú inú všeobecnú múdrosť? Potom sa nediv, že na blbý príspevok sa Ti vráti blbá reakcia v podobe narážky na "Tvoje" Subaru (mimochodom aj vcelku trefná, keď Subaru už pomaly nič rýchle nevyrába a sústreďuje sa na bezpečné autá pre dôchodcov).
Avatar - Beefcake
8. 6. 2020 00:15
Re: Ano, tie auta sa sem oplati vozit
Jeden lepsi ako druhy. Mate nejaku trapnu traumu zo Subaru ? Cicero sa v hrobe obracia, ze mu takto beriete jeho agendu.
Spolocne to ma to, ze bychari budu mat nahradne diely. Je to o soferovi (videl si uz auto bez?), ktovie kolko tu je podobnej kategorie. Vid debata o dobrovolnom obmedzeni na 180.
A ze su to mladi curaci, o tom nepochybujem. To nebola bezna nehoda. Zazil som zrovna v rej lokalite podobnych.
Avatar - white label
7. 6. 2020 23:26
Re: Ano, tie auta sa sem oplati vozit
Jasně, kdyby si místo toho "dotáhl" Subaru, tak se mu to v životě nestane, že jo... :-O 8-s :no:
Avatar - speedfred
7. 6. 2020 10:12
Re: Ano, tie auta sa sem oplati vozit
Aha Subaru nebúrajú lebo im to CVT nedovolí však? Stalo sa to tu u nás, ale čo má s tým spoločne značka auta? Není to o šoférovi?
7. 6. 2020 08:28
Re: Ano, tie auta sa sem oplati vozit
Co s tim má společnýho nehoda Camara?