Čerstvě zrestaurované Ferrari F40 kompletně shořelo
Vrak asi nejcharismatičtějšího auta všech dob nyní odpočívá na jednom z vrakovišť ve Velké Británii, a že jde opravdu o Ferrari F40, poznáte už vlastně jen díky kousíčku přídě. Ta jediná přežila v rozpoznatelném stavu, jinak jde o změť ohořelých trubek.
Co přesně požár způsobilo, není v tuto chvíli jasné. Auto mělo každopádně těsně před svou smrtí projít kompletní renovací. Hodně smutný příběh!
Jen pro připomenutí – Ferrari F40 bylo posledním modelem značky, na jehož vývoj dohlížel sám „comendatore“, tedy Enzo Ferrari. Auto se pak představilo v roce 1987 jako oslava čtyřicátého výročí založení italské značky, design pocházel samozřejmě od Pininfariny. Prakticky celá karoserie byla vyrobena z kompozitních materiálů (skládala se jen z jedenácti panelů), prim hrálo uhlíkové vlákno. Na konstrukci podvozku použili u Ferrari ocelové trubky, z kompozitu byly prahy dveří, podlaha a střecha.
Vidlicový osmiválec o objemu 2936 cm3 přeplňovala dvě vodou chlazená turbodmychadla IHI, nejvyšší výkon činil 351,5 kW, tedy 478 koní. Převodovka byla pětistupňová, manuální. Brzdový systém od Bremba si pak F40 vypůjčilo z tehdejších monopostů formule 1. První výroční ferrari dosahovalo maximálky 324 km/h, na stovku zrychlilo za 4,1 s.
Původně mělo vzniknout jen 450 kousků, nakonec se však vyrobilo 1311 vozů. Dnes se ceny podle firmy Classic Data pohybují minimálně kolem 23 milionů korun.