Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čerstvě zrestaurované Ferrari F40 kompletně shořelo

Ferrari F40
Ferrari F40
Ferrari F40
Ferrari F40
8 Fotogalerie
Diskuze (3)
Tohle jsou jedny z nejsmutnějších obrázků letošního roku. Ferrari F40 po zničujícím požáru.

Vrak asi nejcharismatičtějšího auta všech dob nyní odpočívá na jednom z vrakovišť ve Velké Británii, a že jde opravdu o Ferrari F40, poznáte už vlastně jen díky kousíčku přídě. Ta jediná přežila v rozpoznatelném stavu, jinak jde o změť ohořelých trubek.

Co přesně požár způsobilo, není v tuto chvíli jasné. Auto mělo každopádně těsně před svou smrtí projít kompletní renovací. Hodně smutný příběh!

Jen pro připomenutí – Ferrari F40 bylo posledním modelem značky, na jehož vývoj dohlížel sám „comendatore“, tedy Enzo Ferrari. Auto se pak představilo v roce 1987 jako oslava čtyřicátého výročí založení italské značky, design pocházel samozřejmě od Pininfariny. Prakticky celá karoserie byla vyrobena z kompozitních materiálů (skládala se jen z jedenácti panelů), prim hrálo uhlíkové vlákno. Na konstrukci podvozku použili u Ferrari ocelové trubky, z kompozitu byly prahy dveří, podlaha a střecha.

Vidlicový osmiválec o objemu 2936 cm3 přeplňovala dvě vodou chlazená turbodmychadla IHI, nejvyšší výkon činil 351,5 kW, tedy 478 koní. Převodovka byla pětistupňová, manuální. Brzdový systém od Bremba si pak F40 vypůjčilo z tehdejších monopostů formule 1. První výroční ferrari dosahovalo maximálky 324 km/h, na stovku zrychlilo za 4,1 s.

Původně mělo vzniknout jen 450 kousků, nakonec se však vyrobilo 1311 vozů. Dnes se ceny podle firmy Classic Data pohybují minimálně kolem 23 milionů korun.

Vstoupit do diskuze (3)