Češi = národ škodovkářů (přehled modelů s nejvyšším počtem registrací v ČR)
Aktuální výpis ze statistiky registru vozidel říká, že nejvíce rozšířeným modelem osobního automobilu na českých silnicích je Škoda Felicia. Její výroba přitom byla ukončena v roce 2001.
V první desítce tohoto žebříčku je celkem sedm modelů značky Škoda, do TOP15 se řadí také 46 tisíc vozů Škoda 100 s průměrným stářím 34 let.
Nejrozšířenějším modelem českých silnic je, s odstupem od ostatních typů, Škoda Felicia. Průměrné stáří 400 tisíc exemplářů registrovaných na značkách je téměř 10 let. Felicia se vyráběla v letech 1994 až 2001 jako nástupce Favorita a Formana. Tyto modely jsou v žebříčku rozděleny na typy 135 a 136, ale pokud bychom je sečetli, byly by třetí nejrozšířenější modelovou řadou provozovanou na českých silnicích s průměrným věkem asi 16 let. Nenápadně maskovaná je druhá příčka vozů Škoda 105/120. V TOP 30 - z dat ke konci roku 2006 - jsou oba modely vedeny samostatně, na čtvrtém a šestém místě, ale sečtením registrací, dostaneme údaj o 359 tisících stopětek a stodvacítek s průměrným věkem přes 24 let.
Za těmito téměř historickými modely je už mnohem modernější, v průměru 4 roky stará Fabia (277 tisíc vozů), a asi šestiletá Octavia (201 tisíc vozů).
Závěr TOP10 žebříčku tvoří populární evropské modely nižší střední třídy: Escort, Astra, Golf.
Na českých espézetkách dnes je také 46 tisíc vozů Škoda 100 (průměrný věk přes 34 let), téměř 36 tisíc Trabantů 601 (průměrný věk přes 33 let) a 32 tisíc Lad 2101 (průměrný věk asi 32 let).
Podle Mezinárodní federace historických vozidel (FIVA) může být za historické vozidlo pokládáno takové mechanicky poháněné vozidlo, které je vyrobené před více jak 24 lety.