Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2015: Škoda Auto prodala doma více než 7.000 automobilů

Aleš Dragoun
Diskuze (226)
Domácí trh s novými auty rostl v dubnu o skoro 18 procent. Škodovka se poprvé v historii přehoupla přes hranici 7 tisíc registrací, Volkswagen dosáhl takřka 2,5 tisíce.

Český trh s novými osobními automobily zaznamenal ve srovnání s loňským čtvrtým měsícem dramatický nárůst. Zatímco před rokem uváděly statistiky SDA 17.498 přírůstků, v uplynulém měsíci vyjelo na naše silnice 20.658 vozů. To je o 17,5 %, respektive 3.070 kusů více.

Tuzemská značka prodala doma v dubnu poprvé více než 7.000 nových vozů za jeden kalendářní měsíc. Statistiky je nutné porovnávat pouze za posledních jedenáct let, odkdy se zpracovávají registrace podle aktuální metodiky SDA (předtím se jednalo o prodeje jednotlivých importérů a dealerů, dnes jde o záznamy tzv. prvních registrací). Kromě toho byl duben v pořadí již osmnáctým měsícem v řadě, v němž Škoda vykázala na českém trhu meziroční navýšení, roste tedy již rok a půl bez přerušení. Čeští klienti, ať už hlavně firemní, či v menší míře soukromí si koupili přesně 7.092 nových osobních aut s okřídleným šípem, což je o 1.538 více než ve srovnatelném období letopočtu 2014.

„Pokoření hranice 7.000 prodaných vozů měsíčně považuji za velmi důležitý moment a zároveň jasný důkaz perfektní práce celé naší prodejní sítě,“ hodnotí výsledky registrací Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika a doplňuje: „Naše aktuální modelová paleta je silnější než kdy v minulosti a dlouhodobě rostoucí zájem zákazníků je pro nás nejen závazkem, ale zároveň i tou nejlepší reklamou.“

Škodovce aktuálně patří hodně vysoký tržní podíl 34,5 %. Famózního výsledku ale dosáhl i druhý Volkswagen, který z koláče ukrojil výrazných 11,9 % díky 2.450 jednotkám. Hyundai se mu rovnat nemůže (1.457), jeho aktuální forma není nejlepší a ještě o ní bude řeč. Tisícovku překročil výrazně i Ford, konkrétně o 235 kusů. Tradičně pátá je Dacia (836), čtyřciferné číslo z března však nezopakovala. Mezi tentokrát poměrně úspěšným Peugeotem a devátým Seatem je rozdíl pouhých 90 registrací. „Lev“ jich má 701, Kia 688, Renault za ní zaostal o dalších 28, španělská odnož VW už dosáhla jen 611. Ale i tak je boj vyrovnaný. Desátý Opel výrazně ztratil (562).

Dvojitý šíp sotva nepřekonal ani pět stovek a do Top 10 se tradičně nevešel. Němečtí luxusní výrobci Mercedes-Benz, BMW a Audi se seřadili těsně za sebou, následuje je nejprodávanější japonská značka: Toyota. V jejich případě už čísla začínají čtyřkou, v případě Toyoty dokonce trojkou. Nissanu se úplně nedařilo a do zveřejňované nejlepší patnáctky v dubnu nepromluvil.

Lídra v meziročních procentních nárůstech představuje jinak celkově stříbrný Volkswagen se skokem takřka polovičním (+48,2 %), v dubnu 2014 se jich prodalo 1.653. Na takto velkého importéra je to opravdu hodně. Ale i jeho luxusnější „dcera“ z Ingolstadtu se zlepšila o 39 procent. Abychom značek německého koncernu neměli málo, Mladá Boleslav dosáhla skoro 28 %. Přes 20 procent hlásí ještě Renault (ten dokonce pokořil čtvrtinu) a Kia. Kusové pořadí vypadá samozřejmě úplně jinak. Vévodí mu Škoda, její zisk jsme vzpomínali již výše. Majitel VW je druhý (+797 aut), bronz patří překvapivě Fordu (+179). Následuje Renault se skokem o 138 kusů, přidejme ještě Kiu (+123) a Audi (+115). Nárůsty jsou tedy až na první dva poměrně malé...

Sestupy zaznamenala plná třetina značek, tedy pětice. V případě Peugeotu se bohužel jedná o setrvalý trend, pohoršil si o 18,2 % (-156 vozů). Modrobílý Mnichov má takřka totožný údaj (o 18 % méně), ale vzhledem ke své pozici v žebříčku ztratil jen 92 jednotek. Nelichotivým králem kusové statistiky je však Hyundai, spadl o 201 kusů (-12 %), zveřejňované údaje vycházejí výhradně z dat SDA. Pro Citroën platí totéž jako pro „stájového kolegu“ z PSA, jeho úbytek však činí pouze 42 exemplářů (-8 %´). Pád Seatu už vůbec nevypadá nijak dramaticky, odbyt stylizovaného S klesl o 15 aut (-2,4 %), záporné znaménko mu ovšem upřít nejde.

Český trh v dubnu 2015 – pořadí značek (Top 15)
KategorieOATržní podílOAZměna (rok)změna (rok)
Období4/20154/20154/2014[ks][%]
1.Škoda

7 09234,5 %5 5541 53827,7 %
2.Volkswagen

2 45011,9 %1 65379748,2 %
3.Hyundai

1 4787,2 %1 679-201-12,0 %
4.Ford

1 2356,0 %1 05617917,0 %
5.Dacia

8364,1 %774628,0 %
6.Peugeot

7013,4 %857-156-18,2 %
7.Kia

6883,3 %56512321,8 %
8.Renault

6603,2 %52213826,4 %
9.Seat

6113,0 %626-15-2,4 %
10.Opel

5622,7 %513499,6 %
11.Citroën

4842,4 %526-42-8,0 %
12.Mercedes-Benz

4232,1 %3537019,8 %
13.BMW

4202,0 %512-92-18,0 %
14.Audi

4102,0 %29511539,0 %
15.Toyota

3741,8 %37400,0 %
Ostatní značky2 14410,4 %1 63950530,8 %
CELKEM20 568100,0 %17 4983 07017,5 %

Aleš Dragoun
Diskuze (226)
10. 5. 2015 20:14
Re: prodeje(registrace) fyzické osoby
A heleme se, ona ta reklama viditelně funguje. >:D >:D >:D
8. 5. 2015 21:32
Re: narast
ty by si ......mal byt ......politikom.......
tak dlhy text .......a nulova vypovedna hodnota... ......

....... ....... .......
8. 5. 2015 15:46
Re: Už zas reklama
Novinář či žurnalista je člověk pracující v žurnalistice. Jeho povoláním je sbírání, ověřování a šíření informací. Slovo novinář bylo původně používáno pro člověka píšícího do novin, ale postupně se tento termín rozšířil i na lidi publikující v rozhlase, televizi, či na internetu.
Hasič (staré označení požárník) je zejména označení pro profesionálního nebo dobrovolného člena hasičské jednotky.

Už se neztrapňujte, snažíte se obhájit neobhajitelné, ten příměr se nepovedl. Pokud někam píšete, tak jste novinář, tedy se tady nesnažte svoje trapný články omlouvat tím, že jste jen nadšenec. Berete za to peníze? Berete, tedy jste povoláním novinář. Když se vás zeptám co děláte, tak řeknete, že je vaším povoláním nadšenec? ha ha ha. Když pomočim táborák, tak jsem ho jen pomočil a rozhodně si do kolonky povolání nepíšu hasič.
8. 5. 2015 15:38
Re: Už zas reklama
Že jste jen nadšenec, a ne novinář, je jasný. Svoje nadšení běžte projevovat na nějakou tuning show a ne psaním blábolů, zaujatých blábolů.
8. 5. 2015 15:32
Re: Už zas reklama
Já s ní nejezdim, tak mi laskavě nevkládejte na auto něco, co na něm nemám :-! Rád bych s vámi zašel někdo na pivo, jste rozený vtipálek. Sarkasmus, nemusel byste to taky pochopit.