Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2008: Hyundai i10 opět zvítězil mezi nejmenšími, Chevrolet Spark spadl

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
30 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (136)
Hyundai i 10 znovu kraluje kategorii nejmenších automobilů, bývalý lídr Spark se poroučel v listopadu až na pátou příčku.

Celkově od začátku roku ovšem stále vede a prvenství už mu nikdo nevezme. Příští rok ovšem může být vše jinak. Vždyť stačí sečíst prodej i10 a jeho staršího souputníka (Atos) a letošní výsledek značce Hyundai zajišťuje druhou příčku mezi nejmenšími.

Registrace i-desítky dosáhly v listopadu 118 nových vozů. Na druhé příčce skončil Fiat Panda se 107 kusy, třetí lvíče Peugeot 107 mělo již značnou ztrátu - 56 vozů. O čtyři méně má na kontě Kia Picanto, 48 zákazníků se rozhodlo pro Spark. Následují Renault Twingo (43), Citroën C1 (39), Suzuki Splash (22) a Fiat 500 (19), první desítku uzavírá třetí kolíně Toyota Aygo se 14 kusy.

Ve srovnání s loňským rokem si Fiat Panda polepšil o 69,8 % (loni 63 kusů), registrace Peugeotu 107 vzrostly o 14,3 % (loni 49 vozů). Kia Picanto zaznamenala meziroční pokles, a to o 45,3 % (loni 95 kusů). Chevrolet Spark si také pohoršil, a to o 55,5 % pohoršil (loni v listopadu měl na kontě 108 registrací).

Miniauta se vznětovými motory si v listopadu 2008 odvezlo jen pět zákazníků – tři se rozhodli pro nový Opel Agila, po jednom pro stosedmičku a Smart ForTwo. Nejprodávanějším minivozem se vznětovým motorem od začátku roku zůstává se 14 kusy Fiat 500.

Jak jezdí nejprodávanější auto ve třídě mini?
TEST Hyundai i10 1,1 (49 kW)– Dobře ušitá kabelka (07/2008)

V celkovém žebříčku od ledna 2008 vede stále suverénně Chevrolet Spark (1.641 kusů, podíl ve třídě 23,6 %) před Pandou (1.096 kusů, 15,7 %), třetí je Kia Picanto (685 kusů, 9,9 %), čtvrtý je Hyundai i 10 (671 kusů, 9,6 %), který přeskočil pátý Atos Prime (624 kusy, podíl 9 %).

Meziroční srovnání čtyř vozů z první pětky vypadá následovně: vedoucí Spark si polepšil o 32,4 % (za prvních jedenáct měsíců loňského roku bylo nově zaregistrováno 1.240 jiskřiček. Panda si pohoršila o 6,9 % (v roce 2007 1.177 aut), razantně ztratilo Picanto, letošní výsledek oproti 1.005 loňským vozům znamená propad o 31,8 %. Atos Prime si pohoršil o 11,8 % z loňských 708 kusů, ovšem jeho prodej končí, v listopadu se umístil na dvanácté příčce s osmi registracemi.

Třída mini, registrace na českém trhu v listopadu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období11/20081-11/200811/20081-11/2008
1.Hyundai i 1011867121,5%9,6%
2.Fiat PANDA107109619,5%15,7%
3.Peugeot 1075657510,2%8,3%
4.Kia PICANTO526859,5%9,8%
5.Chevrolet SPARK4816418,7%23,6%
6.Renault TWINGO433577,8%5,1%
7.Citroën C1394327,1%6,2%
8.Suzuki SPLASH222254,0%3,2%
9.Fiat 500192113,5%3,0%
10.Toyota AYGO142252,6%3,2%
11.Opel AGILA13862,4%1,2%
12.Hyundai ATOS86241,5%9,0%
13.Ford KA6181,1%0,3%
14.Smart FORTWO4840,7%1,2%
-Volkswagen FOX0360,0%0,5%
-CELKEM5496966100,0%100,0%

Horkou novinkou v této třídě je Ford Ka, který se v základní výbavě prodává za zaváděcí cenu 219.900,- Kč. Čeští motoristé si jej mohou koupit od začátku prosince. Ještě v listopadu došlo k úpravám ceníku u Kie Picanto, která startuje na 169.990 Kč v hotovosti a vede tak nově žebříček nejlevnějších automobilů na našem trhu.

Vstoupit do diskuze (136)