Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2008: Ve vyšší střední BMW 5 na druhém místě, vede Audi, dařilo se i Volvu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 11. 2008 • 12:45
27
107
Zobrazit náhledy (27)
BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5
V říjnu triumfovalo ve vyšší střední třídě opět Audi A6. Jeho mnichovský konkurent, BMW pětkové řady, skončil druhý, na třetí příčku se prodralo Volvo XC70.

Á-šestka zvítězila s 35 novými registracemi, náskok na druhé BMW činil sedm automobilů. Třetí XC70 má na kontě 26 registrací, s mírným odstupem následuje Audi Allroad quattro (19), páté skončilo Volvo V70 se 17 vozy. Mercedes-Benz E se tentokrát do první pětky nevešel, skončil šestý (16 kusů). Jedenáct zákazníků zvolilo Volvo S80, po českých silnicích jezdí i pět nových Jaguarů XF. Dva kusy stačily Hondě Legend na deváté místo, došlo tak k velmi zajímavé situaci – všechny nově zaregistrované automobily vyšší střední třídy se vešly do TOP10, i když jich je 14. Naprázdno vyšel Cadillac, Citroën, Kia, Renault a Saab, skladové zásoby Jaguaru S-Type už jsou vyčerpány, ale XF jej nahradil více než zdatně.

Doporučujeme
Český trh v říjnu 2008: Pořadí značek

Loni se prodalo 51 vozů Audi řady A6, letošní říjen tedy přinesl pokles o 31,4 %. Registrace BMW řady 5 poklesly meziročně dokonce o 35 % (loni v říjnu 40 vozů). I Volvo XC70 zaznamenalo pokles z 28 na 17 aut, tedy 39,3 %. Jeho úhlavní konkurent z Ingolstadtu si pohoršil dokonce o 42,4 % (loni 33 terénních kombi Allroad). Druhý zástupce Volva v první pětce, V70, si jako jediný z Top 5 polepšil z 15 na 17 registrací (+ 13,3 %).

V celkovém pořadí od ledna vede Audi A6 se 425 vozy před BMW 5 s 311 a Allroadem quattro s 267 kusy. Čtvrté je Volvo XC70 s 233 vozy, první pětici uzavírá Mercedes-Benz třídy E, pro který se rozhodlo od začátku roku 171 zákazníků. Audi A6 si oproti loňsku pohoršilo o nezanedbatelných 26,3 % (z 577 vozů). Mnichovská konkurence zaznamenala také mírný ústup ze slávy z 349 nově zaregistrovaných loňských vozů (- 10,9 %). Stejná situace panuje i u Allroadu - loni 315 vozů, pokles o 15,2 procenta. XC70 si naopak polepšilo, a to dost razantně o 126,2 %, za prvních deset měsíců loňského roku se totiž prodalo jen 103 vozů. Éček bylo naopak více, plných 197, letos to tedy znamená pokles o 13,2 %. Audi sice stále této kategorii suverénně vládne s podílem 36,6 %, ale na meziročních výsledcích Volva je vidět velké zlepšení, ve značkách si od začátku roku drží s přehledem druhou pozici s podílem 24,1 %.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v říjnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období10/20081-10/200810/20081-10/2008
1.Audi A63542521,3%22,5%
2.BMW 52831117,1%16,5%
2.Volvo XC702623315,9%12,3%
4.Audi ALLROAD QUATTRO1926711,6%14,1%
5.Volvo 701712510,4%6,6%
6.Mercedes-Benz E161719,8%9,1%
7.Volvo 8011996,7%5,2%
8.Jaguar XF5273,0%1,4%
9.Honda LEGEND2281,2%1,5%
10.Hyundai GRANDEUR1250,6%1,3%
10.Chrysler 300C1280,6%1,5%
10.Lexus GS1200,6%1,1%
10.Mercedes-Benz CLS1560,6%3,0%
10.Peugeot 6071210,6%1,1%
-Cadillac CTS020,0%0,1%
-Cadillac STS010,0%0,1%
-Citroën C6060,0%0,3%
-Jaguar S-TYPE0310,0%1,6%
-Kia OPIRUS020,0%0,1%
-Renault VELSATIS050,0%0,3%
-Saab 9-5050,0%0,3%
-CELKEM1641888100,0%100,0%

Ve vyšší střední třídě hrají prim dodávky, tedy automobily kategorie N1 s přepážkou. V procentuální statistice zvítězil opět Chrysler 300C – jediným říjnovým kusem byl právě nákladní Touring. Padesátiprocentní podíl užitkových verzí přesahují z modelů, které se prodávají více, věční rivalové Volvo XC70 s 69,2 % (18 z 26) a Audi Allroad s 63,2 % (12 z 19 vozů). Volva XC70 si také koupilo ve verzi N1 v říjnu nejvíce zákazníků, Allroad byl v absolutních počtech předstižen osobním kombi A6 Avant s 15 novými registracemi.

Taktéž vznětové verze jsou v této kategorii českého trhu na výsluní zájmu zákazníků. 26 z 35 Audi A6 bylo v září poháněno dieselovými motory, jejich podíl tedy činí 74,3 %. Sesterský Allroad se prodává jen s motory TDI, žíznivější zážehové FSI nemají zákazníci příliš v oblibě. Švédských konkurentů se pak prodalo s úspornějšími pohonnými jednotkami 23, tedy 88,5 %. Jak je na tom v této statistice za říjen 2008 BMW řady 5? 22 vznětových bavorů znamená 78,6 %, což je tedy více než u ingolstadtského protivníka.

BMW řady 5 na Auto.cz
TEST BMW 520d - Economy class (5/2006)
TEST BMW 530d Touring - Třikrát umocněný styl (8/2004)
TEST BMW 530iA - Nenápadná krása technokracie (11/2003)
TEST BMW 530xd - horolezec (3/2006)
TEST BMW 530xi - pevně na všech čtyřech (1/2006)
TEST BMW 535d - Nafta nepatří do kamen! (5/2005)
TEST BMW 535d Touring - forever love (5/2007)
TEST BMW 545iA - 333 stříbrných koní (6/2004)
TEST BMW 550i - vítej králi (1/2007)
TEST BMW M5 - Rituály pro všední den (10/2006)

Související články

Témata
Avatar - T613
18. 11. 2008 07:27
Re: audi
Audi se sem tahalo více než dost, a byly to auta dosti spolehlivé. Tím se vytvořila ona aura chtíče po Audi. Každá doba má své mýty ;-)
Avatar - woody-alien
18. 11. 2008 00:21
Re: audi
Tak to je podle mě mimo, jěště tak může tenhle "českospasitelskej" komplex fungovat u VW - Golfů, Passatů atd. Ale brát jednu z premiovejch značek pohledem jako "skorodomácíauťák" je kravina. Co třeba Porsche ? Dojezdím Fabii a automaticky, když už jsem věrnej koncernu, si skočim pro nějaký to poršátko, ne ?
17. 11. 2008 22:36
Re: audi
Z mý osobní zkušenosti to není vůbec pravda. :-!

BMW pro dravce je příliš ortodoxní, pro ostatní (a těch je více) Audi.
Avatar - T613
17. 11. 2008 21:28
Re: audi
ford a opel? krom sierry a vectry se tu moc netahal
17. 11. 2008 18:28
Re: audi
Ty máš zase svůj den, co? >:D

Audi umí udělat nekompromisní auto. Proto se mu daří a nejen u nás. Světové prodeje třeba A6, jsou téměř takové, co obou hlavních konkurentů dohromady. Radím vyzkoušet a pak nebudeš psát tyto bludy. :-!
Články odjinud