Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2011: Nejprodávanější automobily vyšší střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (44)

Ve vyšší střední třídě nikdo kromě Volva nenachází zbraň na německou konkurenci. 8 kusů Jaguaru XF je tak pro britského výrobce velkým úspěchem.

Celý trh meziročně získal, sice ne takřka dvojnásobek jako minule, ale i takřka poloviční navýšení je úspěchem. Konkrétní údaj hovoří o vzestupu 49,1 %. Loni bylo nově zaregistrováno 175 vozů tohoto segmentu, letos 261, tedy o 86 více.

Při pohledu do žebříčku není divu. Lídrem segmentu zůstává neohrožené BMW řady 5. K prvenství mu stačilo 90 kusů, ale všechny ostatní i tak doslova převálcovalo. Stuttgartské sedany a kombi si koupilo jen 49 zákazníků, přesto jim patří stříbrná příčka. Konkurent se čtyřmi kruhy ve znaku a označením A6 má na kontě 45 registrací včetně trojice Allroadů. Volvo řad S80, V70 a XC70 je čtvrté s 22 přírůstky do statistik. Poslední místo v Top 5 obsadil další model z Ingolstadtu: A7 (18 aut).

Mercedes-Benz CLS se těsně nevešel. V titulku zmíněný Jaguar XF obsadil sedmou příčku společně s Renaultem Latitude. Milovníky extravagance potěšil návrat Citroënu C6, který se dá v Čechách znovu oficiálně koupit (dlouho byl pouze na individuální objednávku). Žádným bestsellerem se nestane, majitelům tak jeho vlastnictví dodává pocit určité výjimečnosti.

V meziročním srovnání se zářím 2010 jeden vůz v Top 5 ztratil, tři získaly. Vedoucí pětková řada si polepšila o 104,5 %. Její počty stouply o 46 registrací, před rokem jich tedy bylo jen 44. Slušný propad (ovšem také jediný vůbec!) hlásí E-Klasse, a to o 37,2 % (loni vítězství díky 78 autům, aktuálně -29). Nová generace A6 a starší Allroady mají naopak o 55,2 % více (+16 kusů). Velká Volva vykazují desetiprocentní nárůst, což v jejich případě znamená +2 vozy. Audi A7 ještě není porovnatelné. Největším postupem se chlubí Jaguar XF (z 1 na 8), oproti pětkovému BMW se ale jedná o perličku.

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě oproti třem čtvrtinám loňského roku stoupl, a to o 490 jednotek, tedy z 1.566 na 2.056. V procentech tento údaj představuje nárůst o 31,3 %.


















Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v září 2011
- Kategorie OA+LUV OA+LUV Tržní podíl ve tř. Tržní podíl ve tř.
- Období 9/2011 1-9/2011 9/2011 1-9/2011
1. BMW 5 90 668 34,5% 32,5%
2. Mercedes-Benz E 49 337 18,8% 16,4%
3. Audi A6 45 421 17,2% 20,5%
4. Volvo S80/V70/XC70 22 218 8,4% 10,6%
5. Audi A7 18 220 6,9% 10,7%
6. Mercedes-Benz CLS 17 67 6,5% 3,3%
7. Jaguar XF 8 29 3,1% 1,4%
7. Renault LATITUDE 8 64 3,1% 3,1%
9. Saab 9-5 2 14 0,8% 0,7%
10. Citroën C6 1 1 0,4% 0,0%
10. Infiniti M 1 10 0,4% 0,5%
- Ostatní modely 0 7 0,0% 0,1%
- CELKEM 261 2056 100,0% 100,0%

V žebříčku od ledna pokračuje ve své letošní suverenitě pětkové BMW, které stále svůj obří náskok před ostatními pronásledovateli navyšuje. Pořadí vládne s 668 kusy a podílem 32,5 %. Audi A6 je sice druhé, ale ztrácí již propastných 247 aut (421, 20,5 %). Třetí místo okupuje E-Klasse (337, 16,4 %). O pomyslných medailistech je tedy již prakticky rozhodnuto. Zato mezi A7 a Volvy 70/80 to neustále vře, nedarují si ani jedinou registraci. Audi je stále čtvrté (220, 10,7 %), Švéd pátý (218, 10,6 %).

V meziročním srovnání si vedoucí série 5 polepšila o 258 vozů (+62,9 %). Audi A6 je také v kladných číslech, i když mnohem menších: má o 45 více (+12 %). Za nimi následuje dvojice ztrát: Mercedes E -131 kusů (-28 %) a Volvo 70/80 -11 aut (-4,8 %). Audi A7 opět musíme vynechat. Nejvíce ze všech dobře prodávaných modelů si polepšil Mercedes CLS - díky nové generaci jeho skok přesáhl hranici 730 %. Opačné nelichotivé prvenství patří také Mercedesu, ovšem pro změnu třídě E, kusové záležitosti pochopitelně pomíjíme.

Podíly turbodieselů jsou ve vyšší střední třídě u většiny modelů tradičně velmi vysoké. Vznětových BMW pětkové řady si zákazníci v září odvezli celkem 84 (93,3 % z celkového počtu). Mercedes-Benz E má na kontě 48 turbodieselů (98 %), jediný zbylý spaloval CNG. Audi A6 a Allroadů TDI si postavilo do garáže 41 nových majitelů (91,1 %). Naftová Volva 70/80 zvolilo 20 klientů, tedy 90,9 %, Audi A7 pak 12, jinak přesné dvě třetiny. To je tradičně z Top 5 nejméně.

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
Avatar - Barrichello
31. 10. 2011 10:07
Re: Infiniti
Tak mě se jaguar líbí, pořád to má proti němcům kus duše a tradice. Kdos tím jezdí je věc druhá, no popsivoat některé majitele BMW a uadi taky nemá smysl, že. To by si pak člověk nemohl koupit nic.
A stačí vzpomenout na oblíbené vozy světských že, ty zas měly na kapotě jakousi hvězdu >:-[]
28. 10. 2011 23:05
Re: Volvo S70
Děkuji za upozornění, při zadávání odkazů do xls tabulky jsem se v popisu linku upsal :-) Opravím...
Avatar - HitmanPB
28. 10. 2011 00:19
Re: Stejná liga?
JAG som bral vždy ako aristokratickú záležitosť a beriem ho ako značku, ktorú mám v úcte.
Ale mám na jeho súčasné modely (s výnimkou XK / XKR) svoj názor a ten mi nikto nevyvráti, tak ako sa ja nebudem snažiť vyvrátiť niekomu to, že pochybil, že kúpil JAG.
V prvom rade je to jeho vec a kúpil si to za svoje peniaze a pre svoje potešenie, prípadne môžeme hovoriť aj o pomasírovaní svojho ega, že má niečo, čo iní nemajú.(okrem nejakého chalana, čo tu pred časom machroval s JAGom a potom sa prišlo na to, že to vlastne nie je jeho, ale otcovo auto - dúfam, že to nie si Ty).
Zoberme to pragmaticky - v každej triede je x značiek a modelov a každé si najde svojho zákazníka - niektoré oslovia viac, niektoré menej.
Od toho sa odvíja predajnosť a zisk značky - teraz nehovorím o exkluzívnych značkách a modeloch - ktoré sú zámerne robené v malých sériách a klienti sú prísne selektovaní.
Viem si predstaviť, čo by dal Jaguar za to, aby sa jeho autá predávali tak ako "Grose Deutsch 3".
Kto sa chce silou mocou odlíšiť, alebo ho auto oslovilo, kúpi si JAG, Lex, Infinity a ešte neviem čo.
Kto to berie pragmaticky tak vie, že keď si kúpi BMW, Mercedes, alebo AUDI - každý podľa naturelu - nikdy neurobí zle (ja osobne 5-er - manuál, benzín, 6 valec).
Tých horných 10000 som fakt blbo pomenoval, lebo tí kupujú iné autá.

Inak ja som práve, reagoval na nadpis "stejná liga", lebo kedysi som mal JAG vyššie ako niektoré iné značky, ale zistil som, že realita je bohužiaľ iná. Cenovo je tam, kde D3, exkluzivita je skôr o tom, že sa podstatne menej predáva - resp. je oň podstatne nižší záujem a preto je menej rozšírený (to pre informovaných, resp. neinformovaných). Jazdné vlastnosti, výbava, remeselné spracovanie - to ja na subjektívnom posúdení každého zákazníka.

Ešte niečo aj pre webpaju: viem si predstaviť, koľko ľudí v česku alebo na slovensku s XF jazdilo vzhľadom na jeho "masové" rozšírenie a aj s ohľadom na to, že každý majiteľ XF toto auto ochotne požičia hocikomu...
Recenzie na auto sú, je ich veľa, dá sa porovnávať.
Žiadne auto nie je dokonalé ani JAG, ani GD 3, každý musí odpúšťať.

Inak Ti želám veľa bezpečných kilometrov a užívaj si. Ak si vyberal svojim srdcom, určite si neurobil zle.

Avatar - HitmanPB
27. 10. 2011 23:11
Re: Stejná liga?
Jasné, ani som o ňom nikdy nepočul ;-)
27. 10. 2011 19:16
Volvo S70
Volvo teraz chrli jednu novinku za druhou? >:D
v tabulke predajov si opravte tu malu chybu ;-)