Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2011: Odbytová krize ve třídě luxusních sedanů

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
56 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (119)
V září se počet nových luxusních automobilů snížil takřka na minimum. Vždyť k vítězství stačily pouhé čtyři kusy!

Celý trh v prestižní kategorii zaznamenal tím pádem velkou ztrátu. Zatímco před rokem našlo nové majitele 33 luxusních automobilů, letos jich bylo o 16 méně, tedy 17. Tento stav logicky znamená -48,5 %, tedy takřka poloviční propad.

O pomyslné zlato se musí rozdělit BMW řady 7 s Mercedesem S-Klasse za shodnou čtveřici registrací. I třetí pozice je sdílená, najdeme na ní Audi A8 a Porsche Panamera se třemi přírůstky. Na páté příčce se nachází kupé třídy CL s trojcípou hvězdou (2) a žebříček doplňuje jediný Jaguar XJ. Lexus LS a VW Phaeton mají nulu.

Před rokem našlo nové majitele 5 sedmičkových BMW, u něj to znamená negativní znaménko minus a 20 % k tomu (o jeden kus méně). Mercedes-Benz S se odporoučel směrem dolů o úplně totožná čísla. Ingolstadtská A8 spadla dokonce o 70 %, ztratila 7 aut z 10. Panamera se zhoršila o polovinu, respektive trojici exemplářů. CL se loni v září neprodalo ani jedno. Zmiňme ještě Jaguar XJ, i když nebyl v Top 5. Ten ztratil jedinou registraci, ale má také -50 % jako jeho soupeř od Porsche.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v září 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období9/20111-9/20119/20111-9/2011
1.BMW 747423,5%21,7%
1.Mercedes-Benz S47923,5%23,2%
3.Audi A8310017,6%29,3%
3.Porsche PANAMERA33717,6%10,9%
5.Mercedes-Benz CL22411,8%7,0%
6.Jaguar XJ1115,9%3,2%
-Ostatní modely0160,0%4,7%
-CELKEM17341100,0%100,0%

Celkový trh v této kategorii za tři čtvrtiny letošního roku klesl oproti stejnému období letopočtu 2010 z 351 na 341 vozů tedy o 2,8 % (-10).

Celkové vedení stále drží A8 s rovnou stovkou kusů (29,3 %), S-Klasse bude mít co dělat, aby ji do konce roku dostihla (79, 23,2 %). BMW 7 zaostává o dalších 5 aut (74, 21,7 %). Čtvrtá je Panamera (37, 10,9 %) a páté kupé CL má na kontě 24 exemplářů (7 %). Jaguar XJ se dostal na 11 nových vozů, Phaeton zůstal na desítce a Lexus LS na šesti kusech.

Audi A8 si polepšilo oproti roku 2010 o 26,6 % (ze 79 o 21). S-Klasse si naopak pohoršila o 16,7 % (-15 z 94 kusů). BMW řady 7 rovněž ztratilo, byť jen 9,8 %. Loni bylo za stejné období zaregistrováno 82 vozů, letos o osm méně. Panamera spadla o 43,1 %, respektive 28 exemplářů. Mercedes CL má v tomto porovnání vysokých +242,9 % (před rokem pouhých 7 aut, letos +17).

Mezi vznětovými motory zvítězil Mercedes S. Byly nově zaregistrovány čtyři, v procentech má tedy plný počet. U Porsche Panamera převažovaly dvěma třetinami, poháněly dvojici aut ze tří. BMW 7 vykazuje poměr 2:2, tedy 50 %. Podíl TDI u Audi A8 byl třetinový, znamená tudíž jediný kus. Naftu spaloval i osamocený Jaguar XJ. Mercedes CL se s agregáty se zkratkou CDI nenabízí.

Vstoupit do diskuze (119)