Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2019: Konečně růst, Hyundai před Volkswagenem

David Bureš David Bureš 4. 10. 2019
48
26
Zobrazit náhledy (48)
Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance Hyundai i30 Fastback N Performance

Loni v září se prodeje na českém trhu propadly kvůli novým emisním normám. I proto letos v září zase prodeje výrazně vzrostly.

Registrace nových automobilů na českém trhu v září konečně opět vzrostly, a to meziročně o 8,5 % na výsledných 15.770 kusů. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů. Meziroční růst je ale primárně způsobený loňským propadem z důvodu tehdy nových emisních norem, na které většina značek nebyla včas připravena.

Navzdory slušnému meziročnímu růstu tak letošní září bylo stále horší než to z roku 2017. Tehdy bylo na českém trhu evidováno 20.219 automobilů. I to naznačuje, že poptávka po nových vozech je u nás obecně nižší. Silnější září byla totiž i v letech 2014 až 2016.

Domácí Škodě se ale i tak stále daří. Stejně jako loni v září překonala 40% podíl na trhu, celkem na svém kontě měla 6.348 registrovaných aut, o 6,4 % více než před rokem.

Na druhém místě se tentokrát umístil Hyundai, s meziročním nárůstem o 5,3 % na výsledných 1.188 registrací. Před rokem přitom tuto příčku držel Ford, který tentokrát skončil čtvrtý, s meziročním propadem o 35,1 %. Naopak Volkswagen loni zažil slabé září, skončil až pátý, letos se tak opět vyhoupl výše, skončil třetí, s 1.130 registracemi.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Registrace 9/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 6348 +6,4 40,25
2. Hyundai 1188 +5,3 7,53
3. Volkswagen 1130 +68,7 7,17
4. Ford 749 -35,1 4,75
5. Peugeot 669 +19,0 4,24
6. Toyota 647 -12,1 4,1
7. Kia 635 +27,0 4,03
8. Dacia 543 -15,2 3,44
9. Mercedes-Benz 532 +13,9 3,37
10. Renault 460 +44,2 2,92
11. BMW 383 +17,5 2,43
12. Citroën 344 +44,5 2,18
13. Seat 329 +278,2 2,09
14. Opel 280 -18,8 1,78
15. Mazda 276 +36,0 1,75
16. Volvo 176 +4,1 1,12
17. Honda 150 +15,4 0,95
18. Audi 137 +55,7 0,87
19. Suzuki 127 -31,4 0,81
20. Fiat 102 -20,9 0,65
- CELKEM 15770 +8,5 -

To jindy silná Dacia se protentokrát musela smířit až s osmou příčkou. Výsledných 543 registrovaných aut je o 15,2 % méně než před rokem. Spadla také Toyota, o 12,1 %, 669 registrovaných aut ji tak stačilo na šesté místo.

Naopak luxusní značky tentokrát výrazně rostly – devátý Mercedes o 13,9 %, jedenácté BMW o 17,5 % a osmnácté Audi dokonce o 55,7 %. Obří skok pak hlásí Seat, o 278 %, u něj je to ale způsobeno superslabým zářím 2018, kvůli nedostatku dostupných aut homologovaných podle tehdy nových emisních norem.

A jak to vypadá v pořadí jednotlivých modelů? I v tomto případě se ukazuje zářijová dominance Škody, jejíž zástupci obsadili hned šest příček v čele – za první Octavií následují Fabia, Scala, Karoq, Kodiaq a Superb. Až sedmý je zástupce zahraniční značky – Hyundai i30, vyráběný v Nošovicích. Nejžádanějším dováženým vozem tak byla tentokrát Kia Ceed, celkově osmá, s 294 registrovanými kousky.

V první patnáctce nadále zůstává již nevyráběný Rapid – výprodej skladů znamenal ještě 187 registrovaných exemplářů. Do top 20 se pak v září vyšvihl VW Caddy, s meziročním nárůstem o 226 %.  

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř. Model Registrace v 9/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Octavia 1552 -26,0 9,84
2. Škoda Fabia 1530 +9,4 9,7
3. Škoda Scala 805 - 5,1
4. Škoda Karoq 749 +61,8 4,75
5. Škoda Kodiaq 618 +210,6 3,92
6. Škoda Superb 520 +7,4 3,3
7. Hyundai i30 445 +71,8 2,82
8. Kia Ceed 294 +27,3 1,86
9. Hyundai Tucson 270 -12,6 1,71
10. Peugeot 2008 224 +6,7 1,42
11. Dacia Duster 216 +41,2 1,37
12.-13. Škoda Kamiq 189 - 1,2
12.-13. Volkswagen Tiguan 189 +92,9 1,2
14. Škoda Rapid 187 -82,6 1,19
15. VW Golf 186 +80,6 1,18
16. Dacia Dokker 173 -18,4 1,1
17. Toyota Corolla 172 +18,6 1,09
18. Škoda Citigo 169 -16,8 1,07
19. VW Caddy 150 +226,1 0,95
20. Renault Clio 146 -5,8 0,93

Po třech čtvrtinách roku 2019 pak bylo na českém trhu registrováno 191.110 osobních automobilů, což je osmiprocentní meziroční pokles. Jelikož ale poslední měsíce loňského roku byly slabší, dá se očekávat, že se situace do konce roku narovná a výsledné prodeje za rok 2019 budou na podobné úrovni jako loni.

Na čelních příčkách značek se nic nemění. Za Škodou (s 33,8% podílem) následují Volkswagen a Hyundai, všechny si však meziročně pohoršily. Čtvrtou příčku si drží Dacia, která naopak meziročně roste, o 7,2 %. Ford je až devátý, kvůli meziročnímu poklesu o 33,9 %, pád pokračuje také u Nissanu, je až dvacátý, s meziročním propadem o 66,6 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř. Značka Prodeje 1-9/2019 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 64656 -1,0 33,83
2. Volkswagen 15990 -21,3 8,37
3. Hyundai 14337 -11,1 7,50
4. Dacia 12393 +7,2 6,48
5. Peugeot 8765 +4,2 4,59
6. Toyota 7794 +4,1 4,08
7. Renault 7558 -7,9 3,95
8. Kia 7413 -12,0 3,88
9. Ford 7079 -33,9 3,7
10. Citroën 5303 -4,2 2,77
11. Seat 5301 -0,5 2,77
12. Mercedes-Benz 5076 -4,6 2,66
13. BMW 4101 -8,5 2,15
14. Opel 3906 -21,1 2,04
15. Suzuki 3674 -3,0 1,92
16. Mazda 2840 +13,2 1,49
17. Audi 1947 -15,8 1,02
18. Mitsubishi 1863 +0,7 0,97
19. Volvo 1687 +9,6 0,88
20. Nissan 1601 -66,6 0,84
- CELKEM 191110 -8,0 -

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Jen tak
| 5. 10. 2019
Částečně se starám o malý fleetový park a na škodovky pro letošní rok byl stopstav naší leasingovky od dubna.
Zprostředkujeme nákup ojetého vozu
| 5. 10. 2019
Vyhledáme vůz dle vámi zadaných kriterií
Před nákupem prověříme počet najetých km, zda není vozidlo kradené, jestli byla vyplacena pojistná udalost
Zajistíme servisní prohlídku vozu
Lze zajistit nákup vozu z jiné země (doprava, nakup, přihlášení v čr)
703603744
Re: Re: Audi
| 5. 10. 2019
A to má jeste tu u výhodu ze součástí koncernu vw a ve spoustě firem Kde je na v koncernu postavená fleetova politika si manager nic jiného než Audi vzít nemůže...
Avatar - Barrichello
Re: Re: Ameriky 9/19
| 4. 10. 2019
byly časy, kdy všechny Cherokee byly v naftě, polovina Renegade a Compassů byla v naftě a všechny Wranglery byly v naftě. A už nejsou, tak se asi něco mění no....

Ve Wrangleru je benzín i 3,6 Pentastar, přes šedý dovoz....
Re: Re: Jedině diesel s NOx, konec benzínů kvůli CO2.
| 4. 10. 2019
Ještě by bylo dobré srovnat výkon těch dvou motorů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku