Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete prodávat elektromobily? Williams a Italdesign vám pomůžou unikátním řešením

David Bureš
Diskuze (6)

Williams a Italdesign se spojily, aby externím partnerům nabídly techniku pro elektromobily s bateriemi o kapacitě až 120 kWh a další služby spjaté s vývojem takového auta.

Elektromobilita stále láká nové subjekty, které se snaží prorazit, i přestože s automobily nemají dosud zkušenosti. Právě na takové firmy nyní láká nově uzavřené partnerství britského Williamsu a italského Italdesignu. Slavné firmy nově nabízejí své služby v oblasti elektromobility dalším partnerům. Cílí přitom na velký, prémiový sektor trhu.

Myšlenka je jednoduchá. Williams Advanced Engineering známý svým týmem ve Formuli 1 dodá svoji moderní architekturu, zatímco Italdesign své vývojové služby, včetně svých návrhářů. Klient tak dostane kompletní balíček, který mu umožní využít rozsáhlých znalostí obou těchto partnerů, což vývoj takového elektroauta značně usnadní.

Williamsem navržená architektura je přizpůsobena zástavbě ve velkých vozech, může být využita u aut s rozvorem 2.900 mm až 3.100 mm. Možností je přitom výběr mezi pohonem zadních nebo všech kol.

Důležitá je ale možnost zástavby doslova obřích baterií. Podle Williamsu architektura pojme akumulátory s kapacitou 104 až 120 kWh, modulární řešení ale do budoucna umožní i zástavbu 160kWh baterií, které by už prý znamenaly tisícikilometrový dojezd bez nutnosti dobíjení. Samotné elektromotory přitom mají poskytnout až výkon 1.000 kW.

Williams při vzniku této platformy využil veškerých svých dosavadních zkušeností z této oblasti. Firma je totiž třeba dodavatelem sad baterií pro šampionát Formule E. Plusem je fakt, že pouzdro baterií je integrováno do prvků, běžně vnímaných jako součást struktury auta.

Unikátní řešení tak využívá přední i zadní část konstrukce podvozku připevněnou ke karbonovému pouzdru s tím, že při nárazu jsou síly přenášeny pomocí vnitřních výztuh integrovaných do prahů. Výsledkem je vysoká tuhost, stejně jako flexibilita podoby karoserie, která danou architekturu použije.

Italdesign zase tomuto „hardwaru“ umí dodat „software“, jako jsou třeba bezpečnostní systémy. K dispozici navíc mohou být i výrobní prostory Italdesignu na vznik 500 aut ročně. Obecně se u architektury počítá s využitím spíše malosériových luxusních a sportovních aut, GT, sedanů, crossoverů i kabrií, s výrobou do 10.000 exemplářů za rok.

„Poptávka po vysoce výkonných elektrických vozidlech nadále vykazuje značný růst, ale dosud neexistovalo komplexní řešení jejich výroby. Tento jedinečný vztah spojuje nejmodernější technologii podvozků pro elektromobily s jedním ze světových lídrů v oblasti výroby karoserií vozidel,“ komentuje toto partnerství Paul McNamara, technický ředitel Williamsu.

Italdesign se tímto způsobem vlastně vrací ke kořenům italských stylistických center. Ty už v minulosti primárně oblékaly podvozky od jiných firem. S nástupem elektromobilů se tento trend může vrátit.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - KANKUNEN
29. 4. 2021 20:21
Re: Úžasné EV - úsporní dodavatelé
Ty Travel, taková hláška.
29. 4. 2021 18:13
Re: Úžasné EV - úsporní dodavatelé
Ty máš ten Foxconn vypálený v mozgu. Čo iné od teba čakať...
29. 4. 2021 17:45
Zase politické žvásty - to je odpověď
Zase jenom Tvoje politické žvásty, ale k EV startupům nic.

Tak o těch EV startupech čteme denně, ale ne z S. Koreje.
29. 4. 2021 17:27
Úžasné EV - úsporní dodavatelé
Tak ta spousta EV startupů využije spoustu dodavatelů.

Já bych teda místo Williamsu raději volil Foxconn.
Řekl bych, že Foxconn má také komplexní řešení, viz. Fisker.a další. Auta pro Fisker mají být budovány v továrnách Foxconnu ve Wiskonsinu.