Chery v Česku uvede rekordně účinný hybrid. Konkurovat chce třeba Škodě Kodiaq
Dlouho se mluvilo u chystané záplavě čínských elektromobilů, zatím to ale vypadá spíše na hybridní ofenzívu. Dalším nováčkem bude Chery Tiggo 8, které chce zaujmout extrémní účinností spalovacího motoru.
Chery u nás bude mít letos velký rok. Po uvedení značek Omoda a Jaecoo bude následovat také hlavní značka Chery s modelovou řadou Tiggo. Překvapivě v tom všem figuruje zatím pouze jediný elektromobil, mnohem větší důraz totiž bude na hybridy. Nově se ukázala evropská varianta sedmimístného SUV Chery Tiggo 8, která se k nám má dostat ještě letos s rekordně účinným spalovacím motorem a plug-in hybridním systémem.
Nejde o zcela nový vůz, ale o novou variantu dříve uvedeného vozu. S modernizací se ale Číňané nedrželi zkrátka, a přinesli nový design exteriéru, nový interiér, a také novou techniku, sami jej proto nazývají jako 4. generaci. V Česku bude základní motorizací přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka, kterou používá u nás prodávané SUV Omoda 5. V tom má výkon 108 kW a standardně se páruje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Zajímavější je ovšem nový plug-in hybrid páté generace, který Chery nazývá Super Hybrid (CSH). Základem je přeplňovaná patnáctistovka s udávanou tepelnou účinností 44,5 %. To je rekordní číslo, dosavadním premiantem na našem trhu je totiž Toyota Dynamic Force, dosahující 41 % v hybridní verzi.
Motor je z vlastního vývoje Chery, přesněji pobočky nazvané Acteco, a je základem plug-in hybridů v mnoha modelech koncernu Chery, ale používá se i jako spalovací prodlužovač dojezdu. Spojený je s hybridní převodovkou DHT a LiFePO4 baterií o kapacitě 19,27 kWh, která by měla stačit k elektrickému dojezdu kolem 90 kilometrů.
Auto má navíc také rychlé DC nabíjení, v tabulce se udává doba nabití z 30 do 80 % za 20 minut. Podobně jako některé elektromobily má auto i funkci V2L, dokáže tedy napájet externí spotřebiče z trakční baterie. Výkon spalovacího motoru je 115 kW, celkový výkon systému 150 kW, točivý moment 310 Nm a v hybridním režimu, tedy s „vybitou baterií“ by měl mít vůz spotřebu 5,99 l/100 km.

S délkou 4 725 mm se rozměrově velmi blíží druhé generaci Škody Kodiaq a stejně jako ona nabídne tři řady sedaček. Ve velmi detailní prezentaci se zmiňují i takové detaily, jako že 78,9 % všech povrchů v kabině je pokrytých měkkým čalouněním. Myslelo se i na bezpečnost, v kabině je standardně devět airbagů a Chery počítá se ziskem pěti hvězd v Euro NCAP.
Na český trh Chery vstoupí v průběhu roku, po zahájení prodeje značek Omoda a Jaecoo. Do startu přijde se čtyřmi SUV z řady Tiggo, další mohou následovat. Kromě toho se ale chystá také příchod značky Exlantix, která se zaměřuje na prémiové elektromobily