Chevrolet Camaro: Moderní muscle-car oficiálně
Camaro je odpovědí koncernu General Motors na reinkarnaci slavných modelů Ford Mustang a Dodge Challenger. Chevrolet ale mezi hlavní konkurenty počítá i Nissan 350Z, což naznačuje, že jízdní schopnosti Camara by mohly být na vysoké úrovni.
Na výběr budou tři motory, vždy spojené se šestistupňovou převodovkou. Základem bude vidlicový šestiválec 3,6 litru, určený pro modely LT a LS. Tento motor je vybaven přímým vstřikováním paliva a dosahuje výkonu 224 kW, točivý moment má maximální hodnotu 370 Nm. Bude k dostání s manuální převodovkou Aysin-Warner AY6 i s automatem Hydra-Matic 6L50.
Osmiválce zastupují dvě pohonné jednotky s technologií odpojování válců určené pro nejvyšší verzi, Camaro SS. Motor 6,2 LS3, který je známý už ze současné generace Corvette, má výkon 314 kW a nejvyšší točivý moment 553 Nm. Dodávat se bude pouze s manuální převodovkou Tremec TR6060. Od LS3 je odvozený nový motor 6,2 L99, který si odbude premiéru právě v Camaru. Jeho 299 kW a 535 Nm bude na zadní kola přenášet automatická převodovka Hydra-Matic 6L80.
Podvozek Camara využívá nové platformy GM Zeta a nezávislého zavěšení obou náprav. Standardem budou kotoučové brzdy na všech kolech a stabilizační systém. Camaro SS navíc dostane lunch control, výkonnější čtyřpístkové brzdy Brembo a sportovní podvozek.
Z tabulkového srovnání s nedávno představeným Challengerem vychází lépe Camaro. Je zhruba o 100 kg lehčí a jeho šestiválcová verze má proti Challengeru o 38 kW vyšší výkon. Vrcholné provedení Challenger SRT8 je pak o 1 kW slabší než Camaro SS 6,2 V8 s manuální převodovkou.
Nové Camaro by se mělo dostat do Evropy už v průběhu roku 2009. Prodávat se bude také ve Velké Británii s pravostranným řízením.