Chevrolet Colorado a GMC Canyon nově s turbodieselem
Druhá generace Chevroletu Colorado a GMC Canyon zamířila k severoamerickým zákazníkům v modelovém roce 2015 s dvojicí zážehových pohonných jednotek, které od modelového roku 2016 doplní nový turbodiesel Duramax.
Tento nový čtyřválec o objemu 2,8 litru má litinový blok a hliníkovou hlavu válců s ventilovým rozvodem DOHC. General Motors pro oba Colorado i Canyon uvádí stejný výkon 135 kW při 3400 min-1 a točivý moment 500 N.m při 2000 min-1.
Standardně bude nová pohonná jednotka spolupracovat s šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6L50. Pro snížení vibrací a hluku je do jejího měniče točivého momentu integrováno zařízení nazvané Centrifugal Pendulum Vibration Absorber (CPVA). To je v podstatě absorpčním tlumičem, který má vyrušit torzní vibrace motoru.
Pick-upy s novým turbodieselem pod kapotou a pouze pohonem zadních kol mají být schopny poradit si s přívěsem o hmotnosti až 3492 kg, zatímco pro verze s pohonem všech čtyř kol je uváděno 3447 kg.
Chevrolet Colorado se vznětovým motorem má zamířit do prodeje letos na podzim v provedeních LT a Z71 s čtyřdveřovou kabinou Crew Cab a pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Sesterský GMC Canyon nabídne stejnou karoserii i obě varianty poháněných kol v kombinaci s výbavami SLE a SLT.