Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Colorado oficiálně: Nová generace má jediný motor a karoserii, ale působí hodnotněji

Filip Melich
Diskuze (3)

Chevrolet odhalil novou generaci picku-upu Colorado. Trojici motorů nahradil jeden a jedna je i karoserie. Vůz alespoň působí hodnotněji.

Automobilka Chevrolet představila novou generaci svého středně velkého pick-upu Colorado. To se musí postavit takovým soupeřům, jako je například Ford Ranger, jehož nová generace byla odhalena v závěru loňského roku. S ním technicky spřízněný Volkswagen Amarok prodejně pravděpodobně nebude takovým konkurentem. Dalším soupeřem ale bude Toyota Tacoma, jejíž nová generace je za dveřmi.

Chevrolet věděl, že jeho novinka nebude mít lehký život, proto Colorado přichází připravené. O jeho pohon se bude starat nový přeplňovaný 2,7litrový zážehový čtyřválec z většího Silverada, který v nabídce modelu nahrazuje všechny tři motory (2x benzin, 1x diesel) předchozí generace. Nabízen bude ve třech výkonových variantách, a to: 177 kW (240 k)/351 Nm, 231 kW (314 k)/529 Nm a 231 kW (314 k)/583 Nm. Pohonná jednotka bude spojena s osmistupňovým automatem.

Video se připravuje ...

Po stránce provedení Colorada se mohou zákazníci těšit na verze WT, LT, Z71, Trail Boss a ZR2. Provedení Trail Boss je pro model novinkou, přičemž úpravy oproti nižší verzi Z71 jsou podobné, jako u většího sourozence, modelu Silverado. To znamená například podvozek zvýšený o 2 palce (cca 5 cm), rozšíření rozchodu předních kol o 3,6 palce (cca 9 cm) a další výbavu do terénu navíc.

Karoserie bude dostupná v jediném provedení, které vidíte na fotkách. Jde o takzvaný crew cab, tedy se čtveřicí bočních dveří a krátkou korbou. Oproti předchozí generaci se stejnou karoserií má o 3,1 palce (téměř o 8 cm) delší rozvor, zatímco přední převis je kratší, což má vozu nejen dodat lepší nájezdový úhel, ale také agresivnější vzhled.

Provedení ZR2 je nejvíce zaměřené na jízdu v terénu, což kromě jiného znamená světlou výšku 10,7 palce (cca 27 cm), přední nájezdový úhel 38,3° a zadní nájezdový úhel 25,1°, přičemž přejezdový úhel je 24,6°. Provedení WT a LT budou standardně vyjíždět s pohonem zadních kol, ale pro obě je možné připlatit za pohon všech kol. Ten bude standardem od verze Z71 výše.

Video se připravuje ...

Připraven je rovněž balíček ZR2 Desert Boss, který zahrnuje beadlocková kola, terénní nárazník a odlišnou čelní masku, přední ochranný rám, přídavná světla na rámu za kabinou, kameru namířenou pod vůz a specifický polep a loga.

A co se týče schopnosti tažení přívěsu, s nejslabší verzí 2,7litrového motoru Colorado utáhne téměř 1.600 kg, zatímco s prostřední a nejsilnější verzí pohonné jednotky utáhne až 3,5 tuny. Korba je také připravena na všechny eventuality, takže v ní, po jejích stranách či v zadním víku naleznete hned několik odkládacích schránek. Sklopné víko je navíc možné zamykat a odemykat na dálku, případně na něj v otevřené poloze odložit až 226 kg těžké předměty.

Interiér oproti předchozí generaci působí hodnotněji a nechybí ani digitální přístrojový štít nebo 11,3palcová obrazovka infotainmentu. Na té se navíc může zobrazovat výstup až z deseti kamer umístěných po celém voze, a to včetně té namířené pod auto. Dalšími zobrazovanými údaji mohou být například informace o náklonu vozu, přetížení, tlaku v pneumatikách a podobné.

Výroba nového pick-upu Chevrolet Colorado odstartuje v první polovině příštího roku v missourské továrně koncernu General Motors. Automobilka si pro sebe zatím nechává ještě nějaké podstatné informace, jakými jsou například ceny nebo spotřeba paliva.

Filip Melich
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
30. 7. 2022 09:50
Re: Nadhera
Diesel tomu nechybí. Colorado se vyrábí na 3 místech na světě, dříve jen v Thajsku a v JAR, nyní i v USA. V Thajsku a v JAR se samozřejmě vyrábí v dieselu, podobně jako konkurence. Motor 2,8.
Jestli se nepletu, tak to původně byl klon Isuzu D-Max.
Že se to v Evropě nenabízí, je rozhodnutí Chevroletu. Pro USA je asi vhodnější benzín, když jim nevadí že to žere jako nezavřené, ale amíci chtějí ten výkon ... :-) a tak ho mají mít, v jiných oblastech světa je to užitkové auto se vším všudy.
Aktualizace - v Austrálii (Holden Colorado) a v JAR to vůbec nebudou nabízet, Thajsko je otazník. Tam by benzín opravdu nechtěli.
Autor článku o nedostupném Coloradu pro Austrálii píše že Colorado bylo "americanised". To myslím říká všechno.
Avatar - wakantanka
30. 7. 2022 09:14
Re: Nadhera
Ehm, lenže tomuto proste v Európe chýba diesel, ktorí jeho konkurenti majú.
Avatar - 3_diamanty
29. 7. 2022 20:45
Nadhera
Aj velkostou idealne.... podobne hiluxu ci L200... teda nic proti fullsize pickupom ako F-150 aby bolo jasne .... ale tato stredna velkost a la colorado ci hilux je za mna okrem ineho aj najpraktickejsia a najpouzitelnejsia aj ako auto na kazdy den .... chevrolet :yes: