Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: 461 koní a sedmistupňový manuál

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Chevrolet konečně zveřejnil přesnější technické údaje sedmé generace Corvetty, respektive hlavně nového motoru LT1.

Vidlicový osmiválec 6,2 l s označením LT1 v Corvettě Stingray není žádným archaickým monumentem, vždyť má přímý vstřik, nové spalovací komory, proměnné časování ventilů a Active Fuel Management. Toto módní vypínání poloviny válců funguje při nízkých rychlostech a jeho účelem bylo snížení konzumace paliva. Ale poslední vychytávka určitě majitele zas až tak zajímat nebude, důležitá jsou úplně jiná čísla.

Ladičům se z něj podařilo vydolovat oficiálních 339 kW (461 k) výkonu a 624 N.m točivého momentu. Ovšem je nutné dodat, že podle optimističtější americké normy SAE, tedy při měření na brzdě například s vypnutým alternátorem. Aby toho nebylo málo, k míní je i příplatkový sportovní výfuk, který tato čísla decentně zvedne. Takto vybavený Stingray dosahuje až 343 kW (466 k) při 6.000 otáčkách, na zadní kola se skrze sedmistupňový manuál přenáší až 630 N.m v nejvyšších 4600 min-1.

Přitom už od 1000 otáček je k dispozici 428 N.m, devadesát procent hodnoty má řidič pod plynovým pedálem v rozmezí 3000-5500 min-1. To jsou docela hezká čísla, zvláště tehdy, když se americká klasika stále spoléhá na tradiční atmosférické plnění, žádný povolený doping. S litrovým výkonem 55 kW (75 k) překonal LT1 starý LS3 6,2 l v šesté generaci kultovního sporťáku s laminátovou karoserií. Pokořil však i sedmilitr LS7 ze Z06 stejné řady! Jen v točivém momentu na něj nestačí, drží se ho do 4700 otáček, maximální hodnotu měl však objemnější osmiválec o necelých 7 N.m vyšší.

Údaje platí jak pro kupé, tak i v případě otevřené verze. Normovaná spotřeba benzinu se pohybuje v dálničním provozu kolem 9 l/100 km. Nejen Evropská unie, ale také EPA si z Američanů hodlá určitě dělat legraci. Corvette zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 4 s, některá čísla jsou zkrátka ještě nepřesná. Chevrolet si také zatím nechal pro sebe, zda se tato specifikace týká základní varianty, nebo té výkonnější se sportovním výfukem.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - PeterLuk
29. 5. 2013 20:57
Ovšem...
...v této tříde je jasná volba Škoda Octavia RS,
BRAVWO ŠKODA! >:D >:D >:-[]
Avatar - PeterLuk
29. 5. 2013 20:47
Asi som zase z menšiny...
...ALE MNE SA PÁČI! Zvlášť modrá a červená je veľmi pekná, aj keď interiér mohol vyzerať lepšie.
BRAVO CHEVY! :yes: :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 5. 2013 11:31
Re: Ne, ne a ne!
já bych teda jako dárek bral raději předchozí C6 Z06 >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 5. 2013 11:31
Re: Ne, ne a ne!
přesně :-) LT1 bych už teda až tak jednoduchou nenazval - OHV už ten masivně moderní motormanagement nevykompenzuje, ale ještě vyšší řady LS jsou správné jednoduché kladiva se vším všudy. A nejvíc mě baví, že výkonem a efektivitou se vyrovnají moderním evropským motorům a hmotností a spolehlivostí je pak bezpečně porážejí.
Avatar - Iv8
29. 5. 2013 10:54
Re: Ne, ne a ne!
Kdyby jste to někdo dostal jako dárek a chtěli to vyhodit, já bych si to vzal. Mně se to líbí :-)