Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: 461 koní a sedmistupňový manuál
Vidlicový osmiválec 6,2 l s označením LT1 v Corvettě Stingray není žádným archaickým monumentem, vždyť má přímý vstřik, nové spalovací komory, proměnné časování ventilů a Active Fuel Management. Toto módní vypínání poloviny válců funguje při nízkých rychlostech a jeho účelem bylo snížení konzumace paliva. Ale poslední vychytávka určitě majitele zas až tak zajímat nebude, důležitá jsou úplně jiná čísla.
Ladičům se z něj podařilo vydolovat oficiálních 339 kW (461 k) výkonu a 624 N.m točivého momentu. Ovšem je nutné dodat, že podle optimističtější americké normy SAE, tedy při měření na brzdě například s vypnutým alternátorem. Aby toho nebylo málo, k míní je i příplatkový sportovní výfuk, který tato čísla decentně zvedne. Takto vybavený Stingray dosahuje až 343 kW (466 k) při 6.000 otáčkách, na zadní kola se skrze sedmistupňový manuál přenáší až 630 N.m v nejvyšších 4600 min-1.
Přitom už od 1000 otáček je k dispozici 428 N.m, devadesát procent hodnoty má řidič pod plynovým pedálem v rozmezí 3000-5500 min-1. To jsou docela hezká čísla, zvláště tehdy, když se americká klasika stále spoléhá na tradiční atmosférické plnění, žádný povolený doping. S litrovým výkonem 55 kW (75 k) překonal LT1 starý LS3 6,2 l v šesté generaci kultovního sporťáku s laminátovou karoserií. Pokořil však i sedmilitr LS7 ze Z06 stejné řady! Jen v točivém momentu na něj nestačí, drží se ho do 4700 otáček, maximální hodnotu měl však objemnější osmiválec o necelých 7 N.m vyšší.
Údaje platí jak pro kupé, tak i v případě otevřené verze. Normovaná spotřeba benzinu se pohybuje v dálničním provozu kolem 9 l/100 km. Nejen Evropská unie, ale také EPA si z Američanů hodlá určitě dělat legraci. Corvette zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 4 s, některá čísla jsou zkrátka ještě nepřesná. Chevrolet si také zatím nechal pro sebe, zda se tato specifikace týká základní varianty, nebo té výkonnější se sportovním výfukem.