Chevrolet Cruze Eco a Cruze RS: Úsporná a sportovní verze pro americký trh
Chevrolet ještě před uvedením modelu Cruze na americký trh (k tomu dojde v druhé polovině roku) představí na dubnovém newyorském autosalonu dvě nové verze. Tou první, a v USA zřejmě stěžejní, bude Cruze Eco.
Na rozdíl od výchozího modelu, který v USA dostane motor 1,8i o výkonu 101 kW, bude mít Cruze Eco pod kapotou přeplňovaný 1,4 Turbo Ecotec (103 kW). Automobilka označuje toto provedení za úspornou variantu a nešetří sebevědomím. Dokonce, slovy viceprezidenta marketingového oddělení, Cruze Eco nabídne „účinnost téměř na úrovni hybridu bez příplatku za složité technologie.“. Skutečností je spotřeba 40 mpg v americkém dálničním režimu, zatímco Toyota Prius vykazuje přeci jen příznivější hodnotu 48 mpg.
Cruze Eco se ale neliší jen použitým motorem (ten budou moci američtí zákazníci později objednávat i do běžné verze modelu), ale také automatickým uzavíráním otvorů v přední masce, snížením podvozkem, zakrytím částí spodku karoserie, odlehčenými 17palcovými koly s pneumatikami s nízkým valivým odporem nebo zadním spoilerem.
Úsporná verze se šestistupňovou manuální převodovkou dále v tomto směru těží z prodlouženého stálého převodu. Kvůli tomu akceleruje z 0 na 100 km/h za 10 sekund, zatímco provedení se šestistupňovou automatickou převodovkou za 9 sekund.
„Sportovní“ varianta Cruze RS spočívá čistě v designových úpravách. Má rozšířené nástavce prahů, jiný tvar blatníků s mlhovkami vpředu a zadní spoiler. Černý interiér je stylizován do sportovnějšího vzhledu, čemuž napomáhá především nový přístrojový panel s chromovanými rámečky a světle modrým podsvícením na černém pozadí.