Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Epica 2.0 24V: nejlevnější řadový šestiválec na českém trhu již za 532 tisíc

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Epica se na českém trhu prodává už druhým rokem, ale prozatím velkého rozšíření nedoznala. Od loňska je v nabídce čtyřválcový turbodiesel, tím zajímavým jsou ale především řadové šestiválce pod kapotou.

V roce 2006 prodal Chevrolet na českém trhu 27 Epic a v minulém roce pak 48 kusů. Pouze 19 z nich mělo pod kapotou řadový šestiválec s objemem 2,0 nebo 2,5 l. Ten menší z nich je zřejmě nejdostupnějším šestiválcem ve střední třídě a zcela jistě to platí mezi motory s řadovým uspořádáním šesti válců.

Vpředu napříč uložené řadové čtyřiadvacetiventilové šestiválce o objemu 1993 cm3 již z principu uspořádání vynikají optimálním vyvážením všech sil a momentů od rotujících hmot a tedy i klidným a tichým chodem. Relativně malý objem je na druhou stranu dobrým výchozím předpokladem pro udržení spotřeby paliva v rozumné míře.

Chevrolet Epica na Auto.cz
TEST Chevrolet Epica 2,5 I6: Švihák korejský
Chevrolety s novými turbodiesely: první jízdní dojmy
TEST Chevrolet Epica 2,0 diesel: Nová epocha

Od 1. dubna 2008 platí nový ceník této modelové řady, ve kterém je Epica nabízena se základní cenou 531.800,-Kč. Ve výbavě je 6 airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání s alarmem, ABS, klimatizace, kompletní elektrická výbava, včetně vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, tempomat, palubní počítač, věnec volantu potažený kůží, kola z lehkých slitin s pneumatikami 205/60 R 16 nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a 6 reproduktory. Chybí ESP, které je standardem až ve vyšších stupních výbavy.

Chevrolet Epica na českém trhu
Motor2,0 24V2,5 24V2.0 VDCTi 16V
Zdvihový objem [cm3]199324921991
Válce/ventily6/46/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]105/6400115/5800110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/4600237/4000320/2000
Max. rychlost [km/h]207 (199)(208)200 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,9 (11,8)(9,9)9,7 (10,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,2 (8,9)(9,3)6,1 (7,6)
Cena LS [Kč]531.800,--561.800,-
Cena LT base [Kč]--619.900,-
Cena LT Medium [Kč]632.900,-732.900,-662.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Avatar - marek.g
17. 4. 2008 08:26
Re: hmm
no az na ty zadni mlhovky.to nejak nedali.ale asi tim chteli odlehcit ten masivni zadni naraznik at nevypada tak chude
16. 4. 2008 13:14
Re: hmm
Proč si nekoupit auto, který si v ničem nezadá se Škodovkou, protože taky jede rovně a za stejný peníze určitě nabídne větší výbavu. Třeba. Z mýho pohledu je to hlavně auto, který nemusim ani zamykat a mám větší šanci, že se nestane součástí skladu náhradních dílů. Image je na nic.
16. 4. 2008 08:13
hmm
Přiznám se, že sem tohle auto poprvé uviděl na silnici včera odpoledne... a musím přiznat, že sem se za ním otočil. Bylo v tmavé metle, moc, moc pěkné... Líbí se mi. Neviděl sem ho zblízka ani sem neměl čas si ho prohlédnout, tak ho nehodnotím, ale musím přiznat, že na mě působilo více než dobře. A pokud je za tyto peníze a není v tom vyloženě nějaký provar.... pak... musím do jisté míry souhalsit s Navtechem.. a použít klišé... Proč proboha kupovat Škdovku...když tohle auto...vypadá a možná i jede velmi slušně se slušným motorem za odpovídající cenu. KDyž koukám an ten interiér tak už to skutečně není korea, ale Chevy... Tak si říkám.. proč ho nezkusit.
16. 4. 2008 04:08
Re: CHEVY je CHEVY!
Jako ironie dobry. Pis dal, bavis mne. :yes:
15. 4. 2008 21:46
CHEVY je CHEVY!
Člověk by si někdy řekl, jak ta škodovka a podobný, můžou vůbec existovat.