Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Orlando: První technické údaje

Diskuze (1)
Chevrolet zveřejnil další podrobnosti k novému MPV Orlando.

Americko-korejská automobilka se chystá znovu vstoupit do segmentu kompaktních MPV, ze kterého se stáhla po ukončení výroby modelu Tacuma/Rezzo v roce 2008 (Jake.auto.cz: Chevrolet Tacuma).

Tehdy také debutoval koncept Orlando. Letos v říjnu, přesně o dva roky později a na stejném místě, se na autosalonu v Paříži ukázala sériová podoba nového minivanu.

Orlando bude chtít v Evropě oslovit ty zákazníky, kteří dosud kupovali Renaulty Scénic, Citroëny C4 Picasso, Fordy C-Max, nebo Volkswageny Touran. Design vychází ze studie, během dvou let se na něm ale evidentně pracovalo, takže se jeho linky přeci jen trochu zjemnily. Charakteristickou masku obklopují vysoké, ale teď už horizontálně členěné sdružené světlomety ze zaoblenými obrysy.

I tak Orlando připomíná americký maskulinní styl, dříve v této kategorii aplikovaný například na Dodge Journey. Špetku designové odolnosti vozu dodávají stříbrně lakované části předního i zadního nárazníku. Vizuálně mohutná karoserie bude stát na 16, 17 nebo 18palcových kolech. Vzadu rozměry vozidla relativizují vskutku velkoplošné koncové svítilny a velmi silný D-sloupek karoserie.

Orlando má vnější rozměry 4652 x 1836 x 1633 mm, stojí na rozvoru s délkou 2760 mm.

V sedmimístném uspořádání zbývá za sedadly symbolických 89 l pro zavazadla, pětimístná konfigurace znamená 458 l (resp. 739 l po strop) a maximální objem zavazadlového prostoru 1499 litrů je k dispozici při sklopených sedadlech 2. a 3. řady a využití po strop.

Navzdory klesající linii střechy se konstruktérům podařilo vyvýšit umístění druhé a třetí řady sedadel, díky tomu mají pasažéři v Orlandu ještě lepší výhled vpřed a do stran.

Pohon Orlanda mají v Evropě zajišťovat tři čtyřválcové motory. Základ představuje 1,8 (104 kW), který dosahuje točivého momentu 176 Nm při 3800 min-1. Orlando si s ním v kombinovaném cyklu vystačí se 7,3 l/100 km a dosahuje nejvyšší rychlosti 185 km/h.

Dieselovou alternativu představují dvoulitry 2,0 VDCi: slabší s 96 kW a 315 Nm nebo silnější se 120 kW a 360 Nm. V obou případech je kombinovaná spotřeba 6 l/100 km, zatímco nejvyšší rychlost je 180, resp. 195 km/h.

Zážehový motor je spojen s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, turbodiesely mají šestistupňovou skříň. Silnější 2,0D je dodáván i s šestistupňovým automatem.

Zákazníci si budou moci vybrat ze třech stupňů výbavy, přičemž již ve standardní výbavě bude například elektronické ovládání stability, 6 airbagů, klimatizace a elektrické ovládaná zpětná zrcátka.

Start prodeje v Evropě je naplánován na začátek roku 2011, výroba probíhá v Jižní Koreji už od října.

Orlando je první novinkou z modelové ofenzívy Chevroletu, kdy bude během 15 měsíců uvedeno do prodeje 7 nových modelů (mimo jiné nové Aveo, pětidveřový Cruze a Camaro).

Chevrolet Orlando - Základní technická data
Motor1,8 16V2,0 D (96 kW)2,0 D (120 kW)2,0 D (120 kW) AT
Převodovka5M6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]-199819981998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]104/620096/3800120/3800120/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]176/3800315/2000360/2000360/2000
Max. rychlost [km/h]185180195195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,610,310,011,0
Komb. spotřeba [l/100 km]7,36,06,07,0
Pohotovostní hmotnost [kg]1582165516551659

Diskuze (1)
5. 12. 2010 22:00
Koncept
teda vypadal o dost líp...