Chevrolet prodal za Q1 rekordních 1,1 milionu aut
Automobilka Chevrolet prodala v prvním letošním čtvrtletí 1,1 milionu aut. Podle vedení značky to je nejlepší prodejní výsledek za toto období v celé její historii. Nejvíce táhl model Cruze, kterého se od ledna do března prodalo 150.652 exemplářů.
Nejvíce aut Chevrolet prodal na domácím americkém trhu, a to 416.505 kusů, což je meziroční nárůst o 23 %. V únoru byl Chevrolet dokonce vůbec nejprodávanější značkou v USA. Po Spojených státech následovaly Čína (159.303 aut a meziroční nárůst o 17 %), Brazílie (142.734 vozů a nárůst o 9 %), Mexiko (37.291 aut) a Argentina (34.103 automobilů).
V celé Evropě Chevrolet prodal 112.482 vozů, což znamená meziroční nárůst o 7 %. Prodeje meziročně nejvíce narostly v Dánsku, Turecku, Rusku a Francii, kde Chevrolet meziročně posílil dokonce o 80 %.
V Česku však prodeje za první čtvrtletí proti loňskému roku klesly. Podle statistik českého Svazu dovozců bylo v Česku od letošního ledna do března registrováno 565 Chevroletů. Loni přitom toto číslo bylo 711 exemplářů.
Automobilka předpokládá, že prodeje porostou i do budoucna. Chevrolet totiž nahradil Daewoo i na jeho domácím korejském trhu. V Evropě tato výměna proběhla před šesti lety.
Nejúspěšnějším modelem Chevroletu byl od ledna do března sedan Cruze, kterého se na celém světě prodalo 150.652 exemplářů, jeho prodeje meziročně vzrostly o 117 %. V Česku bylo za toto období podle údajů českého Svazu dovozců automobilů registrováno 155 těchto sedanů.
Chevrolet Cruze je na trhu od roku 2009, za tu dobu se jej už prodalo téměř 600 tisíc kusů. V létě se má navíc začít prodávat i Cruze ve variantě hatchback, od něhož si automobilka slibuje další navýšení prodejů, a to hlavně na evropských trzích.
Letos se má začít prodávat také malé Aveo v provedení sedan (na některých trzích jako Sonic) a nová generace modelu Malibu, kterou Chevrolet souběžně představí na autosalonech v New Yorku a Šanghaji.
Značka Chevrolet prodává své automobily ve 130 zemích světa, přičemž ročně prodá asi 4 miliony aut. Mezi největší evropské trhy této automobilky, která letos slaví 100 let od svého založení, patří Rusko, Itálie, Německo, Francie a Turecko.