Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Tahoe jako dvourežimový full hybrid

Ondřej Láník Ondřej Láník 11. 1. 2006 • 07:24
4
73
Zcela nové full size SUV Chevrolet Tahoe se přístí rok představí také jako moderní hybridní vozidlo, které svému majiteli přinese úsporu paliva až 25 %.

Zcela nové full size SUV Chevrolet Tahoe se přístí rok představí také jako moderní hybridní vozidlo, které svému majiteli přinese úsporu paliva až 25 %.

Osmiválcový hybridní Tahoe půjde do prodeje na americkém trhu příští rok jako model 2008, spolu se sesterským GMC Yukon. Od svých výchozích modelů se velká hybridní SUV liší jen v detailech. Tahoe je kupříkladu o 10 mm sníženo a již tak výborná aerodynamika byla dále vylepšena doplňky karosérie.

Dvourežimové hybridní hnací ústrojí vyvíjejí společně koncerny GM, BMW a DaimlerChrysler. Jeho podstatou je vložení elektromotoru mezi spalovací motor a automatickou převodovku, přičemž elektromotor a převodovku bude možno kombinovat jak se zážehovými, tak se vznětovými agregáty.

V prvním režimu v nízkých rychlostech může být vozidlo poháněno třemi různými způsoby - silou elektromotoru, silou spalovacího motoru a kombinací obou předchozích. Režim jízdy na elektropohon, kdy je spalovací motor vypnut, s sebou pak samozřejmě nese nejvyšší úspory paliva i životního prostředí.

Druhý režim, určený zejména pro dálniční provoz, využívá krátkodobé asistence trakčního elektromotoru a plného výkonu osmiválcového motoru, kdykoli když to situace vyžaduje. Zde jsou pak využívány také konvenční cesty ke snížení spotřeby paliva resp. zvýšení účinnosti práce motoru (vypínání válců, časování ventilů, pozdní uzavření sání, atd.).

Nový hybridní systém má proti současným výhodu v menších zástavbových rozměrech, protože elektrická část ústrojí zabírá přibližně prostor konvenční automatické převodovky. Pomocný elektromotor je ovládán řídící jednotkou, která rozhoduje o tom, zda je třeba energii v elektrické části získávat nebo spotřebovávat. Sada planetových soukolí vyrovnává vzájemné otáčky obou zdrojů síly, takže akcelerace, připomínající převodovku CVT, je velmi plynulá.

300 V sada akumulátorů bude ve vozech zabudována tak, aby pokud možno neomezovala prostor, využitelný posádkou či nákladem, nejčastěji v zádi pod podlahou.

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku