Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt + Opel Ampera: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
I když pod dvěma různými značkami, jsou obě elektrická dvojčata takřka identická. Liší se skutečně jen drobnými změnami exteriéru...

Oba pětidveřové čtyřmístné liftbacky už konečně vykrystalizovaly do definitivní podoby. Ta se zvenčí příliš neliší od podzimních pařížských konceptů, ovšem interiér prodělal poměrně hluboké řezy, což je dobře, protože mu tím pádem prudce stoupla využitelnost.

Vzadu už lze například normálně sedět bez obav, že vzpřímená hlava projde zadním oknem po zabouchnutí víka. A interiéru přiblížení sériové podobě a použití řady sdílených komponentů kupodivu vůbec neublížilo, spíš naopak.

Vpředu se dostalo na přepychové rozměrné sedačky sportovního střihu, kterým nechybí ani boční vedení, ani dost dlouhý sedák (50 x 60 cm). Zde dohnal volt mírné zpoždění z atraktivity interiéru – dvoubarevný černobílý interiér působí takřka milionově.

Totéž mohou prohlásit i osoby vzadu na dvou samostatných anatomických místech, stejně rozměrných a podobně pohodlných jako vpředu. Zvyk bude vyžadovat jen výše zmíněný fakt, že hlavy vzadu jsou pod výklopným víkem.

Odleskem blízké budoucnosti je dotykové ovládání celé středové konzoly, stejně jako nahrazení všech kontrolních a komunikačních prvků dvěma kvalitními velkými barevnými displeji, které přímo hýří grafikou, animacemi a multimédii. I když to zní jako hra na laciné efekty, naživo jsou pocit v dobrém slova smyslu mírně kosmické. I díky relativně nízkému, daleko vpředu umístěnému čelnímu oknu, evokujícímu spíše letecký průzor. V tomto prostředí pak působí koncernové prvky typu unifikovaného volantu či elegantního prolisu, spojujícího palubní desku s výplněmi dveří, až téměř nepatřičně.

I interiér byl pečlivou prací s detaily typu vtipného maskování nesouladu spodní hrany bočních oken a kapoty dotažen do vysoce atraktivní podoby. Tomu nahrávají i horizontální koncové svítilny, zajímavě zakomponované světlomety a také detaily typu vtipného loga Ampera u Opelu. Celkové atraktivitě nahrávají i zajímavě tvarované disky kol, spolu s praktičnosti celého konceptu.

Pod svažitou zádí se totiž skrývá nečekaně objemný a skvěle přístupný zavazadelník, kterému chybí k dokonalosti jen nižší nakládací hrana, možnost zakrytí a také oddělení od prostoru pro posádku. Mezi dvěma zadními sedačkami je totiž otevřený průchod k nákladu, podobně jako například v Renaultu Kangoo Bebop.

Poslední slovo bude mít jistě cena, ale už teď lze subjektivní dojmy označit za příjemné překvapení. Praktičnost sice podvazuje pouze čtyřmístná konfigurace a otevřenější zavazadelník, než by bylo cestovatelům příjemné, ale sportovní švih, přepychově působící interiér s hi-tech prvky a předpoklad rychlého a příjemného svezení stavějí elektrická dvojčata na vysoké příčky očekávání.

Ladislav Čermák
Diskuze (9)
Avatar - twistedTSD
4. 3. 2011 10:12
Re: hnus
:yes: Ale ten interier se mi taky moc nelíbí.
Avatar - Blue Sun
4. 3. 2011 06:56
Re: hnus
Dej tomu tak pět let, až to bude standardní pohonná koncepce. Už teď je dost hybridů v normálních karoseriích (Lex, Toyota, Mercedes), chystají se i evropské mainstreamové značky (zejména Francouzi). Vývoj nějakou dobu trvá.
3. 3. 2011 21:34
Re: hnus
přesně tak, mně se třeba zas volt moc nelíbí, zato ampera až po zadní dveře jo... zadek se mi vůbec nelíbí, stejně jak u většiny hybridů... marně čekám na hybrid, který bude vypadat jak normální auto...
Avatar - Blue Sun
3. 3. 2011 21:15
Re: hnus
Tady je aspoň vidět, jak moc subjektivní je položka "design", protože mně se ta auta líbí. Více Volt, ale ani Ampera není špatná.
Avatar - Vencos
3. 3. 2011 20:49
EU Volt
Docela mě překvapilo,možná skoro až zarazilo,že budou Volt prodávat v evropě i jako Chevy...
No,asi je amíci moc nekupujou,tak maj přebytky