Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chlapík tak moc toužil po BMW M3 v kombíku, až si ho sám postavil. A v ostré verzi CS

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Jestli toužíte po plnotučném "emku" od BMW, máte spoustu možností, jak svůj chtíč uspokojit. Jen na jeden druh vozu si musíte nechat zajít chuť.

Tím je ostrý emkový kombík. V nabídce divize M sice najdete spoustu různých variant, můžete si pořídit sedan, malé kupé, velké kupé, kabriolet, velké SUV, menší SUV nebo dokonce SUV-kupé, ale model s praktickou zádí chybí.

Jediným kombíkem, který nese stopy práce sportovního oddělení BMW, je M550d xDrive Touring - auto výborné a rychlé, ale polykající naftu. A není to prostě plnotučné "emko".

S absencí skutečně ostrého kombi v nabídce divize M je holt třeba se smířit.

Anebo také ne, jak ukazuje příklad jistého nadšence, který si říká Sander. Ten tak moc toužil po BMW M3 Touring, že si ho sám postavil. A rovnou v lehčí, výkonnější a schopnější verzi CS.

Skutečně, tvůrce totiž koupil nabouraný sedan M3 minulé generace F80 v provedení CS, který posloužil jako dárce techniky. Tu pak schoval pod upravenou karoserii kombíku z roku 2013 - ten Sander pro změnu koupil s poškozeným naftovým motorem.

Z CS tedy pochází i pohonné ústrojí, jímž je dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec, naladěný na nejvyšší výkon 338 kW (460 k) a maximální točivý moment 600 N.m. Sedan BMW M3 CS zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti až 280 km/h, kombík by na tom měl být podobně.

Z M3 CS tvůrce použil také kompletní interiér a výfukový systém. M3 CS Touring pak stojí na podvozku KW se sériovými tlumiči. Největší problém podle Sandera představovalo vytvarování zadních partií, aby jejich vzhled odpovídal agresivnímu a širokému postoji sedanu M3. Podle nás se to povedlo.

Co myslíte vy?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme