Chrysler 200: Technická data faceliftovaného Sebringu
Chrylser 200 je ve skutečnosti důkladným faceliftem dosavadního Sebringu. Má zcela nový design přídě i zádě a přejmenoval se na 200, aby využia dobrého jména větší řady 300. To, že se jedná o facelift, potvrzuje i Chrysler sám, když hovoří o výrazně modernizovaném modelovém roku 2011.
Výčet změněných dílů na karoserii je dlouhý: oba nárazníky, všechny čtyři blatníky, kapota motoru, maska chladiče s novým logem a samozřejmě světla. Ta přední dostanou pás světelných diod, které plní úlohu obrysových světel, a diody tvoří také koncová světla a třetí brzdové světlo.
Podvozek sice zachovává konstrukci předchůdce, avšak 26 z 30 silentbloků je nových. Kompletně přepracovanou geometrii doplňuje rozchod kol zvětšený o 25 mm a pneumatiky šířky 225 místo dosavadních 215. Světlá výška se snížila o 12 mm vpředu a o 6 mm vzadu.
Navzdory kompaktně působící karoserii je Chrysler 200 dlouhý 4870 mm, široký 1842 mm a vysoký 1482 mm. Rozvor náprav je 2765 mm.
Z pohonných jednotek nabídne Chrysler výběr mezi modernizovaný čtyřválcem World Gas Engine 2,4 litru o výkonu 129 kW (točivý moment 225 Nm). Nový 3,6 Pentastar V6 (211 kW, 353 Nm) je nejvýkonnějším agregátem v daném segmentu.
Oba dva motory budou dostupné se šestistupňovou převodovkou: šestiválec Pentastar s automatem 62TE, který Chrysler používá pro motory V6 napříč od modelového roku 2007, a čtyřválec nabídne výběr ze dvou ústrojí – tentýž šestistupňový automat nebo starší a cenově dostupnější čtyřstupňový. Šestistupňová převodovka je navíc vybavena možnosti ruční sekvenční volby převodu.
Chrysler 200 - technická data | |||
Motor | 2,4 DOHC | 2,4 DOHC | 3,6 V6 Pentastar |
Převodovka | 4A | 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 2360 | 2360 | 3605 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 129/6000 | 129/6000 | 211/6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 225/4400 | 225/4400 | 353/4400 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | - |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1537 | - | 1614 |
Chrysler se zaměřil také na zlepšení akustického komfortu. Kvalitnější laminovaná boční skla, nové odhlučňovací materiály a také přepracované tříbodové uložení čtyřválcového motoru mají výrazně přispět ke snížení hluku a vibrací přenášených do interiéru.
Rozšiřuje se seznam standardní i příplatkové výbavy. V interiéru se objeví nové měkčené materiály a budoucí majitelé mohou počítat s dobrým standardem bezpečnostní výbavy – šesti airbagy, stabilizačním systémem a aktivními opěrkami hlavy.
Prodej v USA bude zahájen ještě letos. V Evropě bychom se mohli setkávat s novým Chryslerem 200 i pod značkou Lancia – italská automobilka má v roce 2012 uvést na trh nový kompaktní sedan amerického původu, zřejmě tedy půjde o modifikovanou verzi dvoustovky.