Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 200: Technická data faceliftovaného Sebringu

Diskuze (51)
Nový Chrysler střední třídy si odbyl premiéru na autosalonu v Detroitu.

Chrylser 200 je ve skutečnosti důkladným faceliftem dosavadního Sebringu. Má zcela nový design přídě i zádě a přejmenoval se na 200, aby využia dobrého jména větší řady 300. To, že se jedná o facelift, potvrzuje i Chrysler sám, když hovoří o výrazně modernizovaném modelovém roku 2011.

Výčet změněných dílů na karoserii je dlouhý: oba nárazníky, všechny čtyři blatníky, kapota motoru, maska chladiče s novým logem a samozřejmě světla. Ta přední dostanou pás světelných diod, které plní úlohu obrysových světel, a diody tvoří také koncová světla a třetí brzdové světlo.

Podvozek sice zachovává konstrukci předchůdce, avšak 26 z 30 silentbloků je nových. Kompletně přepracovanou geometrii doplňuje rozchod kol zvětšený o 25 mm a pneumatiky šířky 225 místo dosavadních 215. Světlá výška se snížila o 12 mm vpředu a o 6 mm vzadu.

Navzdory kompaktně působící karoserii je Chrysler 200 dlouhý 4870 mm, široký 1842 mm a vysoký 1482 mm. Rozvor náprav je 2765 mm.

Z pohonných jednotek nabídne Chrysler výběr mezi modernizovaný čtyřválcem World Gas Engine 2,4 litru o výkonu 129 kW (točivý moment 225 Nm). Nový 3,6 Pentastar V6 (211 kW, 353 Nm) je nejvýkonnějším agregátem v daném segmentu.

Oba dva motory budou dostupné se šestistupňovou převodovkou: šestiválec Pentastar s automatem 62TE, který Chrysler používá pro motory V6 napříč od modelového roku 2007, a čtyřválec nabídne výběr ze dvou ústrojí – tentýž šestistupňový automat nebo starší a cenově dostupnější čtyřstupňový. Šestistupňová převodovka je navíc vybavena možnosti ruční sekvenční volby převodu.

Chrysler 200 - technická data
Motor2,4 DOHC2,4 DOHC3,6 V6 Pentastar
Převodovka4A6A6A
Zdvihový objem [cm3]236023603605
Válce/ventily4/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]129/6000129/6000211/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]225/4400225/4400353/4400
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]---
Pohotovostní hmotnost [kg]1537-1614

Chrysler se zaměřil také na zlepšení akustického komfortu. Kvalitnější laminovaná boční skla, nové odhlučňovací materiály a také přepracované tříbodové uložení čtyřválcového motoru mají výrazně přispět ke snížení hluku a vibrací přenášených do interiéru.

Rozšiřuje se seznam standardní i příplatkové výbavy. V interiéru se objeví nové měkčené materiály a budoucí majitelé mohou počítat s dobrým standardem bezpečnostní výbavy – šesti airbagy, stabilizačním systémem a aktivními opěrkami hlavy.

Prodej v USA bude zahájen ještě letos. V Evropě bychom se mohli setkávat s novým Chryslerem 200 i pod značkou Lancia – italská automobilka má v roce 2012 uvést na trh nový kompaktní sedan amerického původu, zřejmě tedy půjde o modifikovanou verzi dvoustovky.

Diskuze (51)
Avatar - Barrichello
14. 1. 2011 11:15
200C convertible
oficiální fotky a informace [odkaz]
Avatar - Barrichello
12. 1. 2011 10:10
Re: crash-test?
V evropě nikoliv, ani když se tu ofiko prodával.
Ale v USA plný počet hvězdiček, dle jejich metody. Dostal označení Top Safety Pick.

Jo a 1500 kg měl i muj Sebring 01 - taky to slušně pelášilo s 203 HP, bejt tam něco jinýho než 4.rychlostní automat, mohlo být i zrychlení trochu někde jinde, ale i tak to jelo velmi živě a spotřeba skvělá na V6.
11. 1. 2011 18:28
crash-test?
chlapi já bych design zas tak neřešil, v Evropě na to stejně budete koukat v kabátku Lancie a bude to vypadat jinak....

Docela zajímavé jsou údaje o pohotovostní hmotnosti - 1,5t na auto dlouhé 4,9m s motorem 2,4 je podle mě výborná hodnota (hodně podobná Mondeu, které je trochu kratší a o nějakých 100kg míň než má Insignia....).

Pokud se tam dá 1.8T od Fiatu, půjde hmotnost třeba ještě o nějakých pár desítek kg dolů a mohlo by z toho být i relativně svižné, pohodlné auto....

V kombinaci s Pentastarem by to naopak mohla být taková variace na luxusní téma, která není extra drahá.... (za cenu německé prémie to snad prodávat nebudou.... )

Otázkou je, jaké to má hodnoty crash-testu..... (v Evropě Sebring asi testován nebyl....)
Avatar - Barrichello
11. 1. 2011 16:02
Re: Hezčí auto
Design, který 85% lidem nesedl, plastový interiér z tvrdých materálů (nejsem příznivcem měkčených plastů, ale drhnout rukou o lokterní opěrku jako o šmirgl, to taky nemusím), zastaralý motor 3,5 V6 SOHC o výkonu pouze 235 HP a ne úplně ideální jízdní vlastnosti.

Však si přečti nějaký americký test. Uvidíš sám, nebo zajdi do bazaru, pár naftáků tam je a posad se do toho.

200ka máš ance navázat na úspěchy Sebringu 01-06. Jak sedan, tak kabrio.
Caravan/TaC je survénně nejlepší minivan v usa, i prodejními čísly a nová generace s Pentastrem + vylepšení a lepší výbavou to jen podtrhne.
To samé Journey, to je hitem zas hlavně v Kanadě a Mexiku.

GCH se nestačí pomalu vyrábět a sbírá ceny.
No a v pátek začla výroba Chargeru a 300C, tak ofenziva nových a feceliftovaných modelů dostane další bojovníky za úpěch.

A RAMky jsou nahoru, to je stálice, jejíž hvězda zas stoupá a prodeje jdou nahoru.

3 místo je daleko, ale být na 4.místě a porazit Hondu nereálné není.
Letos už se to Chrysleru jeden měsíc povedlo, příští rok by těch měsíců mohlo být víc.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2011 15:51
Re: 4A
Ta GEMA je, jak už je, resp. byla, jak je ze zkratky patrné - Global Engine Manufacturer Alliance - společný podnik Chrysleru, Mitsubishi a Hyundai. Na vývoji se tudiíž podíleli všichni. Hyundai a Mitsu z toho ale vycouvalo, takže to zbylo Chrysleru.

Tak čím je motor zastaralý?
Výkon je slušný, podívej, VW nabídne svůj 5tiválec ještě s horším výkonem a výkon obdobných motorů od GM je jen mírně větší.
Dokud konkurence bude nabízet podobné motory, není důvodu GEMu odstřelit, spíš jí jen vylepšit. Továrna je hotová, výroba zavedená, náklady nebudou tak velké.
Až začne GM a ford + další nabízet něco hypermoderního, pak prosím.
Ale v současnosti není důvod na to nalepit nápis Factory closed.

Emise, to bylo. Letos a loni už nic neplatili, navíc s příchodem Pentastaru klesne spotřeba i emise u všech modelů o cca 7-12%.
To je za celký koncern slušné číslo a s příchodem nových převodovek spadne spotřeba ještě víc.