Chrysler 300S: Osmistupňová převodovka je tu
Automobilka Chrysler zveřejnila na konci loňského roku podobu modernizovaného sedanu 300 s novou přídí a upravenou technikou. Nyní přišel čas na představení sportovně-luxusního paketu pro tento faceliftovaný model. Chrysler tak na probíhajícím autosalonu v New Yorku prezentuje nejen vrcholné 300 SRT8, ale také provedení 300S.
Chrysler 300S se proti výchozí verzi liší tmavě zbarvenými předními světlomety, upravenými vnějšími zpětnými zrcátky a mřížkou chladiče z tmavého chromu. Hliníková kola s černými vnitřky paprsků jsou 20palcová a jsou obuta do širších pneumatik než základní model. Automobil má rychlejší a tužší řízení než základní 300.
Několik změn najdeme i v interiéru, který byl doplněn o sportovním prvky. Nová jsou vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelná ve 12 směrech. Kožené sedačky mohou být buď v černém, nebo ve výraznějším, rudém provedení. Část interiéru – středová konzole, přístrojová deska, volant či dveře – je černý, zbytek detailů imituje karbon.
300S je vybaveno infotainmentovým a multimediálním systémem, ovládaným přes dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,4palců. Rádio pochází od společnosti Beats Audio. Jeho součástí je 522wattový zesilovač a 10 reproduktorů. Tři z nich jsou umístěny v palubní desce, dva v předních a dva v zadních dveřích, poslední tři jsou za zadními sedadly. V zavazadlovém prostoru pak najdeme subwoofer.
O pohon se starají dvě zážehové jednotky – 3,6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 218 kW, nebo 5,7litrová V8 HEMI o výkonu 270 kW. Zatímco menší motor je premiérově kombinován s osmistupňovým automatem ZF, osmiválec je spojen s pětistupňovým automatem s možností řazení pomocí pádel na volantu.
Oba motory je možné objednat i s pohonem všech kol, v tomto případě jsou však kola 19palcová. Výbava Chrysleru 300S s osmiválcem HEMI je navíc doplněna o dešťový senzor, zadní parkovací kameru a přední světlomety SmartBeam s vysokou svítivostí.