Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300S: Osmistupňová převodovka je tu

David Bureš
Diskuze (29)
Je libo sportovní verzi Chrysleru 300? Písmeno S to zaručí a k tomu přidá očekávanou osmistupňovou převodovku.

Automobilka Chrysler zveřejnila na konci loňského roku podobu modernizovaného sedanu 300 s novou přídí a upravenou technikou. Nyní přišel čas na představení sportovně-luxusního paketu pro tento faceliftovaný model. Chrysler tak na probíhajícím autosalonu v New Yorku prezentuje nejen vrcholné 300 SRT8, ale také provedení 300S.

Chrysler 300S se proti výchozí verzi liší tmavě zbarvenými předními světlomety, upravenými vnějšími zpětnými zrcátky a mřížkou chladiče z tmavého chromu. Hliníková kola s černými vnitřky paprsků jsou 20palcová a jsou obuta do širších pneumatik než základní model. Automobil má rychlejší a tužší řízení než základní 300.

Několik změn najdeme i v interiéru, který byl doplněn o sportovním prvky. Nová jsou vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelná ve 12 směrech. Kožené sedačky mohou být buď v černém, nebo ve výraznějším, rudém provedení. Část interiéru – středová konzole, přístrojová deska, volant či dveře – je černý, zbytek detailů imituje karbon.

300S je vybaveno infotainmentovým a multimediálním systémem, ovládaným přes dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 8,4palců. Rádio pochází od společnosti Beats Audio. Jeho součástí je 522wattový zesilovač a 10 reproduktorů. Tři z nich jsou umístěny v palubní desce, dva v předních a dva v zadních dveřích, poslední tři jsou za zadními sedadly. V zavazadlovém prostoru pak najdeme subwoofer.

O pohon se starají dvě zážehové jednotky – 3,6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 218 kW, nebo 5,7litrová V8 HEMI o výkonu 270 kW. Zatímco menší motor je premiérově kombinován s osmistupňovým automatem ZF, osmiválec je spojen s pětistupňovým automatem s možností řazení pomocí pádel na volantu.

Oba motory je možné objednat i s pohonem všech kol, v tomto případě jsou však kola 19palcová. Výbava Chrysleru 300S s osmiválcem HEMI je navíc doplněna o dešťový senzor, zadní parkovací kameru a přední světlomety SmartBeam s vysokou svítivostí.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - petr164
7. 7. 2011 15:05
Sportovní dvoutuna?
Už mě to nebaví neustále oponovat tvrzení, že skoro dvoutunový sedan je sportovní vůz. Navíc tu u 300C nehraje ani převod řízení ani aerodynamika... Ale když si někteří pánové rádi hrají na to čím nejsou...
Avatar - petr164
7. 7. 2011 14:58
Re: Abc
DSG má tragickou hmotnost a zástavbové parametry. Proto se rozšiřuje pomalu a spíš z marketingových než technických důvodů...
Avatar - petr164
7. 7. 2011 14:56
Re: ZF je tady
Pánovi optimální režim motoru zjevně nic neříká. Držet se volantu a šlapat na pedály ještě neznamená chovat se k technice tak, aby se i technika chovala slušně k člověku. Já spíš vidím jistý problém v mechanickém limitu při zvyšování počtu řadicích stupňů u klasického manuálu, u automatu je to trochu složitější...
Avatar - Barrichello
26. 4. 2011 09:18
Re: 300C Executive Series - opravdový luxus
A můžeš nám říct jak?
Co ti tam chybí? Masážní seddačky?
Já sem teda na nic jiného nepřišel. Co by manažerskému sedanu mělo chybět.
Avatar - Barrichello
26. 4. 2011 09:17
Re: Abc
No a von má někdo z prémie u RWD sedanu s pětimetry dvojspojku jo?
Kdo prosímtě?
Nemaj náhodou všichni tu samou 8.st almaru od ZF?
A ostatní mimo prémii nějakých 6 stupnů?

Jinak Chrysler bude mít taky dvojspojky, resp. on už je i měl pro Exportní Dodge Journey a Chrysler Sebring (dvojspojka Getrag); nyní budou nové 9ti st. pro FWD modely.
Takže vývoj nespí....

Takže možná by to chtělo otázku v čem je 7st. dvojspojka horší než 9ti st dvojspojka :-)