Chrysler 300: Nové fotografie a technická data
Na první pohled se může zdát, že Chrysler 300 pro rok 2011 se od modelu 300C z roku 2010 liší jen díky nové přídi a novým svítilnám na zádi. Skutečnost je ovšem jiná. Vlajková loď Chrysleru dostala zcela nový kabát.
Přídi i nadále vévodí rozměrná maska chladiče, ale její tvary jsou nyní jemnější, vyplňují ji pouze vodorovné lamely a na jejím vrcholu je nové logo. Hlavní světlomety mají nyní rovněž nový tvar. Světla pro denní svícení z LED sestavených do tvaru písmene C jsou poctou všem Chryslerům, v jejichž označení byla číslovka 300. První z nich byl model C-300 v roce 1955. Na plynulejší tvary masky i světlometů navazuje design předního nárazníku, blatníků i kapoty motoru.
Změny v designu se dotkly i boků a střední části karoserie. Blatníky jsou i nadále výrazně rozšířeny, ale jejich linie jsou nyní plynulejší. Změny se týkají i dveří a zasklení. Tenčí rámy oken nyní zlepšují výhled z vozu o 15 procent. V druhém páru dveří je nově malé trojúhelníkové okénko. Nového designu se dočkala i nabídka kol, na jejichž vrcholu jsou 20palcové disky.
Zatímco přední partie se dočkaly zjemnění, tak záď se nyní může pochlubit ostřejšími liniemi než u předchozího modelu. Do horní hrany vyššího víka zavazadlového prostoru se nastěhovalo třetí brzdové světlo a pod ním je umístěno nové logo. Chromem zdobená zadní světla se jen zlehka snaží navodit atmosféru amerických křižníků padesátých let.
Interiér nabízí posádce špičkový komfort cestování. Palubní desku z měkčených plastů zdobí obložení dřevěnou dýhou a analogové hodiny. Inženýři Chrysleru se zaměřili na snížení hladiny zvuku pronikajícího do prostoru pro cestující a za tím účelem jsou na spodku vozu dva kryty z kompozitních materiálů.
Podobně jako u nového Dodge Charger je součástí výbavy bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera.
O komfort cestujících na palubě se postará dvouzónová klimatizace, dvojité střešní okno, audio systém nebo infotainmentový systém Uconnect® Touch s navigací Garmin a 8,4-palcovým dotykovým displejem. Zcela nová jsou vyhřívaná i chlazená sedadla. Přední sedadla navíc mohou být vybaven bederními opěrkami stavitelnými ve čtyřech směrech.
Chrysler svou vlajkovou loď v modelovém roce 2011 nabízí ve čtyřech stupních výbavy, označených Chrysler 300, 300 Limited, 300C a 300C AWD.
Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Chrysler 300 i 300 Limited je standardně vybaven novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru s výkonem 218 kW (296 k) a točivým momentem 353 Nm.
Druhým motorem v nabídce je osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Podle tiskových materiálů má tento systém snížit spotřebu až o 20 %. Osmiválec disponuje výkonem 270 kW (365 k) a točivým momentem 534 Nm.
Chrysler 300 - technická data | |||
Motor | 3,6 V6 Pentastar | 5,7 V8 HEMI | |
Převodovka | 5A | 5A | |
Zdvihový objem [cm3] | 3604 | 5654 | |
Válce/ventily | 6/4 | 8/2 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 218/6350 | 270/5200 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 353/4800 | 534/4200 | |
Max. rychlost [km/h] | - | - | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | |
Spotřeba město/dálnice [l/100 km] | 13,1/8,7 | 14,7/9,4 | |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1797 | 1937 |
Jízdními vlastnostmi se má Chrysler 300 vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Alespoň to tvrdí výrobce. Standardem je provedení s pohonem zadní nápravy a v případě motoru HEMI je k dispozici i verze s pohonem všech čtyř kol. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má v běžném provozu přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.
Výroba modernizovaného Chrysleru 300 bude probíhat v Brampton Assembly Plant v kanadském Ontariu, dodávky zákazníkům odstartují v prvním čtvrtletí roku 2011.