Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler 300: Nové fotografie a technická data

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 1. 2011 • 04:29
48
2
Zobrazit náhledy (48)
Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C Chrysler 300C
V USA se vlajková loď bude prodávat se šestiválcem Pentastar nebo osmiválcem Hemi.

Na první pohled se může zdát, že Chrysler 300 pro rok 2011 se od modelu 300C z roku 2010 liší jen díky nové přídi a novým svítilnám na zádi. Skutečnost je ovšem jiná. Vlajková loď Chrysleru dostala zcela nový kabát.

Přídi i nadále vévodí rozměrná maska chladiče, ale její tvary jsou nyní jemnější, vyplňují ji pouze vodorovné lamely a na jejím vrcholu je nové logo. Hlavní světlomety mají nyní rovněž nový tvar. Světla pro denní svícení z LED sestavených do tvaru písmene C jsou poctou všem Chryslerům, v jejichž označení byla číslovka 300. První z nich byl model C-300 v roce 1955. Na plynulejší tvary masky i světlometů navazuje design předního nárazníku, blatníků i kapoty motoru.

Změny v designu se dotkly i boků a střední části karoserie. Blatníky jsou i nadále výrazně rozšířeny, ale jejich linie jsou nyní plynulejší. Změny se týkají i dveří a zasklení. Tenčí rámy oken nyní zlepšují výhled z vozu o 15 procent. V druhém páru dveří je nově malé trojúhelníkové okénko. Nového designu se dočkala i nabídka kol, na jejichž vrcholu jsou 20palcové disky.

Zatímco přední partie se dočkaly zjemnění, tak záď se nyní může pochlubit ostřejšími liniemi než u předchozího modelu. Do horní hrany vyššího víka zavazadlového prostoru se nastěhovalo třetí brzdové světlo a pod ním je umístěno nové logo. Chromem zdobená zadní světla se jen zlehka snaží navodit atmosféru amerických křižníků padesátých let.

Interiér nabízí posádce špičkový komfort cestování. Palubní desku z měkčených plastů zdobí obložení dřevěnou dýhou a analogové hodiny. Inženýři Chrysleru se zaměřili na snížení hladiny zvuku pronikajícího do prostoru pro cestující a za tím účelem jsou na spodku vozu dva kryty z kompozitních materiálů.

Podobně jako u nového Dodge Charger je součástí výbavy bezklíčový přístup a startování, stabilizační systém, adaptivní tempomat s varováním před kolizí, systém sledování slepého úhlu a parkovací kamera.

O komfort cestujících na palubě se postará dvouzónová klimatizace, dvojité střešní okno, audio systém nebo infotainmentový systém Uconnect® Touch s navigací Garmin a 8,4-palcovým dotykovým displejem. Zcela nová jsou vyhřívaná i chlazená sedadla. Přední sedadla navíc mohou být vybaven bederními opěrkami stavitelnými ve čtyřech směrech.

Chrysler svou vlajkovou loď v modelovém roce 2011 nabízí ve čtyřech stupních výbavy, označených Chrysler 300, 300 Limited, 300C a 300C AWD.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva atmosférické zážehové motory s válci do V. Chrysler 300 i 300 Limited je standardně vybaven novým šestiválcem Pentastar o objemu 3,6 litru s výkonem 218 kW (296 k) a točivým momentem 353 Nm.

Druhým motorem v nabídce je osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru s možností odpojení jedné řady válců pro snížení spotřeby paliva. Podle tiskových materiálů má tento systém snížit spotřebu až o 20 %. Osmiválec disponuje výkonem 270 kW (365 k) a točivým momentem 534 Nm.

Chrysler 300 - technická data
Motor3,6 V6 Pentastar5,7 V8 HEMI
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]36045654
Válce/ventily6/48/2
Největší výkon [kW/min-1]218/6350270/5200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]353/4800534/4200
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Spotřeba město/dálnice [l/100 km]13,1/8,714,7/9,4
Pohotovostní hmotnost [kg]17971937

Jízdními vlastnostmi se má Chrysler 300 vyrovnat nejlepším americkým, asijským i evropským konkurentům. Alespoň to tvrdí výrobce. Standardem je provedení s pohonem zadní nápravy a v případě motoru HEMI je k dispozici i verze s pohonem všech čtyř kol. U ní bude automaticky odpojován pohon předních kol, což má v běžném provozu přispět k snížení spotřeby paliva až o 5 procent.

Výroba modernizovaného Chrysleru 300 bude probíhat v Brampton Assembly Plant v kanadském Ontariu, dodávky zákazníkům odstartují v prvním čtvrtletí roku 2011.

Témata
Avatar - Vencos
13. 1. 2011 18:20
noir
Já si nemůžu pomoct,ale strašně by se mi líbilo,kdyby byl ještě o něco placatější a širší. V noir komiskech byly podobný auťáky.

:-)
Avatar - Barrichello
13. 1. 2011 10:27
SRT8
výroba verze SRT8 s novým motorem 6,4 V8 a vypínáním válců začne v červenci jako 2012 model.
Výkon 470 HP, brzdodvý systém Brembo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku