Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané angažovali další slavné jméno. Bývalý šéf Ferrari jim bude radit, jak postavit superauta

David Bureš David Bureš 3. 5. 2021 • 12:13
25
Zobrazit náhledy (25)
Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9 Hongqi S9

Čínská automobilka Silk-FAW míří do světa superaut. A dohlížet na ně bude jeden z nejpovolanějších, bývalý generální ředitel Ferrari Amedeo Felisa.

Čínští výrobci automobilů dělají v posledních letech ohromné skoky kupředu. Používají tu nejmodernější techniku i zajímavý design, a tak stále častěji umějí být zajímavou konkurencí pro zavedené automobilky. Leckdy jim přitom pomáhá angažmá renomovaných manažerů z Evropy či USA. Nejnovějším důkazem toho je nová posila čínské automobilky Silk-FAW.

Společný podnik inženýrské a návrhářské firmy Silk a čínským státem vlastněné automobilky FAW totiž do svých řad angažoval opravdu slovutné jméno. Do funkce speciálního poradce výkonného předsedy a člena senior poradního výboru totiž společnost jmenovala Amedea Felisu, někdejšího dlouholetého generálního ředitele automobilky Ferrari.

V nové funkci přitom bude dělat něco, s čím má letité zkušenosti. Felisa totiž Silk-FAW bude radit, jak navrhnout a vyrábět supersportovní automobily. Konkrétně se má podílet na stanovení globální strategie a dohlížet na realizaci obchodního plánu společnosti.

Silk-FAW má totiž ambice se stát globální značkou supersportů nové éry, a to prostřednictvím nové řady Hongqi S. Náznakem, co od této řady čekat, je Hongqi S9, prezentovaný na letošním autosalonu v Šanghaji. Evoluce projektu odhaleného již v roce 2019 na frankfurtském autosalonu je supersportovní plug-in hybrid, jehož ústrojí s elektrifikovaným vidlicovým osmiválcem dosahuje výkonu 1.044 kW.

Hongqi S chce přitom nabízet hybridní a elektrický pohon, o výrobu se přitom vedle továrny v čínské provincii Jilin má postarat i nový závod v italské Emilii Romagna, v oblasti, v níž sídlí slavné automobilky Ferrari, Lamborghini, Maserati či Pagani.

„Amedeo je jedním z nejlepších automobilových manažerů na světě a má pověst tvůrce portfolia aut stanovujících standardy v oblasti výkonu, luxusu i designu. Jeho zkušenosti z italského údolí motorů budou klíčové pro růst našeho projektu,“ komentuje Felisův příchod výkonný předseda Jonathan Krane.

„Vždy jsem měl vášeň pro výkonná auta a vítám příležitost spolupracovat se společností Silk-FAW na vývoji nové generace vysoce výkonných luxusních automobilů. Lákáme ty nejlepší technické a automobilové talenty a s využitím tohoto týmu prostřednictvím série Hongqi 'S' budeme v Číně dále rozvíjet řemeslné a technické schopnosti pro luxusní produkt,“ komentuje sám Felisa.

Amedeo Felisa byl s automobilkou Ferrari spjat dlouhých 26 let. Po zkušenostech u Alfy Romeo do maranellské továrny nastoupil v roce 1990 jako technický ředitel. Postupně se vypracoval až na generálního a výkonného ředitele, když v této pozici nahradil Jeana Todta, který odcházel do vedení mezinárodní automobilové federace FIA. Felisa jako generální ředitel Ferrari vydržel do roku 2016, kdy z postu odešel, v rámci odchodu Lucy di Montezemola, z funkce prezidenta automobilky a jeho tehdejším nahrazením Sergiem Marchionnem. Di Montezemolovi měl totiž vždy blízko. Nadále však byl členem představenstva a technickým poradcem.

Bývalý šéf Ferrari přitom není jediným slavným jménem v projektu Silk-FAW. Design aut má totiž na starosti slavný stylista Walter de Silva, z funkce viceprezidenta pro design. Čínský FAW má přitom s angažováním renomovaných manažerů bohaté zkušenosti, o rozvoj luxusních aut značky Hongqi se totiž stará zase Gilles Taylor, bývalý dlouholetý šéfdesignér Rolls-Roycu.

Související články

Témata
Články odjinud