Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Číňané představili působivý elektrický retro koncept. Nikdo neví, komu patří

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Na pekingském autosalonu se objevila celá řada atraktivních konceptů. Jenže zatímco v ostatních případech se značky ke svému dílu hrdě hlásí, na tomto nenajdeme jedinou indicii.

Sázka na roztomilé retro se poslední dobou jeví jako jedna z možností, které by mohly přemluvit zákazníky k přesednutí do elektromobilů. Takovou cestou se před časem vydala Honda e a celá řada dalších automobilek ji chce následovat. Mít v nabídce roztomilý elektrovůz s odkazem na historii je zkrátka cool!

Něco podobného si myslí i Číňané. Tamní společnost Great Wall Motors představila na pekingském autosalonu koncept retro elektromobilu, na jehož design zkrátka nejde nemít názor. Sedan s podsvícenou maskou, čistými liniemi a kulatými mlhovkami nezaujme jen zvenčí, ale také uvnitř, kde snoubí historické a moderní prvky.

Čínská média intenzivně spekulují o produkční verzi a předpovídají novince velkou budoucnost. Jenže… nikdo pořádně neví, komu patří. Tedy ano, jde o dílo Great Wall Motors, ale nemá na sobě jediný odznáček, který by naznačoval, která z automobilek této společnosti bude auto vyrábět.

Protože má jít o luxusní elektromobil, největší smysl by dávala značka WEY. Elektrický pohon by zase pasoval do portfolia automobilky ORA. Nebo se produkce ujme samotný Great Wall? Nebo Haval? Voleex? Či zbrusu nová značka Gun-line? Případně někdo zcela nový? Na toto nám společnost zatím neodpověděla. A otázkou zůstává, jestli už se vůbec sama rozhodla.

Bez zajímavosti ale nejsou ani další informace. O design vozu se postaral britský tvůrce Phil Simmons, který dříve pracoval pro Land Rover a stvořil vozy jako Range Rover Evoque či Velar. V koncernu GWM je aktuálně viceprezidentem Haval Design.

Ale vraťme se ještě na okamžik k roztomilému elektrovozu. Inženýři vyzdvihují, že je posazen na zbrusu nové platformě Lemon, která umožňuje zástavbu spalovacích motorů, plug-in hybridů, elektromotorů i vodíkových článků. Informace o technice zatím zůstávají tajemstvím, akumulátory v útrobách prý neobsahují kobalt a vůz by měl na jedno nabití urazit až 700 kilometrů.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

28. 9. 2020 17:47
NSU
zvětšený NSU Prinz :-)