Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská kopie Jeepu Wrangler má na rozdíl od originálu stále diesel

Ondřej Šámal
Diskuze (11)

Asijské napodobenině amerického Jeepu Wrangler pod kapotou bije čtyřválcový diesel, o kterém si u původního předobrazu z Ameriky můžeme bohužel nechat jenom zdát.

Ani raketový nástup čínských elektromobilů nevymýtil nešvar, kvůli kterému jsme se tamní automobilové produkci ještě před několika lety smáli. Číňané totiž evidentně stále rádi kopírují design západních modelů. Odborníci tenhle trend vysvětlují jinou mentalitou. Některé asijské národy totiž kopírováním vzdávají hold a respekt originálu. Co na tom, že existují nějaká autorská práva, patenty a průmyslové vzory.

Kopírování zřejmě nevyhynulo ani v třetí dekádě 21. století, byť design některých čínských elektromobilů by se přitom hravě mohl měřit se zavedenou konkurencí. To však není případ automobilu Ickx K2 s hranatou pětidveřovou karoserií, která až nápadně připomíná americký Jeep Wrangler.

Ten v Evropě aktuálně prochází změnou. Místo dosavadního plug-in hybridního pohonu se systémovým výkonem 280 kilowattů dostane čistě spalovací přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 Turbo s 200 kW. Výhodou výměny je především nižší cena. Jestliže elektrifikovaný Wrangler 4xe stál minimálně 1.999.000 Kč, konvenční varianta v základu vyjde o 300 tisíc levněji.

Ještě před několika roky v nabídce wrangleru figuroval také vznětový čtyřválec 2.2 se 147 kW, na naftu si však v případě terénního jeepu aktuálně musíme nechat zajít chuť. Naproti tomu zmíněná čínská kopie Ickx K2 diesel pod kapotou nabízí.

Video se připravuje ...

Dvoulitrový čtyřválec v tomhle případě dává 120 kilowattů a slušných 380 Nm, přičemž spolupracuje s osmistupňovým automatem. Díky konstrukci s žebřinovým rámem a tuhé zadní nápravě si s K2 užijete i v terénu. Nájezdový úhel vpředu dosahuje 37 stupňů, vzadu 31 stupňů. Bez problémů byste měli zvládnout i půlmetrový brod, přičemž světlost 22 centimetrů pomůže i ve městě, kde je nízká světlá výška často k zlosti. Nechybějí ani uzávěrky diferenciálů a redukce převodovky.

V Česku si Ickx K2 sice oficiálně nekoupíte, v Itálii ovšem dostupný je. V přepočtu vyjde asi na 1,34 milionu korun, což je zhruba o 360 tisíc méně než u originálního Jeepu Wrangler. Otázkou zůstává, jestli je finanční rozdíl dostatečně motivující, abyste místo pomyslných tří pruhů oblékali čtyři.

Ondřej Šámal
Diskuze (11)

Doporučujeme

12. 1. 2024 19:01
Re: Jeep diesel made in China
A co takhle ani jeden? To máte morálku tak hluboko v hnoji, že koupíte kradené od zlodějů?
12. 1. 2024 11:23
Re: Úplně na první pohled
Ve detailech třeba hardtopu, jak se to otevírá, zadní vrata do kufru, okna atd., zvenku dveře, zadní světla je to velmi hnusná kopie Wrangleru což je poznat obšlehnutýma nepodstatnýma detailama. Pak v interiéru zase většina ovládacích prvků kopie starších Mercedesů. Nechápu komu tohle imponuje…
12. 1. 2024 11:14
Re: Odpad
Čínská komunistická vláda si to vytyčila jako cíl a tak tam všichni musí poslechnout a dělat na autech. S každým výrobkem co si koupíš posíláš peníze komunistum, kteří mají ze zákona v každé firmě podíl. To že se tam západní firmy nahrnuli a dali jim peníze a knowhow byla velká chyba, ale naštěstí už se to začíná trochu otáčet…pozdě, ale přece…

Jak jsem tu psal, ano naučili se s kapitalismem, ale mě vadí pomýlené komentáře typu od PJ164 níže, že prý parametry slušné. Parametrově je to šrot a to auto je jako boty na běhání z tržnice se 4 proužkama. Vypadá to možná jako nové stejně, ale že se za měsíc rozpadnou a zničíš si v tom nohy je věc druhá, ale hlavně že udělali pokrok od sandálů na pole… V kapitalismu kopírovat je jednoduché, převzít iniciativu je věc druhá. Tady podle hmotnosti, nosnosti a maximálky to bude mít velmi pofidérní kvalitu samotného železa…
12. 1. 2024 11:11
Re: Od stolu: Zvenčí OK, parametry slušné
Jaké parametry jsou slušné? Hmotnost 2.2 tuny, nosnost 380 kg, 160 koní, maximálka 160 km/h, brodění 50 cm. Wrangler 270 koní aktuálně cena 1.7M (asi 300 tisíc rozdíl?) v plné výbavě, hmotnost 1.8 tuny, nosnost 580 kg, brod 85 cm.
12. 1. 2024 10:44
Od stolu: Zvenčí OK, parametry slušné
Vzhledem k tomu, že Jacky již nežije, může jeho jméno nosit velmi slušně vypadající čínský offroad. Správně byl zvolen diesel, nic jiného se do klasického offroadu s rámem ani nehodí. Vsadím se, že tohle vozidlo bylo nebo je testováno i pro čínskou armádu, rozhodně má dobrý a robustní základ.