Čínská kopie Jeepu Wrangler má na rozdíl od originálu stále diesel
Asijské napodobenině amerického Jeepu Wrangler pod kapotou bije čtyřválcový diesel, o kterém si u původního předobrazu z Ameriky můžeme bohužel nechat jenom zdát.
Ani raketový nástup čínských elektromobilů nevymýtil nešvar, kvůli kterému jsme se tamní automobilové produkci ještě před několika lety smáli. Číňané totiž evidentně stále rádi kopírují design západních modelů. Odborníci tenhle trend vysvětlují jinou mentalitou. Některé asijské národy totiž kopírováním vzdávají hold a respekt originálu. Co na tom, že existují nějaká autorská práva, patenty a průmyslové vzory.
Kopírování zřejmě nevyhynulo ani v třetí dekádě 21. století, byť design některých čínských elektromobilů by se přitom hravě mohl měřit se zavedenou konkurencí. To však není případ automobilu Ickx K2 s hranatou pětidveřovou karoserií, která až nápadně připomíná americký Jeep Wrangler.
Ten v Evropě aktuálně prochází změnou. Místo dosavadního plug-in hybridního pohonu se systémovým výkonem 280 kilowattů dostane čistě spalovací přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 Turbo s 200 kW. Výhodou výměny je především nižší cena. Jestliže elektrifikovaný Wrangler 4xe stál minimálně 1.999.000 Kč, konvenční varianta v základu vyjde o 300 tisíc levněji.
Ještě před několika roky v nabídce wrangleru figuroval také vznětový čtyřválec 2.2 se 147 kW, na naftu si však v případě terénního jeepu aktuálně musíme nechat zajít chuť. Naproti tomu zmíněná čínská kopie Ickx K2 diesel pod kapotou nabízí.
Dvoulitrový čtyřválec v tomhle případě dává 120 kilowattů a slušných 380 Nm, přičemž spolupracuje s osmistupňovým automatem. Díky konstrukci s žebřinovým rámem a tuhé zadní nápravě si s K2 užijete i v terénu. Nájezdový úhel vpředu dosahuje 37 stupňů, vzadu 31 stupňů. Bez problémů byste měli zvládnout i půlmetrový brod, přičemž světlost 22 centimetrů pomůže i ve městě, kde je nízká světlá výška často k zlosti. Nechybějí ani uzávěrky diferenciálů a redukce převodovky.
V Česku si Ickx K2 sice oficiálně nekoupíte, v Itálii ovšem dostupný je. V přepočtu vyjde asi na 1,34 milionu korun, což je zhruba o 360 tisíc méně než u originálního Jeepu Wrangler. Otázkou zůstává, jestli je finanční rozdíl dostatečně motivující, abyste místo pomyslných tří pruhů oblékali čtyři.