Čínské Aiways chce v Evropě prodávat auta úplně jinak. Bude to prý revoluce
První vozy čínské automobilky Aiways by měly být na vybraných evropských trzích dostupné již od srpna tohoto roku, zapomeňte však na tradiční dealerství a prodeje.
Čínská automobilka Aiways měla pro letošní ženevský autosalon velké ambice. V plánu bylo představení konceptu U6ion, představení finální produkční verze elektrického SUV U5 pro evropské trhy a ohlášení detailů ohledně oficiálního vstupu značky do Evropy. Jenže všechno nakonec zkomplikoval koronavir.
Automobilka nejprve ohlásila, že kvůli jeho výskytu nebude schopná na autosalon včas dopravit svůj nový koncept U6ion. Po oficiálním zrušení autosalonu však musela své plány přehodnotit kompletně a nyní zveřejňuje alespoň část informací.
K těm nejdůležitějším patří například skutečnost, že elektrické SUV Aiways U5 dorazí na vybrané evropské trhy již v průběhu srpna tohoto roku. Jako první se přitom dočkají zákazníci v Dánsku, Francii, Německu, Nizozemí, Norsku a Švýcarsku.
Společnost dále potvrdila, že se nechystá otvírat vlastní síť evropských dealerství. Namísto toho chce využít síť „vysoce zkušených“ partnerů, kteří by měli zajistit poprodejní servis i služby. Prvním partnerem v Německu by přitom měl být obchodní řetězec s elektronikou Euronics, na jehož vybraných pobočkách budou kromě vozů připravení i speciálně vyškolení prodejci.
Společnost chce vozy prodávat přímo spotřebiteli, ovšem namísto klasických prodejů budou na začátek dostupné pouze krátkodobé či dlouhodobé operativní leasingy. Touto formou přitom bude možné pořídit jak zcela nové, tak i ojeté vozy Aiways.
Zájemci, kteří budou mít o vůz zájem, začnou vyřizovat leasingový proces on-line, kde si budou moci vybrat nový či ojetý vůz a délku leasingu. Za leasingovým programem by pak měl stát specializovaný evropský partner, jehož jméno by měla automobilka upřesnit v nadcházejících měsících. Později by však neměla chybět ani možnost klasického prodeje.
Poprodejní servis, včetně technické podpory a servisu, by měl být zajištěn lokální sítí vybraných servisů, jejichž zaměstnanci budou speciálně vyškoleni na model U5 a jeho technologické systémy. Při servisním intervalu 100.000 km je totiž tato forma servisu efektivnější, než vytváření nové servisní sítě Aiways.
Například v Německu by tak servis vozů Aiways měla zajišťovat společnost A.T.U., která má rozsáhlou síť nezávislých servisů pro širokou paletu zákazníků. Detaily ohledně spolupráce Aiways a A.T.U. však budou zveřejněny až později v tomto roce, stejně jako detaily o prodejních plánech v dalších evropských regionech.