Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské elektromobily BYD míří do Evropy. Nejprve to zkusí na severu

Stanislav Kolman
Diskuze (10)

Automobilka BYD dlouhodobě zvažovala nabídku osobáků i mimo Čínu. Teď se konečně odhodlala a elektrické SUV přivezla do Evropy.

Čínský BYD patří mezi ty automobilky, které se nechtějí spokojit jen s prodejem na domácím trhu a hledají všemožné cesty, kterak expandovat na další a další trhy. Společnost už nějaký čas nabízí své elektrobusy a nákladní vozy napříč celým světem, drtivá většina osobních aut však byla tvořena výhradně pro Čínu. To se nyní mění.

Automobilka přivezla do Evropy elektrické SUV Tang. V příštích měsících jej nabídne v Norsku, kde elektromobily těží z výhod a úlev od tamní vlády. Později chce však se svým produktem zabodovat i na dalších evropských trzích.

„Jsme nadšeni, že můžeme do Norska přivézt projekt elektrického SUV Tang. Je to schopný výkonný vůz s revolučními bateriemi a charakteristickým komfortem, tudíž vhodný pro celou rodinu. Toto SUV je symbolem čínské kultury a nejmodernějších energetických technologií,“ vysvětlil při představení evropské verze modelu Isbrand Ho, generální ředitel BYD Europe.

Video se připravuje ...

Čínská automobilka přitom se vstupem na nový trh nemá tolik práce, jak by se mohlo zdát. Společnost na norském trhu dlouhodobě spolupracuje s firmou RSA, jež je partnerem značky BYD pro prodej, servis a náhradní díly elektrických náklaďáků. Nyní se tak kooperace dvou společností jen rozroste o osobní vozy.

„Evropa se začíná zotavovat z pandemie koronaviru a my jsme ohledně budoucnosti optimističtí. Nejen v rámci Norska, ale celého kontinentu,“ uvedl závěrem Ho, jenž několikrát zmínil, že by se SUV Tang v budoucnu mohlo prodávat v dalších zemích.

Lídr evropského zastoupení automobilky zmínil revoluční baterie. Jde o lithium-železo-fosfátové akumulátory typu Blade, které nejsou v modulech, ale jednotlivé články se skládají přímo do celé baterie. Díky tomu klesne objem až o polovinu a Číňané slibují i snazší (a levnější) výměnu poškozených částí. V nejvyšší verzi má Tang baterii s velkou kapacitou 82,8 kWh, což by elektromobilu mělo vystačit na 482 kilometrů dojezdu.

Stanislav Kolman
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - palix
5. 7. 2020 21:00
Re: Tých pokusov tu už bolo...
Ono to nie je o kapitalizme. Je to o nenažranosti ĽUDÍ, ale aj závisti... Aj za socializmu bolo plno nenažratých, ktorí sa snažili nelegálne si prilepšiť. Aj v režimoch, aké panujú na Kube, v Číne... je plno jedincov, ktorí sa obohacujú na úkor iných.
V podstate je čo sa života týka úplne jedno, či mám miliardu, alebo 100 miliárd. Človek sa nemôže rozkrájať, aby minul viac a prežil krajší život. Len na Zemi žijú jedinci, ktorí nikdy nemajú dosť. Takí sú všade. Spravodlivosť na Zemi nikdy nebude. Môž vládnuť komunizmus, kapitalizmus a rôzny iný "...izmus".
Keď sa tak zamyslíme nad našími životmi, aj keď sa často sťažujeme, patríme k najbohatšej časti ľudstva :). Máme byty, domy, autá, mobily, počítače, dovolenky... Na druhej strane sú ľudia, ktorí žijú v slumoch, v biedných dednikách v Afrike, Indii - skoro celkom bez svetlej budúcnosti. Sú ľudia, ktorí žijú v častiach sveta, kde často prebiehajú vojnové konflikty... Z daného pohľadu sa nám žilo vždy skvelo - za socializmu, aj teraz v "kapitalizme" ;). Samozrejme naši starí, prastarí rodičia mali horšie životy - 2x vojna, peňažné zmenky, budovanie hospodárstva prakticky od nuly, znárodnenie...
Ak sa človek odpúta od nejakého prehnaného zháňania peňazí, ak zistí, že vlastne nepotrebuje toho až toľko, ak prestane závidieť a začne žiť svojím životom, svojími snami... Zrazu sa mu začne žiť dobre :).

Situácia... Náhodou prídete za kolegyňou na mzdovú učtáreň a ona bude musieť odskočiť na minútku. Zistíte, že na stole si zabudla zoznam, v ktorom má napísané mzdy všetkých kolegov. Prezriete si ho? (Názov bude veľkými písmenami = uvidíte to, tabuľka menšími = bol by na to nutný podrobnejší pohľad)
Osobne by som to nespravil - pre pokoj duše = nemusel by som nikomu závidieť ;). Môj život bude potom šťastnejší.
Avatar - pradeda777
4. 7. 2020 15:17
Re: Tých pokusov tu už bolo...
Chyba je v nenažranosti kapitalizmu. Lenin kdysi prohlásil, že kapitalisté jsou tak nenažraní, že pro profit ti prodají i pušky se kterými je pak postřílíme..... :-(
Avatar - palix
3. 7. 2020 14:09
Re: Tých pokusov tu už bolo...
Pre Čínu sme trh, pre ktorý sa neoplatí vyvíjať nové / iné veci - predajú XY áut v Číne + z toho 1/100 a menej v EU a vo zvyšku sveta (Zeme). Pri predaji do Číny (= pre nás) je to opačné. Vyrobíme XY áut a do Číny môžme predať 100x viac = veľmi sa oplatí vyvíjať aj výrobky špeciálne určené priamo pre nich, dokonca sa oplatí budovať tam fabriky, ktoré sú rôzne obmedzené - od nutného vlastníctva podielu fabriky čínskym štátom až po rôzne iné obmedzenia.
O pár rokov, desaťročí bude Ázia ďaleko pred nami. Niekde sme spravili chybu (outsoucing, vidina lacnej pracovnej sily, veľkých ziskov...).

Taktiež sa hovorí o tom, že napr pre Japoncov sme nepodstatný trh, ale je to vecou prestíže dokázať predávať autá na trhu EU, kde je zákazník veľmi náročný. Je to istý druh reklamy. Prečo asi nevyrábajú autá ako Golf? Lebo na iných trhoch kde predávajú to zákazníkovi nevadí.
Avatar - palix
3. 7. 2020 13:58
Re: !!!
Dnes je celkom problém nekúpiť výrobok z Číny. Kedysi som si povedal, že čínsky mobil nikdy nekúpim. A už mám druhý, +2x deti + 1x manželka :(. Aj Iphone je v podstate čínsky... V podstate "starý svet" vybudoval prosperitu Číny. Spravili sme z nich montážny závod, poskytli im technológie a časom aj získali technologický náskok, pričom nemali problém nepekne / nelegálne kopírovať... Vlastne sú oblasti, kde už nemáme nejaké veľké šance (telekomunikácie...)
Samozrejme tiež sa snažím nekupovať výrobky z Číny, ale nie vždy je to jednoduché, lebo iná možnosť neexistuje. Ich auto si ale nikdy nekúpim (dúfam).
3. 7. 2020 09:24
Tých pokusov tu už bolo...
Zdá sa, že európsi výrobcovia už pochopili čínsky trh a čínsku mentalitu. Čínskym automobilkám sa to v opačnom garde zatiaľ nedarí. Trpia zrejme syndrómom, že ten, kto má moc (rozumej peniaze) určuje všetky pravidlá a čo je dobré pre nich, musí byť dobré pre každého. Neplatí to, viď napr. GM a Opel. Možno to Číňanom pomaly príde, ale bolo by lepšie, keby nie.