Čínské elektromobily BYD míří do Evropy. Nejprve to zkusí na severu
Automobilka BYD dlouhodobě zvažovala nabídku osobáků i mimo Čínu. Teď se konečně odhodlala a elektrické SUV přivezla do Evropy.
Čínský BYD patří mezi ty automobilky, které se nechtějí spokojit jen s prodejem na domácím trhu a hledají všemožné cesty, kterak expandovat na další a další trhy. Společnost už nějaký čas nabízí své elektrobusy a nákladní vozy napříč celým světem, drtivá většina osobních aut však byla tvořena výhradně pro Čínu. To se nyní mění.
Automobilka přivezla do Evropy elektrické SUV Tang. V příštích měsících jej nabídne v Norsku, kde elektromobily těží z výhod a úlev od tamní vlády. Později chce však se svým produktem zabodovat i na dalších evropských trzích.
„Jsme nadšeni, že můžeme do Norska přivézt projekt elektrického SUV Tang. Je to schopný výkonný vůz s revolučními bateriemi a charakteristickým komfortem, tudíž vhodný pro celou rodinu. Toto SUV je symbolem čínské kultury a nejmodernějších energetických technologií,“ vysvětlil při představení evropské verze modelu Isbrand Ho, generální ředitel BYD Europe.
Čínská automobilka přitom se vstupem na nový trh nemá tolik práce, jak by se mohlo zdát. Společnost na norském trhu dlouhodobě spolupracuje s firmou RSA, jež je partnerem značky BYD pro prodej, servis a náhradní díly elektrických náklaďáků. Nyní se tak kooperace dvou společností jen rozroste o osobní vozy.
„Evropa se začíná zotavovat z pandemie koronaviru a my jsme ohledně budoucnosti optimističtí. Nejen v rámci Norska, ale celého kontinentu,“ uvedl závěrem Ho, jenž několikrát zmínil, že by se SUV Tang v budoucnu mohlo prodávat v dalších zemích.
Lídr evropského zastoupení automobilky zmínil revoluční baterie. Jde o lithium-železo-fosfátové akumulátory typu Blade, které nejsou v modulech, ale jednotlivé články se skládají přímo do celé baterie. Díky tomu klesne objem až o polovinu a Číňané slibují i snazší (a levnější) výměnu poškozených částí. V nejvyšší verzi má Tang baterii s velkou kapacitou 82,8 kWh, což by elektromobilu mělo vystačit na 482 kilometrů dojezdu.