Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínské Hongqi představilo limuzínu H9, čím chce konkurovat BMW, Audi nebo Mercedesu?

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 1. 2020 • 01:19
20
6
Zobrazit náhledy (20)
Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9 Hongqi H9

Nejstarší čínská automobilka Hongqi se pochlubila svým novým prémiovým modelem H9, kterým chce konkurovat zavedené západní konkurenci ve vyšší střední třídě.

Vývoj nového modelu čínské automobilky Hongqi, která se dlouhá desetiletí specializovala na vývoj luxusních vozů pro nejvlivnější představitele Číny, sledujeme již delší dobu. První snímek nově představeného modelu jsme dokonce přinesli již koncem listopadu, od té doby však automobilka provedla pár drobných změn a hlavně změnila název.

Z modelu H7, jak byl označen na listopadových fotografiích, se totiž během uplynulých týdnů stal model H9. Ten je novým zástupcem automobilky v segmentu vyšší střední třídy, kde chce bojovat o přízeň zákazníků s vozy jako BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E nebo Audi A6. Proti své konkurenci má přitom Hongqi několik trumfů v rukávu.

Začít můžeme například od designu, který se netají svou inspirací u několika nejluxusnějších automobilek světa. Například masivní chromovaná maska s nízkými a protáhlými světlomety je celkem jasným odkazem na Rolls-Royce. Dvoubarevné lakování až nápadně připomíná styl vozů Bentley a zadní světla se přibližují světelnému podpisu Cadillacu XTS.

Když už se bavíme o světelném podpisu, sluší se zmínit především přední masku. Ta dostala bíle podsvícený rámeček kolem masky chladiče a nové logo. To má podobu stříbrného proužku s červeným středem a táhne se od kapoty až do masky, kde je červeně podsvícené. Hongqi totiž v překladu znamená „Červená vlajka“. Za zmínku pak jistě stojí i černá 20 palcová kola nebo skryté kliky.

video

Zastoupení automobilky přitom nezapomnělo zmínit, že vývoj modelu H9 probíhal již od roku 2017. Tedy ještě zhruba rok předtím, než se ředitelem designového oddělení společnosti FAW Group, pod kterou spadá i Hongqi, stal Giles Taylos. Ten přitom k čínské značce nastoupil po odchodu z pozice šéfa designového oddělení Rolls-Royce.

Další předností Hongqi H9 jsou pak jeho rozměry. Na délku mu totiž naměříte téměř 5.2 metru a díky rozvoru přes 3 metry nabízí spousty místa na přední i zadní řadě sedadel. Tomu nemůže konkurovat žádná z evropských značek ani se svými prodlouženými platformami u modelů L, které jsou obvykle určeny právě pro čínský trh.

Interiér vozu sází na jednoduchost a osvědčenou kombinaci kůže, dřeva a chromu. Palubní deska je osazena dvojicí velkých displejů, z nichž jeden plní roli digitálního přístrojového štítu a druhý slouží k ovládání infotainmentu. Ve středovém panelu můžeme vidět klavírní lakování a několik tradičních otočných ovladačů.

Dvojice zadních sedadel nabízí luxus, na který jsme zvyklý většinou až u nejvyšších modelů. Nechybí elektrické nastavení, vyhřívání, ventilace, atd. Všechny ovládací prvky jsou přitom umístěny na středovém tunelu, který nabídne i řadu úložných prostor. Do zadní strany předních sedadel jsou pak elegantně zabudovány displeje.

A co najdeme pod kapotou? Pod důkladným zakamuflováním několika plastovými kryty se může ukrývat buď 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu cca 252 koní s točivým momentem 380 Nm, nebo přeplňovaný 3.0 litrový vidlicový šestiválec o výkonu cca 272 koní s točivým momentem 400 Nm. Výkon je posílán skrze automatickou převodovku na zadní kola, přičemž akcelerace z 0 na 100 km/h by u výkonnějšího motoru měla trvat necelých 8 sekund.

Za zmínku pak stojí ještě vzduchový povozek, který by měl zajistit dostatek komfortu za všech situací a podpora semi-autonomního asistenta řízení na úrovni 2.5. Nové Hongqi se tak snaží zaujmout stylem, prostorem i moderními technologiemi. Otázkou však je, zda bude jak ocelek fungovat na stejné úrovni, jako léty prověřená evropská konkurence.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Zas to nepřechvalte.
| 13. 1. 2020
V článku píšete: "Na délku mu totiž naměříte téměř 5.2 metru a díky rozvoru přes 3 metry nabízí spousty místa na přední i zadní řadě sedadel. Tomu nemůže konkurovat žádná z evropských značek ani se svými prodlouženými platformami u modelů L, které jsou obvykle určeny právě pro čínský trh."

Jen podotýkám, že Phantom má rozvor 3 552 mm v krátké verzi a 3 772 mm v extended wheelbase. Délka auta v krátké verzi je 5 762 a v prodloužené verzi 5 982 mm, tedy skoro 6 metrů. Tolik k tomu "nemůže konkurovat". A Rolls je samozřejme konkurent, už proto, že Číňani částečně obšlehli právě jeho design.

O tom čtyřválci ani nemluvím...
Hong qi
| 12. 1. 2020
Číňania iba napodobnili Japoncov, keď po autosalónoch v 60-70 rokoch behali medzi novinkami a merali s metrom všetko. Najskôr ich asi inšpiroval Rolls...
Čínský vkus
| 12. 1. 2020
Čínský vkus naplněn (jako BMW), kopírování jiných designů potvrzeno, motory mizerné. Ale co koberečky - to někdo potrhal a zůstaly tam ?
Avatar - 3_diamanty
Re: Ten mohutný předek Hong qi se bude hodit....
| 12. 1. 2020
vyzea to ako nejake buduce bawo v r 2025.... :yes:
Avatar - CICERO
Re: Ten mohutný předek Hong qi se bude hodit....
| 12. 1. 2020
To si mohli vzít rovnou 7 er… nebo Rolls,Aurus… tyhle všechny :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku