Čínské NIO chce konkurovat VW a Toyotě, stvoří proto další značku
Nio chce vytvořit vytvořit značku, která by dokázala oslovit masy a přivedla by více nových zákazníků. V podstatě by mělo jít o systém Toyota-Lexus.
Čínská automobilka NIO, jejíž elektromobily už je možné pořídit i v některých evropských zemích, se považuje za konkurenta značek jako BMW nebo Audi. Do budoucna by však ráda začala působit i mezi masovějšími značkami, jako je Toyota nebo Volkswagen. A to jí má umožnit nová značka, o které zástupci společnosti promluvili v rozhovoru pro Reuters.
„Vztah mezi NIO a naší novou značkou, zaměřenou na masové trhy, bude podobný jako vztah Audi-Volkswagen a Lexus-Toyota,“ uvedl William Li, generální ředitel společnosti NIO v rozhovoru pro Reuters. Li navíc dodal, že základ týmu nové značky už byl vytvořen.
„Chceme nabídnout lepší produkt a služby za nižší ceny než Tesla Inc,“ jmenoval Li jednoho z největších konkurentů. V rozhovoru ale ještě zmínil, že se NIO nechystá představit mini-elektromobil, který by konkuroval modelu Wuling Mini EV, za jehož výrobou stojí joint venture automobilek GM a SAIC.
Automobilka NIO přitom v současnosti vyrábí tři elektrické modely a její prodeje i ekonomické výkony se pomalu zlepšují, jakkoliv stále nelze hovořit o velké hitparádě. Za druhé čtvrtletí totiž společnost vykázala ztrátu téměř 102 milionů dolarů, což je ovšem o téměř 46 % lepší výkon než v roce předchozím. Meziroční prodeje za období duben až červen navíc vzrostly z 10.331 vozidel na 21.879 vozidel.
V současnosti je společnost také dobře známá díky svým unikátním stanicím, které jsou schopné automaticky vyměnit baterii v elektromobilu. Tyto stanice už přitom nestojí pouze v Číně, ale začínají se objevovat také v Evropě. Do konce roku 2022 navíc společnost plánuje představit rovnou tři nové elektrické modely.
O chystané masové značce však vedení automobilky NIO dosud neprozradilo nic konkrétního. Neznáme tak její jméno, datum uvedení na trhy, cílové trhy ani jaký vůz představí mezi prvními.